Beach cruising

18 september 2022 - Calabasas, California, Verenigde Staten

Good morning everybody,

En dan is onze laatste dag van deze geweldige reis aangebroken. We hebben goed geslapen, zelfs tot 07:00! Nu de laatste dagen zijn aangebroken, doen we alles in een wat rustiger tempo. Het programma voor de dag is minder vol en we hoeven niet meer de vele miles te rijden. Dus ook vandaag doen we alles poko poko. We pakken een lekker uitgebreide douche en pakken de spullen en onze koffers in. We rijden langs de Denny's waar we eerder deze week in de avond hebben gegeten, nu voor een ontbijt. Tegen de tijd (09:00) dat we er arriveren is het flink druk. Er is nog een plekje voor ons. Het is een echt Amerikaans ontbijt, eigenlijk te veel maar heerlijk! Van hieruit rijden we op het gemak richting de Pier van Santa Monica, met als laatste stuk op Santa Monica boulevard, dat op route 66 ligt. Het weer is heerlijk, niet te warm, zo rond 24 graden, half bewolkt. De zon komt regelmatig om de hoek kijken en er is een zacht zeebriesje. We parkeren de auto en lopen naar een dichtsbijzijnde Bike rental. We krijgen twee cruisers mee. Geen poespas erop. Terugtraprem en geen versnellingen. Maar het deert niet, ze fietsen goed! We hoeven geen heuvels op, alleen maar een geweldig fietspad langs het ellenlange strand. Ook hier doen we het rustig aan. Voor de zondag is het tegen de middag nog best rustig. We fietsen al snel langs Muscle beach, waar allerlei toestellen staan waar je sportief mee bezig kunt zijn. Dan volgen de beachvolleybal netten. Een enorme hoeveelheid en er zijn er heel wat bezet. We naderen langzaam Venice Beach waar we eerst langs het Skatepark komen. We parkeren de fiets en nemen een kijkje. Eerst bij de Rollerskates. Het zijn er niet bijzonder veel, maar ze zijn heerlijk relaxed op jaren 60 en 70 muziek aan het rolschaatsen. Rondjes rijden met af en toe wat trucjes. Altijd leuk om te kijken. Aan de overkant van deze skaters, zijn de skateboarders bezig. Ze krijgen veel belangstelling van de voorbijgangers. Het is dan soms ook spectaculair wat ze laten zien. De een heel snel en behendig door de bochten, de ander met mooie stunts, die soms lukken en soms niet. Het blijft gaaf wat sommigen laten zien. We wandelen vanaf hier naar de boulevard waar de vele souvenir shops zijn en de kleine zaakjes waar je wat te eten kunt kopen. Er wordt vanalles aangeboden en doet gezellig aan. Van overal komt de muziek je tegemoet. Zo ook van de wandelaars en fietsers die boxjes achterop hun fiets of in de rugzak hebben zitten. Maar ook hier zien we de vele zwervers. Ze hebben hier zichzelf gevestigd door tentjes weg te zetten of door gewoon een zelf gefabriceerd onderkomen te maken. Ze maken er zo nu en dan wel een bende van. En voor het eerst zien we er een paar politie agenten bij staan. Het lijkt erop dat ze de zwervers wegsturen. Of het helpt en werkt, vragen we ons af. We pauzeren even om wat te eten en te drinken om daarna verder te fietsen en een kijkje te nemen bij de grachten. Want ook Venice Beach heeft wat grachten. Ze liggen net achter de boulevard en het strand. Het is er heerlijk stil en rustig. Hoe bijzonder is dat! Weer even wat anders. We fietsen weer terug richting Santa Monica Pier. En wat is er leuker om je te verbazen over de mensen die we tegen komen en of langs zien rijden. Geweldig wat we zoal voorbij zien komen! Onderweg maken we nog een stop bij één van de vele standjes die vers fruit verkopen. Het ziet er heerlijk uit en voor $10 mag dat ook wel! Bij de pier parkeren we nogmaals de fiets, en lopen we de pier op. Heel leuk en mooi om de kermis erop van dichtbij mee te maken. Ook hier wordt vanalles verkocht een aangeboden en is het een gezellige drukte. Op deze pier komen we het bord met het einde van de route 66 tegen. We wandelen terug naar de fietsen. Het wordt langzaam aan tijd om de fietsen in te leveren. We fietsen daarom terug naar het beginpunt waar we nog een hoop spierbundels zien. Veel zijn voornamelijk bezig met acrobatiek. Tillen elkaar op, maken handstanden en salto's. Het ziet er niet verkeerd uit hier. Al met al is het een sportief en bezige boel hier. Mensen zijn met elkaar of voor zichzelf op wat voor manier dan ook sportief bezig. We hebben ervan genoten op deze laatste dag. Heerlijk weertje, mooie beleving met strand en zee. Nu op naar ons hotel. Bij het oprijden van de IS 10 North komen we in een langzaam rijdende file. De zes banen zijn overvol. Bij het verder weg rijden van LA lost het iets of wat op, maar het blijft druk. Gelukkig zijn we na een half uurtje op plaats van bestemming in Calabasas. We checken in en ontruimen de hele auto. Na een snelle hap, besteden we het begin van de avond aan het repacken van de koffers. Het is altijd weer een uitdaging alles weer goed en netjes in de koffer te krijgen. De rest van de avond is het rustig en hopen we op een goede nacht. En dat moet wel goed komen als je de naam van het hotel weet...Good Nite Inn....

Morgenmiddag zit het erop en vliegen we na 4 prachtige mooie weken om 13:55 plaatselijke tijd/ 22:55 Nederlandse tijd terug naar Nederland. Aan Dick mijn enorme dankbaarheid dat ik dit heb mogen meemaken. Wat is het een klus om deze reis te organiseren. Niet alleen vooraf, maar ook tijdens de reis!! Het blijft constant allert zijn en uitzoeken!  Wat hebben we veel gezien, gedaan en meegemaakt! Zoveel verschillende gebieden en landschappen gezien! We gaan nog regelmatig deze verslagen en de foto's terug lezen en zien!

Wij willen iedereen bedanken voor het volgen van onze reis en de vele, leuke reacties! Wij hebben genoten!! Aan iedereen de hartelijke groeten en tot snel ziens of horens! XXX

1. Carla:
    19 september 2022
    Wat een mooie afsluiting van jullie vakantie. Idd een dikke pluim voor Dick, wat een goed voorbereide reis. Diepe buiging. Caroline bedankt voor je reisverslag, ik heb genoten. Goede en veilige reis terug. Geniet nog na van alle indrukken
  2. Eva Nijssen:
    19 september 2022
    Wow 🤩 wat weer een heel ander landschap/gebied! wat een avontuur ! Echt heel gaaf! Veilige reis terug !
  3. Susanne De vos:
    19 september 2022
    Het was weer leuk om te genieten van jullie mooie reis.
    Goede terugreis
  4. José:
    19 september 2022
    Wat alweer een leuke fietstocht, het weer was jullie ook goed gezind. Leuk om ook via jullie foto’s een idee te krijgen van Santa Monica, ik had er eerder al eens iets van op de TV gezien toen Billy Connolly (stand-up comedian) Route 66 ging rijden.
    Het zal allemaal wat drukker zijn door het weekend, bijzonder om te zien dat zoveel mensen zich met verschillende sportieve dingen bezig houden.
    Venice Beach met de grachten is ook heel apart, het doet op plaatsen ook een beetje Nederlands aan vind ik, zeker als je daar op de fiets zit!
    Wat een leuke dag weer voor jullie, ik denk een mooie afsluiting van een geweldige vier weken die jullie hebben gehad.
    Ik zal jullie belevenissen en prachtige foto’s gaan missen, net zoals jullie dat zonder twijfel ook zullen gaan doen. Maar je hebt zoveel om op terug te kijken en terug te lezen als jullie straks weer thuis zijn. Ik heb jullie met veel plezier gevolgd!
    DJ, ook namens mij een pluim op je hoed voor de organisatie voor en tijdens de reis. In mijn beleving zijn er geen dingen gebeurt die de hele reis op z’n kop zette, het was een goed geoliede machine.
    Maar ik wil ook Caroline niet vergeten, ik heb zoveel bewondering voor je. De afstanden die jij hebt afgelegd in de hitte is een enorme prestatie, dat doet niet iedereen je na, ik zeker niet in ieder geval. En dank ook voor de leuke reisverhalen die je er dan ook nog bovenop deed, weet dat het zeer op prijs werd gesteld.
    Een hele fijne laatste nachtrust in the USA, straks weer in je eigen bedje! Ik wens jullie voor morgen een hele goede reis toe en tot de volgende keer 😘 😘
  5. Jane:
    19 september 2022
    Wat een prachtige reis hebben jullie gemaakt! Bedankt voor het gezellige reisverslag en mooie foto's! Ik heb genoten. Groetjes en tot gauw! Xxx
  6. Walter:
    19 september 2022
    Was een mooie reis. Goede terugreis
  7. Eric:
    19 september 2022
    Mooie afsluiting zo een dagje strand en relaxed rondtoeren. Wat een fantastische reis is het geweest. Voor nu goede terugvlucht en we zien elkaar dinsdag.
  8. Miranda:
    19 september 2022
    Wat een heerlijke afsluiting van deze prachtige reis. Jullie hebben idd heel veel gedaan en gezien. Thuis ook nog een hele klus om alle foto’s uit te zoeken. Maar tevens beleef je de reis dan nogmaals , heerlijk 😊 een goede voorspoedige terugreis en we zien elkaar snel weer 😘
  9. Sylvia Parker:
    19 september 2022
    Kanjers, super bedankt voor het delen van jullie belevenissen. Ik heb genoten van de prachtige foto's en video's en last but not least, de geweldige en goed geschreven verhalen. En heel mooie reis weer. Respect voor de planning Dick, alles sloot naadloos aan. Nu even sparen en op naar het volgende avontuur. Veilige vlucht terug en nogmaals dank.
  10. Sandra:
    19 september 2022
    Mooie afsluiting van een prachtige reis !!!
    Een hele goeie reis terug en tot snel in t altijd mooie Berrege
    Xxx Sandra
  11. Dirk:
    19 september 2022
    Wat een geweldige super reis was het.
    Bedankt voor de prachtige verhalen en mooie foto's. Goede reis terug en tot snel.
  12. Els en ad:
    19 september 2022
    wat een belevenis, lekker genieten, bedankt voor de Zeer mooie verhalen, mooi om te lezen, voor straks een goede vlucht naar huis, met een warm welkom thuis.
    Dank je wel voor het schrijven en het sturen van de mooie verhalen!!!

Groetjes,
    Krabbe(Ad)je uit Hoeven
  13. Theo:
    19 september 2022
    Jullie bedankt voor alle mooie verhalen en foto’s !!! Het was bijzonder dat jullie dit hebben gedeeld en ook ik ven onder de indruk van de inzet vooraf van Dick !! Ben benieuwd naar jullie volgende trip 😉👍
  14. Barbara:
    19 september 2022
    Mooie verhalen, prachtige foto’s. Een voorspoedige terugreis!
  15. Peter:
    19 september 2022
    Een bijna Hollandse afsluiting van jullie vakantie, met de fiets op pad.
    Caroline en Dick, heel erg bedankt voor de mooie reisverslagen met bijbehorende foto’s. Het was een genot om als passagier op afstand mee te reizen.
    Een goede terugreis.
  16. Rob Roetert:
    19 september 2022
    Echt heel mooi jullie verhalen en foto’s Een goeie thuisreis
  17. Nannie Beijaerts:
    20 september 2022
    Bedankt voor het delen van jullie verhalen en foto's!. Ook voor mij een verrijking.
    X
  18. Miriam:
    27 september 2022
    Wat hebben jullie een fantastische reis gehad, geweldig!! En wat veel gedaan. Wat een voorbereiding is dat geweest. En zo knap om iedere dag dit verslag te doen na zo'n vermoeiende dag. Mijn complimenten. Het was geweldig om te lezen (zelfs in onze vakantie iedere dag gelezen) en de mooie foto's te zien. Wat zullen je dit nog veel terug kijken en nog lang na genieten!!