Dag 22 San Francisco - San Bruno

19 september 2016 - San Francisco International Airport, Verenigde Staten

En dan is de laatste dag aangebroken van deze geweldig, mooie, prachtige, gave reis! Nog bijna een hele dag in San Francisco en dan rijden we naar onze laatste slaapplaats Super 8 in San Bruno. Dit ligt nabij het vliegveld, van waaruit we vertrekken naar Toronto om vervolgens door te vliegen naar Amsterdam. Maar eerst nog de dag van vandaag! Om goed te beginnen eten we ons ontbijt bij Brenda's. Een eetgelegenheid met een wat Franse uitstraling. We zijn lekker op tijd, acht uur, dus kunnen gelijk aanvallen. Het is een goed ontbijtje waar we wel even op door kunnen. We lopen terug naar ons hotel om uit te checken en om nog wat rond te toeren. We kunnen de auto nog even laten staan, dus pakken we de bus naar Fisherman's Wharf. We willen de zeeleeuwen nog even zien die hier aan de pier verblijven. We stappen uit in de buurt bij Lombardstreet. Dit is een mooi stukje straat wat zigzaggend naar beneden loopt. Maar om dat te zien moeten we eerst een zeer steile straat omhoog. We moeten echt flink voorover hellen om vooruit te komen. We vragen ons af, hoeveel percentage in helling dit moet zijn. Ongelooflijk, hoe moet het hier in de winter zijn.....We vechten en komen boven, een mooi stuk straat met mooie beplanting komt tevoorschijn. Zeker leuk om dit te lopen!! Vanuit hier lopen we naar de pier om nog wat te winkelen en de zeeleeuwen te zien. Ze maken een hoop lawaai, erg leuk! Rond kwart voor twaalf pakken we de bus terug naar het hotel om de auto op te halen. We nemen afscheid van het hotelpersoneel en gaan weer op weg. Nu dan eindelijk de beurt aan de Golden Gatebrug. Het is prachtig weer. De zon schijnt goed en een temperatuur van ongeveer 25 graden. Het gaat vandaag zeker lukken om deze beroemde brug te zien. We rijden er overheen en parkeren de auto aan de andere kant ervan. Wat is het een prachtig gevaarte! We kijken er naar vanuit het uitkijkpunt en lopen een stuk de brug op tot de eerste grote staander. De auto's razen over de brug en het is een enorm lawaai, maar weer heel bijzonder. We lopen terug en pakken de auto om onder de weg door te rijden en zo aan de andere kant uit te komen. Ook van hieruit zijn een paar mooie uitzichtpunten op de brug. Maar we rijden eerst door om naar een stukje strand te rijden. Ook hier is het een prachtige omgeving. We parkeren de auto bij een strandje met wat donker zand. Het ziet er een beetje uit als een baai, met enorme golven. De boardsurfers liggen klaar in het water om de ideale golf te kunnen pakken. We nemen het strandlaken mee en gaan even zitten om even uit te rusten en alles in ons op te nemen. Leuk om die surfers bezig te zien. Er zijn er een paar bij, die het goed onder de knie hebben. Ze maken mooie toeren op de plank. Natuurlijk ook nog even met de voetjes in de Pacific Ocean staan.....wel koud.....en nee...de vissen kwamen niet boven drijven.....Na een half uurtje houden we het voor gezien en rijden de uitzichtpunten op de brug af. Het is super druk, dus soms geen plek om de auto te parkeren. Dan maar even snel een foto maken en weer door.Op weg naar ons Motel doen we nog even Twin Peaks aan , hier heb je namelijk vanaf een hoge heuvel een prachtig uitzicht over de stad. Rond half vier rijden we door naar ons eindstation in San Bruno. We laden heel de auto uit en laden het allemaal op een kar van het hotel. Wat een hoop spullen hebben we in de loop van deze weken verzameld! De auto moet helemaal leeg, want die gaat Dick zo meteen weer inleveren bij de verhuurder. En zo komt het einde steeds dichter bij.....Vanaf de verhuur loopt Dick een aardig eind terug naar het hotel, waar ik ondertussen de koffers fatsoeneer en alles een plekje geef. We eten nog wat bij de plaatselijke Ihop en maken ons op voor de laatste overnachting. Het was een super rondreis! We hebben geboft met het weer. In totaal hebben we 7743 kilometer afgelegd...en dat buiten de wandelkilometers!

We willen bij deze ieder​een bedanken voor alle leuke reacties die zijn achtergelaten! We geloven dat jullie hebben meegenoten van deze reis door middel van de verhalen en foto's! We gaan het zelf ook nog eens teruglezen en alles weer opnieuw beleven!

Lieve groetjes en tot snel in Nederland! XXX

1. Susanne de vos:
    20 september 2016
    jullie ook bedankt voor het laten meebeleven met jullie avontuur.
    ik zal het gaan missen, s' ochtends na t ontbijt( meestal dan) geen reisavontuur.
    goede reis terug
  2. Eric:
    20 september 2016
    Het was inderdaad een prachtige reis. Ik heb er al zo op deze wijze van kunnen meegenieten dus voor jullie moet het helemaal fantastisch zijn geweest! Goede terugreis en we zien de foto's wel tegemoet :)
    Groet Eric
  3. Miranda:
    20 september 2016
    De zeeleeuwen waren bij ons net op vakantie en niemand wist waar naar toe???Dus jullie boften. Aan alles komt een einde. Ook spannende dingen weer thuis tegemoet. Goede terugreis en ja , ook wij hebben genoten ❗️
  4. Nicole:
    20 september 2016
    Een schitterende reis hebben jullie gehad!! Leuk dat we er van mee hebben mogen genieten!! Een hele goede reis terug en tot snel !! Xxx
  5. Ineke:
    20 september 2016
    Nou, dat was een prachtige reis. Krijg gewoon zin om er ook heen te gas. Wie weet misschien ooit? Lekker slapen straks en een fijne terugvlucht. Tot snel op de post. X x x
  6. Amy:
    21 september 2016
    Wat een mooi verhaal om te volgen! Jullie hebben het zeker naar jullie zij gehad, zo te lezen. Een hele fijne reis straks en tot snel! Love you!! Xxxx
  7. Karin en jan:
    21 september 2016
    Wat een geweldige reis en prima verslagen. Mijn reis naar Curacao zal wat eenvoudiger en bekender voor jullie zijn, maar ik maak er niet zoveel werk van. Bedankt hoor Dick en Caroline.