Dag 22 Vancouver - Airport

15 september 2018 - Richmond, Canada

Howdy Y’all,

En dan is de laatste dag in Canada aangebroken….wat is het snel gegaan en zoveel moois gezien en beleefd! We beginnen de dag goed met een lekker ontbijt bij Le Petit Belge. Dat heeft Dick gister opgezocht op internet. Het is een kleine gelegenheid en bij aankomst moeten we in de rij staan om een tafeltje te bemachtigen. Het duurt gelukkig niet al te lang….Het is een zeer geslaagd ontbijt! Hierna wandelen we terug naar het hotel om nog wat dingen uit te zoeken voor vandaag. Eigenlijk willen we vandaag op de fiets een gedeelte van Vancouver ontdekken. Maar je raadt het al….het weer zit ons niet mee. Het regent weer aardig door en de voorspellingen zien er niet echt rooskleurig uit. We besluiten om te voet met paraplu op pad te gaan. Belangrijkste wat we willen zien is Stanley Park. Het is een half uurtje lopen vanaf het hotel en door de winkelstraat Robsonstreet is het ondanks de regen goed te wandelen. Zo nu en dan maken we een tussenstop bij een apart winkeltje en voor we het weten staan we aan het begin van het park. Soms lijkt het te stoppen met regenen, maar het blijft toch door gaan. We wandelen langs het haventje en de rand van het water en krijgen een mooi uitzicht over de skyline. Het volgende punt waar we langskomen zijn de kleurrijke totempalen. In de loop der tijd zijn in Vancouver en omgeving diverse totempalen gevonden, waarvan de replica’s nu in Stanley Park staan. De originelen waarvan sommigen dateren uit 1880, zijn verspreid over diverse musea. Het is een mooi gezicht zoals ze bij elkaar staan en hoe mooi ze zijn gemaakt en beschilderd. We wandelen nog een stukje verder om uiteindelijk weer bij ons beginpunt uit te komen. We wandelen terug richting Robsonstreet en komen een leuk tentje tegen om onze lunch te nuttigen… En bij toeval heet het de Dutch. Dat moet toch wel gaan lukken. Het ziet er leuk uit en alles is tot in detail uitgewerkt. Op het bestek staan molentjes, op de tafels staan klompjes met menu opties. Op het menu staan natuurlijk de oer Hollandse pannenkoeken, de uitsmijter, de Hollandse tosti en kleine tekstjes met uitleg wat bijvoorbeeld stroop is….grappig. Wij gaan voor wat minder Nederlands, sandwich BLT en een wrap kip en gezond, het smaakt geweldig! Voldaan wandelen we door de straat verder. Op een open stuk zien we een drukte van belang een stukje beneden ons… We zien vrolijke kleuren en als we dichterbij komen, blijkt de Mexicaanse gemeenschap promotie te maken voor hun land. Dames en kinderen in klederdracht en veel tentjes waar je Mexicaans eten kan kopen. Een gezellige drukte! Rond 15:30 uur komen we aan bij ons hotel. We halen onze koffers op en halen de auto uit de parkeergarage. Dat was heel goed geregeld hier! Als we wegrijden schijnt het zonnetje…… Op naar ons allerlaatste hotel hier, Fairmont Hotel bij Vancouver airport.  Voor we het weten staan we bij de car rental om onze Nissan in te leveren. We hebben het goed gehad met deze auto, en zeer tevreden! Van hieruit kunnen we te voet naar het zeer luxe hotel lopen. We krijgen een prachtig grote kamer en badkamer! Het ligt bij de vertrekhal. Vooral voor morgenochtend is dat natuurlijk geweldig. Dan moeten we al om 05:30 uur onze koffers in gaan leveren. Nu vooral nog wat genieten van onze laatste uurtje en avond hier. We kijken alvast waar we moeten zijn morgenochtend en we hebben ons laatste etentje bij White spot. “Sounds good” en dat is het ook.…..dat zeggen ze hier als je je bestelling doorgeeft…..We genieten nog van een laatste drankje in de mooie bar en dan maar een beetje op tijd proberen te gaan slapen en dan morgen de terugreis…..even 9 uurtjes inhalen…

We kijken terug op een prachtige vakantie met af en toe wat minder weer. We hebben prachtige mooie dingen gezien, veel natuur, wildlife en geweldige ervaringen en herinneringen gemaakt! Het totaal aantal kilometers is op 3900 gekomen, het aantal stappen, heb ik niet bijgehouden. De berenteller is uitgekomen op totaal 4. Heel veel en lekkere etentjes gehad! In goede en mooie hotels geslapen. Met andere woorden, we hebben het geweldig gehad en zijn dankbaar dat we dit mogen meemaken! Zoals Dick altijd zegt: “Wat hebben we het goed!”

We willen jullie allemaal bedanken voor het meeleven en de reacties! Het is altijd leuk om dingen terug te zien, en om te lezen dat jullie het ook meebeleven. Voor nu zit het erop en wie weet tot een volgende keer!

So long folks!

1. Marijke:
    16 september 2018
    Nou, jullie hebben zeker een prachtige reis gehad met heel veel mooie belevenissen! Leuk om een beetje mee te mogen reizen! Hele goede en veilige vlucht weer naar huis!! Tot ziens!!
  2. Jane:
    16 september 2018
    Wat hebben jullie weer een prachtige reis gehad! Ook ik heb ervan genoten! Goeie reis terug! Xxx
  3. Susanne de vos:
    16 september 2018
    wat een mooie reis hebben jullie gemaakt, ik heb genoten van jullie verhaal en foto's.
    goede reis terug
  4. Sylvia Parker:
    16 september 2018
    Ik heb weer meegereisd en genoten! Bedankt hiervoor. Jullie hebben weer super herinneringen beleefd. Op naar de volgende ...
  5. Miranda:
    16 september 2018
    Mooie herinneringen opgedaan. Weer heel veel foto’s voor een dik album. Toch gelukkig beren gezien, ookal was de eerste dan dood.....🙁ik heb ook een goede indruk van Canada gekregen. Leuk👍🏻Goede terugreis en alvast sterkte met de jetlag
  6. Peter en Truus:
    16 september 2018
    Idd een geweldige reis en nu prachtige herinneringen. Welcome home
  7. Eric:
    16 september 2018
    Al weer voorbij, wat gaat dat toch hard zo’n vakantie. Maar jullie hebben prachtige dingen gezien voor zover wij dat op de foto’s hebben kunnen zien en zoals je eerder schreef eigenlijk niet op een foto vast te leggen zo mooi! Wel thuis en tot ziens!
  8. Corine:
    16 september 2018
    Leuk om jullie reis in woord en beeld gevolgd te hebben! Goeie reis terug!
  9. Nannie Beijaerts:
    16 september 2018
    Een goede vlucht terug globetrotters.
    Het was leuk om visueel met jullie mee te reizen!
  10. Miriam:
    16 september 2018
    Wat hebben jullie weer een geweldige reis gehad. En was ook weer super goed voorbereid. Wat zal ik het gaan missen om iedere morgen jullie mooie verhalen te lezen! Een hele goede en veilige terugreis. En welkom thuis!!
  11. José:
    16 september 2018
    Inderdaad niet een dag om er op de fiets op uit te gaan, wat een regen. Dan is het heel leuk om de vrolijke kleuren van de mooie Mexicaanse jurken, maar ook de totempalen te zien.
    Wel gezellig Nederlands geluncht, kun je er alvast weer een beetje aan gaan wennen.
    Wat hebben jullie een prachtige vakantie gehad en wat was het leuk om met jullie mee te reizen in beeld en verhaal.
    Met het tijdsverschil, schrijf ik dit berichtje op het moment dat jullie alweer wakker zijn om te zorgen om op tijd de koffers af te leveren. En dan vliegen jullie weer naar huis; sounds good!
    Safe travels en jullie bedankt voor de mooie foto's en het reisverhaal, een plezier om te zien en lezen.
    Op naar de volgende vakantie!
  12. Jessica Otto:
    16 september 2018
    Alles met veel plezier gelezen wat een ervaring weer voor jullie!!
    Goede reis terug!
  13. Anita:
    16 september 2018
    Wat hebben jullie weer een mooie reis gemaakt, het was weer heel leuk om iedere dag jullie belevenissen te lezen.
    Een hele goede reis terug. Groetjes.
  14. Walter:
    Mooie reis geweest.
  15. Barbara:
    16 september 2018
    Weer prachtige foto's en mooie verhalen.
    Een goede terugreis toegewenst!
  16. Sandra:
    16 september 2018
    Prachtige reis en genoten van de verhalen en foto’s! Ga jullie verhaal missen morgenochtend!
    Goeie reis terug xxx
  17. Geertje Brouwer:
    16 september 2018
    Lieve mensen, hartstikke bedankt dat ik mee mocht lezen met jullie (Top geschreven) prachtige reisavontuur.
    Gelukkig waren jullie aware for the bear(s)😉
    Inmiddels veilig thuis neem ik aan, tot gauw!
    Groetjes Geertje
  18. Dirk:
    17 september 2018
    Hy di hy . Twas super om jullie te volgen. Wat een verhalen klasse geweldig om te lezen.😉 Denk toch ook maar een keer die kant op. Goede vlucht tot volgende reis.
  19. Anthony de Wit:
    17 september 2018
    Het was een mooie reis om te volgen wat een mooi land.
  20. Anita:
    17 september 2018
    Het was weer een mooie reis om te volgen. Wat moet Dick daar veel tijd in stoppen denk ik om alles uit te stippelen. Een heel fijne terugreis en tot ziens op Moerdijk 😘
  21. Carla:
    18 september 2018
    heerlijk om jullie avontuur te mogen volgen. T is of je er zelf bij bent, prachtige foto"s en geweldig geschreven.