Dag 18 Death Valley

15 september 2016 - Visalia, California, Verenigde Staten

We verlaten Las Vegas in alle vroegte, de drukte achterlatend. Het was weer enerverend! De check out en de auto laten halen door de valetparkingman gaan in een mum van tijd. We rijden rond kwart voor zeven weg voor de langste rit in één dag van deze reis. We moeten zo ongeveer 760 kilometer overbruggen. We verlaten hiermee ook de staat Nevada, om onze laatste staat California te bezoeken. Met een tussenstop in Death valley NP, het enige wat we hebben bezocht en bewonderd. Hoewel de rit toch weer veel indrukken heeft nagelaten. Om te beginnen nog even een stop gemaakt bij het beroemde “ Welcome to Las Vegas” bord. Natuurlijk even op de foto. We hebben nog wat boodschappen voor de lunch gedaan en even een klein ontbijtje om mee te beginnen. Tanken en we zijn weg! Onderweg zoals gezegd, zijn we door Death Valley NP gereden. Het is er erg rustig op de weg, zodat je al snel wat harder wilt gaan rijden dan eigenlijk is toegestaan. We houden ons aan de snelheid en dat is maar goed ook. Als we een bocht om rijden, lopen er net twee jonge coyotes over. Aan de andere kant blijven ze staan, zodat ze mooi op de foto staan! Ze zien er wat magertjes uit en ik vraag me dan ook af hoe ze hier overleven. In geen velden of wegen iets van water te zien, snik heet en weinig te eten volgens mij. Het is de natuur dus als het goed is overleven ze het wel….. We stoppen nog bij een aantal punten. En voordat we koers zetten naar Visalia , lunchen we langs de kant van de weg. Dan gaat de rit door verschillende mooie landschappen. Vlak en grijs met weinig begroeiing. Ook zijn we door hoog gebergte gereden en met veel bomen en groen en vlak landschap met grote cactussen op stam. Veelzijdig allemaal. Rond zessen arriveren we bij ons motel 6 in Visalia. We zetten de koffers op de kamer en rijden gelijk door naar een restaurant om een hapje te eten. De avond brengen we rustig door om alles weer voor te bereiden voor de dag van morgen!

1. Miranda:
    16 september 2016
    Gelukkig geen autotechnicus gehad in debatje valley, dan had je een flink probleem!