Reis naar Denver

28 augustus 2016 - Denver, Colorado, Verenigde Staten

Vandaag vroeg uit de veren. Onze rondreis door een gedeelte van de USA staat op het punt te beginnen! Onze reis naar schiphol gaat vlotjes. Heerlijk rustig op de zondagochtend op de snelweg. We zijn dan ook al bijtijds bij het adres waar we de auto voor ruim drie weken gaan parkeren. Zij brengen ons met een busje tot aan vertrekhal 3, waar het al aardig druk aan het worden is. Even onze boardingpassen afdrukken en aansluiten in de al lange rij die ondertussen is ontstaan. Het duurt wel even voor we aan de beurt zijn en zo maken we ook nog even een Turks ritueel mee van mensen die op pelgrimstocht gaan. Onder andere mannen gekleed gaan in alleen maar grote witte handdoeken....een beetje rare gewaarwording. Voor vertrek gaan ze nog even in gebed met een hoop familieleden erbij....een drukte van belang. We zijn goed langs alle beveiliging gekomen zonder hapering....zelfs met Dick erbij. We moeten zelfs opschieten om op tijd bij de gate te zijn en het boarden gaat dan snel van start. De eerste geruststelling is een feit! We gaan op tijd vertrekken! De vlucht naar Toronto gaat van een leien dakje en we kunnen snel het vliegtuig verlaten om onze overstap te maken naar de vlucht van Denver. De koffers worden direct overgezet, dus we hoeven ons daar niet druk over te maken. Als dat maar goed gaat, denken we bij onszelf.... We maken een aardige wandeling en moeten we door de securitycheck en via een elektronisch systeem ons registeren voor USA...dat lijkt makkelijker gezegd dan gedaan....het systeem wilt niet meewerken en geeft steeds een foutmelding bij de vingerafdrukscan. Uiteindelijk na wat gemopper lukt het dan toch en kunnen we ons melden bij de balie van de emigratiedienst. We worden flink ondervraagd, maar we houden ons sterk. We kunnen verder. Mooi op tijd zijn we bij de gate voor de volgende vlucht naar Denver van 3,5 uur. Het is een klein vliegtuigje met aan weerszijde van het gangpad twee stoelen en ongeveer 23 rijen. Dus weinig passagiers en weinig ruimte...De vlucht gaat met wat turbulentie goed en kunnen we rond 17:45 uitstappen. We zijn het dan ook echt wel zat. We gaan met een treintje naar de bagageclaim en hopen dat onze koffers snel gaan verschijnen. En dat gebeurd ook aardig snel. Dus kunnen we snel verder om onze huurauto op te halen. En wat een bak hebben we meegekregen!!Een Chevrolet Tahoe! Hier kunnen we het wel een week of drie mee volhouden. Aangezien we aardig wat kilometers gaan maken, is dit een geweldige uitkomst! Natuurlijk moeten we de auto even leren kennen, want er zitten nogal wat toeters en bellen op. Maar dat gaat zeker goed komen! We gaan op weg naar ons eerste hotelletje. En dat erg vlotjes. Er zit navigatie in de auto, maar dat wil nog niet lukken om die ingesteld te krijgen, dus we doen het met de mooie routebeschrijving die Dick via streetview heeft gemaakt. Helemaal goed, want we rijden er in één keer naar toe! Het hotel ziet er mooi uit en met onze kamer zit het ook wel snor. Nu hopen dat we een beetje goed de nacht kunnen door komen....We zijn ondertussen al een dag wakker. Het zou fijn zijn om morgen de dag fris en fruitig te beginnen!

1. Dirk:
    29 augustus 2016
    Hoi overthere. Goed begin toch veel plezier lees het wel hoor. Groetjes
  2. Anthony de Wit:
    Bedoel de kia foutje.
  3. Mirjam Smeijers:
    29 augustus 2016
    een goed begin is het halve werk: lekker gaan genieten!
  4. Sylvia Parker:
    30 augustus 2016
    Dit is echt leuk, zo'n blog....
    Hoop dat jullie fijn geslapen hebben.