Dag 17 Las Vegas - Grand Canyon

14 september 2016 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

De dag begint vroeg. We moeten om vijf voor acht klaar staan bij het ophaalpunt van ons hotel. Dick haalt beneden snel een bakkie koffie en thee en croissant. We zijn al in volle gang om op tijd buiten te staan. Vandaag gaan we een helikoptervlucht maken naar de Grand Canyon en daar beneden landen. Dick heeft dit geregeld en kijkt er heel erg naar uit! Ook ik vind het super spannend en voel de spanning al komen. Het busje is iets later dan afgesproken, maar dat mag geen naam hebben. Best een hoop mensen gaan ofwel met helikopter of vliegtuigje richting de Grand Canyon, want heel de bus zit vol. We rijden uiteindelijk naar Boulder waar een klein vliegveld is. We melden ons bij de balie en worden gewogen, het let nogal nou met het gewicht en wie met welke helikopter mee gaat. We moeten ook een veiligheidsvideo bekijken en dan is het al tijd om bij de gate te gaan staan. Een aardige jongeman, zijnde de piloot, roept zijn groepje bij elkaar. We zitten met 6 in de helikopter, nu is het nog spannend, waar we komen te zitten. De piloot vertelt nog wat wel en niet mag en dan lopen we gezamenlijk naar de helikopter. We hebben geluk!! We zitten voor bij de piloot!! Achter ons de vier andere passagiers. Wat gaaf!! Alles in gereedheid brengen. Een zwemvest aan, want we gaan een stukje over water en de vierpuntsgordel aan. Ook een koptelefoon, met microfoon waar we gewoon met elkaar door kunnen praten, op. Kotszakje ook bij de hand.....En dan gaan we van start en stijgen we op. Wat een geweldige ervaring is dat zeg! Zo gaaf om mee te maken, heel de vlucht is bijzonder! We vliegen als eerste over en langs de Hooverdam om vervolgens koers te zetten naar de Grand Canyon. Onderweg vertelt de piloot nog leuke feitjes en geeft aan wat wat is. De vlucht duurt ongeveer een half uur. Het kotszakje hebben we gelukkig niet nodig! Ik kan het niet genoeg zeggen, hoe fantastisch dit was. De landing beneden bij de Grand Canyon gaat gladjes. Hier kunnen we even gaan en staan waar we willen en worden er natuurlijk vele foto's gemaakt. De piloot maakt ook nog foto's van ons en er is zelfs aan de inwendige mens gedacht! Champagne, water, klein broodje, chips, koekjes! Helemaal toppie geregeld! We verblijven een half uurtje beneden en gaan dan aan de terugreis beginnen. Ook weer geweldig natuurlijk. Een half uurtje later landen we weer op het vliegveld en nemen we afscheid ven een reuze aardige piloot! Wat een ervaring! Woorden schieten te kort!!! We kunnen eigenlijk gelijk weer terug met een bus richting ons hotel. Mooie bijkomstigheid is dat we als eerste rond de middag afgezet worden bij het hotel. Dick gaat gelijk aan de slag met de foto's en ik ga nog even richting Ceasars Palace om wat inkopen te doen. Nog nagenietend van deze bijzondere ochtend ploffen we later op de middag neer op een ligbedje bij het zwembad. Nog een paar uurtjes genieten van de warme zon. In de avond eten we een hapje bij Denny's en kopen we nog wat souvenirs. We lopen nog naar de T Mobile arena waar de Stones later dit jaar (zoals jullie al wel gezien hebben waarschijnlijk), 22 oktober gaan optreden. Een leuk wandelingetje door een stukje Vegas, dat ook nieuw is voor ons. Mooi aangelegd! Daarna wandelen we terug naar ons hotel om nog even een gokje te wagen....Want ja, daar zijn we nog niet echt aan toegekomen en hoort er toch ook wel bij! Maar een paar dollar gooien we in een eenarmige bandiet. Op zich wel even grappig, bij mij is het al snel op, Dick kan het langer volhouden. Als we om ons heen kijken, zitten er andere mensen op dezelfde automaten te spelen en winnen bij de vleet....en wij zo nu en dan een klein beetje. Wat doen we toch fout? Uiteindelijk heeft Dick toch wat winst weten te behalen....maar een paar dollar hoor...Hij werd het moe.....ging zich vervelen, dus dacht op een gegeven moment...laat ik maar uitbetalen. Voor die paar dollar zijn we toch weer even bezig geweest....

1. Miranda:
    15 september 2016
    Wat een ervaring alweer en wat is dat voor een foto ertussen over trouwen en fun???????
  2. Eric:
    15 september 2016
    Geweldig die foto's om te zien. Maar ik denk dat het in het echt nog veel overweldigender was.
    Volgens mij was Dick een beetje bang zo op de foto te zien :) Maar jullie hebben het gered.
    Trouwens wel decadent hoor, champagne in de Grand Canyon, had ook gewoon een Cuba Libre kunnen zijn.
    Veel plezier morgen weer!
    Grt Eric
  3. Susanne de vos:
    15 september 2016
    wauw wat cool, door je verhaal "proef" ik gewoon hoe geweldig jullie het hebben gevonden, geniet nog van de verdere trip.
    groetjes vanuit hoogerheide
  4. Mirjam Smeijers:
    15 september 2016
    Super om de leuke beschrijving van jullie spannende ervaringen te lezen, nog veel plezier!
  5. Adrienne Heeren:
    18 september 2016
    Wat mooi allemaal en mooi geschreven, geniet nog van de laatste week.