Dag 1 PikesPeak -Garden of the Gods-Denver downtown

29 augustus 2016 - Denver, Colorado, Verenigde Staten

De dag begint wederom erg vroeg. We zijn nog niet gewend aan het tijdsverschil van 8 uur en zijn daarom al vroeg wakker. Rond een uur of vijf in de ochtend zijn we al paraat. Nog even rustig aan doen en dan gaan we ons klaar maken voor de nieuwe dag. Net iets over zessen zitten we al te trappelen in de ontbijtzaal. Het is natuurlijk nog erg rustig op een paar constructors na die al vroeg aan de bak moeten. Het ontbijt valt zeker niet tegen. Er is van alles verkrijgbaar. Natuurlijk ontbreken de pancakes en wafels niet, die zelf gemaakt kunnen worden. We doen lekker rustig aan, maar staan rond een uur of half 8 toch al bij de supermarkt. We doen onze eerste boodschappen waaronder een hoop flesjes water en wat lekkere versnaperingen voor de komende dagen. Bij de kassa aangekomen willen we de boel afrekenen.....we hebben ook wat blikjes bier in ons wagentje...vraagt de cassiere naar het id van Dick! Wat denkt ze wel...is hij nog niet oud genoeg? Daar schijnt het niet aan te liggen....ze mogen geen alcohol verkopen voor 8 uur 's morgens.....Dus hebben we het maar laten staan en zijn we dan zonder bier vertrokken. De eerste stop was bij de Garden of the Gods. een mooi park met rode rotspartijen tussen het groen. De zon schijnt mooi op de rotsen, dus komt alles nog prachtiger uit! We hebben hier een wandeling van 3 kwartier gemaakt en de nodige foto's zijn geschoten! Het weer is heerlijk, een graad of 25 en de zon schijnt volop. We vertrekken hierna naar de volgende bezienswaardigheid, Pikes Peak. Een uitzicht op 14000 feet hoogte (ongeveer 4000 meter) waar je met een ouderwets treintje naar toe kunt rijden. De tocht duurt enkele reis ongeveer 1,5 uur. Omdat Dick al vroeg in het jaar dit geboekt heeft, zitten we helemaal voorin het treintje met het beste uitzicht! Er komt wat meer bewolking en de grijze wolken verzamelen zich regelmatig boven ons. Toch blijft het nog lekker weer. Als we al zo'n 3 kwartier onderweg zijn, krijgen we te horen dat we niet helemaal tot de top gaan. Dit vanwege een reparatie aan de rails die niet op tijd gemaakt is. Zware teleurstelling onder de mensen.....maar het is niet anders.... We gaan nog wel een stuk verder en naarmate we hoger komen, voelen we de kou en zien sneeuw te voorschijn komen...Uiteindelijk stoppen we op 12500 feet en waar het super koud is... Natuurlijk erg jammer dat ik niet op de top ben geweest, maar de tocht was op zich al een prachtig gezicht met de veranderende natuur om ons heen. Weer genoten! Rond half 2 zijn we weer bij het beginpunt en vertrekken we met onze riante auto naar het centrum van Denver. Onder weg begint het ontzettend hard te regenen. Niet zo een beetje maar met bakken, dat de wegen blank komen te staan. Van zoab hebben ze hier nog niet gehoord en er worden dan ook signalen op de snelweg gegeven om de snelheid aan te passen vanwege "standing water". Natuurlijk is het bij de stad Denver al spits aan het worden en komen we in een file te staan, maar we kunnen ons rond half 4 melden bij de receptie van het hotel. Dat ziet er overigens prachtig uit met een prachtige kamer! Wat een luxe! We frissen ons even op en gaan direkt weer op pad. Hat is al wat later en ondertussen is de regen gelukkig ver weg, maar erg gezellig doet het hier niet aan. We hebben dan ook niet zoveel meer bezichtigd en zijn maar eens een lekker biertje gaan drinken bij het Hard Rock café. We hebben er al aardig wat bezocht in de steden die we hebben bezocht, dus deze kunnen we weer bijschrijven op het lijstje. Het begint al naar etenstijd te gaan, dus ergens een leuke tent op gezocht en lekker gegeten. Dan krijgen we de terugval die er al aan zat te komen. Natuurlijk wat biertjes, nog vermoeid.....dus weer richting het hotel om de dag tevreden af te sluiten.

1. Nannie Beijaerts:
    30 augustus 2016
    Jullie zijn beiden een top koppel, dus waarom dan nog helemaal naar de top willen. Gewoon niet teveel verwachten, des temeer genieten jullie van de geweldige natuur. En maar goed dat Dick geen bier mee kreeg in de supermarkt. Had ie waarschijnlijk het avondeten niet meer gehaald! Je wordt ouder ventje ! Goeie reis verder en ik kijk al uit naar het volgende verslag!
    Groetjes Nannie
  2. Sylvia Parker:
    30 augustus 2016
    In de winter als je op de piste in een bergrestaurant alleen een pilsje bestelt krijg je het niet mee zonder een warme maaltijd.....was voor Gary ook een tegenvaller... hahaha
  3. Frans:
    30 augustus 2016
    Wauw!! Best wel jalours...... Ziet er echt geweldig uit zeg.
    Geniet ervan met z'n tweetjes!
    Ik hoor vanzelf wel waar wij allemaal naar toe moeten.
    Groetjes,
    Frans
  4. Karin en jan:
    30 augustus 2016
    Leuk om elke dag jullie reis te volgen. Mamma geniet ook mee, want ik lees het voor als ik haar bel. Lekker water blijven drinken , want de hele dag in zo'n big car zal de calorietjes wel doen vermeerderen. Genieten jullie maar!!!! Tot morgen. Jan/karin
  5. Eric:
    30 augustus 2016
    Mooi begin van de reis met onverwachte momenten, dat belooft wat voor de rest van de reis. Het wordt vast alleen maar mooier!
    Grt Eric
  6. Miranda:
    30 augustus 2016
    Een goed begin zo te zien, alle weersomstandigheden al meegemaakt ! Mooie foto's. Ben benieuwd naar de rest
  7. Dirk:
    30 augustus 2016
    Hoi leuk begin toch wel vet al die sneeuw nu hier met die warmte op naar de rocky s bye