Dag 21 SeaTac - Vancouver

14 september 2018 - Vancouver, Canada

Howdy Y’all,

Om 08:00 uur zijn we startklaar om te vertrekken. Het ontbijt is genuttigd, de koffers zijn gepakt. Maar dan kijken we naar buiten en de regen valt met volle overgave uit de hemel. We wachten nog maar even om alles naar buiten te brengen. Ik heb de TV nog maar even aangezet en vandaag is de dag dat orkaan Florence aan de oostkust aan land is gekomen bij Wilmington. Gelukkig zitten wij aan de andere kant. Maar het lijkt er wel op of we hier ook een stuk van de orkaan meekrijgen. Wat giet het zeg! De nieuwszender geeft ook aan dat er flinke files  rondom Seattle staan, ook de kant die wij op moeten. Rond 08:45 uur gaan we toch maar naar de auto en rijden we weg. Vandaag onze laatste langere rit naar Vancouver. Een rit van ongeveer 265 km. Zoals we al weten is het een drukte van belang op de wegen rond Seattle. Langzaam rijdend verkeer, maar we kunnen blijven rijden. Voorbij het centrum van de stad kunnen we langzaam wat harder gaan rijden. Blijft het feit dat het zo nu en dan nog plenst, waardoor we toch onze snelheid aan moeten passen. De rit gaat verder eigenlijk wel gladjes, het is onderweg gestopt met regenen en om 11:30 uur naderen we de grens tussen Amerika en Canada. We sluiten aan in de wachtrij. Het duurt een half uurtje voordat we Canada in kunnen rijden. We krijgen groen licht. De rit is weer goed uitgestippeld, we rijden rechtstreeks het centrum van Vancouver in en staan om 12:30 uur voor ons hotel van vandaag, Moda Hotel. We zijn een beetje vroeg maar kunnen toch al onze kamer in en de dame van de receptie helpt ons heel goed om de weg naar de parkeergarage te vertellen en onze spullen uit de auto te halen. De ligging van het hotel is super. We zetten snel onze spullen op de kamer en gaan dan snel wat eten en verder de stad verkennen. Five guys is een hamburger tent waar ze geweldige hamburgers maken. Je kunt zelf bepalen wat je er allemaal op wilt en ze smaken super! Van hieruit lopen we door naar de Vancouver Lookout. Een soort van Space Needle, alleen minder hoog. Het uitzicht is er niet minder om! Prachtig! Het weer zit ons tot nu toe ook nog mee, dus super! We vervolgen onze weg naar een klok waar stoom uit komt. Hij staat ergens op een hoek en we lopen er zo tegenaan. We hebben geluk (we staan er om 15:00 uur) want ieder uur doet hij een deuntje en komt er meer stoom uit. Hij wordt aangedreven door een stoommachine en stamt uit 1977. Veel mensen staan erbij en kijken ernaar. Tijd om weer door te lopen. We begeven ons richting Chinatown, hier willen we Dr. Sun Yat Sen China Garden bezoeken. Hoe dichter we bij Chinatown komen, vermeerderen de zwervers zich dramatisch. Het is één en al zwerver (verslaafden, al spuitend…), en wat een bende hebben ze bij zich. In alle straten zitten en liggen ze met hun zooi en ellende om zich heen. Het ziet er heel triest en ellendig uit. Geen leuk gedeelte van de stad om zo maar te zeggen. Ook de tuin van de dokter valt tegen. We betalen entreegeld en lopen door de diverse stukjes tuin. Het ziet er wel aardig uit, maar om nu te zeggen bijzonder…..nee. Misschien zijn we er op een verkeerd jaargetijde. Het mooie is nog dat we aan de overkant ook mensen zien lopen in een gedeelte van een tuin en we vragen ons af hoe die daar komen. Blijkt dat je een stukje verder een doorgang hebt, waar je zo doorheen kunt lopen zonder te betalen……Hebben we de Chinese gemeenschap weer gesponsord. Chinatown stelt verder niets voor en we willen toch weer zo snel mogelijk uit deze zwerversbuurt verdwijnen. We komen gelukkig weer in de wat aangenamere omgeving en drinken wat bij een plaatselijke Brewery. Dat smaakt goed! Verder wandelen we nog door Robsonstreet, een winkelstraat. We vinden het tijd worden om richting hotel te lopen, even opfrissen en te bekijken waar we voor de avond wat gaan eten. We blijven dicht in de buurt van het hotel en eten voor de verandering een pizza. We vinden Vancouver van wat we tot nu toe hebben gezien en van de sfeer hebben geproefd, wat minder dan Seattle. Misschien brengt morgen weer een heel andere kijk op de stad!

So long folks!

1. José:
    15 september 2018
    Jammer dat het zo hard regent als jullie dag begint, maar dan wel weer gelukkig dat je een reisdag hebt en bij aankomst in Vancouver het weer wat droger is. Wat een drukte op de weg in Seattle, het lijkt Nederland wel.
    Als je deze namen van steden hoort, heb je er toch een soort van voorstelling van. Zo vond ik de foto's van Vancouver in vergelijking met Seattle ook niet spetterend. Een beetje somber en 'underwhelming'. Jammer ook dat Chinatown tegenviel en is vervallen tot een zwervers trekplaats. Nooit leuk om te zien.
    Maar zoals je zegt heb je nog niet alles gezien van Vancouver en zijn er morgen hopelijk nog vele mooie plekjes te zien. Ik wens jullie daar alvast weer veel plezier mee. Truste!
  2. Jane:
    15 september 2018
    Weer genoten tijdens mijn bakje koffie van het verhaal en de foto's! Veel plezier weer morgen! Xxx
  3. Miranda:
    15 september 2018
    Het geeft inderdaad een troosteloze indruk met al die woontorens. Het weer zit dan ook niet mee. Maar wie weet , heb je morgen een andere idee hierover