Dag 19 Sequoia NP - Monterey

16 september 2016 - Monterey, California, Verenigde Staten

Na het ontbijtje op onze kamer vertrekken we voor weer een mooie nieuwe dag van deze prachtige reis. We rijden als eerste naar Sequoia NP. Het ligt niet ver vanaf Visalia, zodat we al op tijd het park inrijden. We rijden een flink stuk het park in en de hoogte in, de haarspeldbochten zijn natuurlijk ook weer aanwezig! Het is bij de eerste kennismaking al een prachtig aangenaam park. Zo mooi is de natuur hier. Naarmate we verder het park inkomen, volgen de sequoia bomen elkaar op. Wat een joekels! Maar eerst een wandeling naar de top van Moro Rock. We kunnen onze beenspieren hun werk laten doen. We gaan aardig de hoogte in met bijna 400 uitgehakte treden. Het uitzicht is er niet minder om! Mooie vergezichten en de diepe dalen! Geweldig! We vervolgen onze trip door Sequoia met een wandeling langs grote sequoia bomen.  Hele mooie natuur met veel groen en heeeeele hoooooge bomen. Onderweg worden we opgeschrikt door een beer op de weg....Geen onzin, deze keer....De auto voor ons moet wat remmen, en ook wij zien de kleine beer snel oversteken. Voordat we er een foto van hebben kunnen maken is ie al weer verdwenen in de bossen.... Wat gaaf! Als laatste bezoeken we de General Sherman Tree. Een gigantische boom van 2200 jaar oud. Om erbij te komen moeten we eerst een steile afdaling maken. Er staan langs het pad, dat heel goed begaanbaar is, een aantal bankjes. Hier wordt dankbaar gebruik van gemaakt door de mensen die weer naar boven trachten te komen. Dick gaat als een speer weer terug omhoog, ik doe het wat tempootjes lager. Voordat we aan de reis naar Monterey beginnen, picknicken we nog in het bos van Sequoia. Lekker rustig en met een graad of 32, zetten we ons neer bij een bank in de schaduw. Dan is het tijd om door te rijden. De routeplanner geeft aan dat we rond zessen aankomen in Monterey. Laten we hopen dat het iets sneller gaat.....dat lijkt aardig te lukken. Onderweg loopt de temperatuur terug naar een graad of 16.....van 32 graden in Visalia naar 16 in Monterey.....maar verder verloopt de rit voorspoedig. Alleen de laatste 20 miles lopen we vast in het verkeer....Vrijdag, begin weekend.....het is gewoon druk...Uiteindelijk valt het nog mee en zijn we rond half zes bij Motel 6 in Monterey. We checken in en zoeken op de kamer wat adressen op waar we kunnen parkeren in de stad en van een restaurant. We staan net buiten het motel te wachten voor een stoplicht als er een rode pick up met grote snelheid komt aanrijden. Hij haalt ons langs de linkerkant in en wilt via de rechterkant de andere auto's inhalen die voor het stoplicht staan te wachten.....Daar wilt ook een voetganger oversteken, maar die loopt terug als hij de auto aan ziet komen. Harde piepende remmen volgen met een slippartij.....hij redt het niet en klapt op de auto een stuk voor ons. De dame stapt de auto uit, maar de dader heeft geen zin en rijdt er als een gek vandoor. Daar sta je dan...de dame stapt weer in de auto en in eerste instantie denken we dat ze er achteraan gaat. Maar ze rijdt de parkeerplaats op en dan verdwijnt ze uit ons oog....Te bizar voor woorden! Het gebeurt in nog geen minuut tijd.....Als we later bij Hula's Islands Grill zitten te eten, zijn we er nog mee bezig. De man zal waarschijnlijk op de vlucht geweest zijn, denken wij. We parkeren onze auto bij het water nabij de stad en lopen een stuk langs het water en bij Fisherman's Wharf. De eerste zeehonden zijn gespot!! We zijn rond negenen terug in het motel. Weer een bijzondere en mooie dag achter de rug!