Dag 18 Victoria - Forks

11 september 2018 - Forks, Washington, Verenigde Staten

Howdy Y’all,

Weer vroeg uit de veren! We vertrekken deze morgen met de  MV Coho (ferry) vanuit Victoria naar Port Angeles USA. We kunnen het niet laten om een paar dagen de USA te bezoeken. Eerst nog even ontbijten beneden bij James Bay Inn. We zitten vlakbij de terminal van vertrek, misschien vijf minuten rijden en we staan al voor de poort om onze reservering te verzilveren. Lane 5 is de rij die we mogen volgen. Goed dat we op tijd zijn, want er volgen nog douanecontroles. De douanebeambte (USA) komt bij ons raam en stelt een aantal vragen. Waar gaan we heen, waar overnachten we en hoe lang verblijven we in de USA. Geen vuiltje aan de lucht totdat blijkt dat we een formulier moeten invullen voor toegang tot de USA. De rij waar we in komen te staan is kort en gaat vrij snel. Een formulier invullen en 12 dollar betalen. We doorstaan alles met glans….Onze wachttijd om de boot op te gaan, is op deze manier flink geslonken. Terug de auto in en al snel kunnen we de ferry oprijden. De ferry vertrekt met een half uur vertraging. Onderweg valt er weinig te zien, er hangt weer veel mist op zee. Om de paar minuten gaat de misthoorn op zee…Dan maar een bakkie koffie met wat lekkers binnen om de tijd te doden. Gelukkig heb ik geen last van zeeziekte ondanks dat de boot regelmatig heen en weer gaat. Ik ga nog zeebenen krijgen. De tocht duurt in totaal 1,5 uur. Bij aankomst in Port Angeles schijnt het zonnetje en is het heerlijk vertoeven op het voordek. We moeten snel naar de auto, alles is al in gereedheid gebracht om Amerika binnen te rijden. Rond 13:00 uur rijden we de eerste miles in de USA. Het is weer even aanpassen. In plaats van km, miles en vooral de maximum snelheid in de gaten houden, en de Amerikaanse dollar i.p.v. de Canadese.

We pakken snel een Safeway mee om broodjes voor de middag te kopen. Dan op weg naar onze eerste trail. We hebben er zin in! Het is alweer een paar dagen geleden dat we mooie wandeltochten hebben gemaakt. Voornamelijk door het slechte weer en ons verblijf in Victoria. We rijden via de US 101 richting Forks. Onderweg maken we een tussenstop bij Sol Duck Falls. Een prachtige wandeling door dicht bebost gebied. Het doet aan als een regenwoud. Veel varens, bodem, boomstammen, takken en stenen bedekt met mos. Er staan hier grote Sitka Spruce Trees en vele andere boomsoorten. En het zijn gigantische bomen. De wandeling eindigt bij een prachtig gelegen waterval! Wat is de natuur toch mooi!

We rijden verder naar het strand. Onderweg pakken we nog een stevige regenbui mee, maar bij aankomst bij Rialto Beach schijnt de zon volop! Het is een ruige zee met een kiezelstrand. Aan de kustrand liggen gigantische boomstammen. Een stukje zee op kun je wat eilandjes zien liggen! Heel wat anders als waar we hiervoor zijn geweest, maar ook hier is de natuur prachtig!

We lopen een stuk over het kiezelstrand en klimmen en klauteren over het hout. De foto’s worden in overvloed gemaakt. Super gaaf hier!

De hoogste tijd om naar onze overnachtingsplek te rijden, Misty Valley Inn te Forks. Onze laatste B&B van deze reis. Een wat hoger gelegen huis dat vier kamers te verhuren heeft. Bij binnenkomst doet de sfeer wat oud Engels, koloniaal aan. Mooie oude meubels en inrichting. Wij hebben de French Room gereserveerd. Het is een wat kleine kamer, maar straalt wel veel sfeer uit! Morgenochtend serveren ze voor het ontbijt, thee/koffie bij de kamer. Waarna we een half uurtje later gaan ontbijten. En dat belooft wat……we hebben wat foto’s op het internet voorbij zien komen….om je vingers bij af te likken……

So long folks!

1. Eric:
    12 september 2018
    Toch weer even naar de USA :) Maar zo te zien wel de moeite waard. Ziet er weer mooi uit allemaal!
  2. Peter en Truus:
    12 september 2018
    Mooi uitstapje, geweldig die mooie stronken. Nog even en je kunt zelfs aan de slag als ketelbinkie Caroline. Have fun
  3. José:
    12 september 2018
    Een mooie tocht naar Washington en gelukkig weer geen last van zeeziekte.
    De foto's zijn weer prachtig, vooral de wolkenpartijen zijn heel indrukwekkend. Nieuw-Zeeland heet het land van de lange, witte wolk, die hebben jullie onderweg ook kunnen aanschouwen.
    Sol Duck Falls is een prachtig gebied, veel grillige bomen en ontzettend veel mos. Was het niet erg glad om daar te lopen?
    De strand foto's zijn ook heel mooi, een mooie blauwe lucht en de zon erbij, wat wil je nog meer!
    Een gezellige hotel kamer, klein maar fijn. En straks dan heerlijk ontbijten, ik hoop dat de foto's op het internet conform zijn naar hetgeen je straks op je bordje te zien krijgt. Fijne dag weer!