Dag 16 Las Vegas

13 september 2016 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Misschien een beetje teleurgesteld afgelopen morgen? Moesten jullie het doen met dat ene zinnetje..... Het is er gisteravond niet meer van gekomen om nog een verhaal te schrijven. We waren tegen enen pas terug in ons hotel en vanmorgen moesten we weer vroeg uit de veren....vandaar....Maar hier dan nog een stukje over wat we voornamelijk gedaan hebben.......We hadden zowaar een keer uit geslapen. We waren rond kwart over zeven, half acht pas wakker. En klaar voor de eerste volle dag Las Vegas. We zijn naar een diner gegaan iets van de strip vandaan. Een klein stukje gelopen waar we direct naar een tafeltje werden gebracht. Een goed ontbijt gegeten met wat gebakken eitjes en cinemon French toast. Dit is een beetje een soort van wentelteefje met kaneel. Wel lekker hoor! Vanaf hier zijn we naar het MGM hotel gelopen om vanaf hier de monorail te pakken naar het noorden van de strip, de Stratosphere tower. Een goede uitkomst die monorail, want je loopt je hier vrij van dienst. We hebben een kaartje genomen voor 24 uur, omdat we in de avond nogmaals terug zouden gaan om alles met die mooie verlichting te zien. Dus richting Stratosphere tower. Van de laatste stop van de monorail zijn we gelopen naar deze toren. Heel hoog, waar je spannende activiteiten kan doen. Zoals een sprong naar beneden .......niet gedaan....en ook niet gezien dat het gedaan werd. We zijn nog even langs de white chapels gelopen. Maar niet getrouwd, voor degene die er iets van dachten....Ze waren trouwens ook gesloten.....Vanaf hier zijn we weer helemaal terug gelopen langs de strip naar ons hotel met nog een tussenstop bij Ceasars Palace voor een winkeluurtje....Mooie winkels en gaaf om te zien hoe men dit hier heeft verfraaid! Je kunt wel raden dat we bij terugkomt helemaal bekaf waren. Dit is nog vermoeiender dan een trail in een national park. Dus in de middag een paar uurtjes van het zonnetje genoten bij het zwembad. Met de muziek op standje 10....is lekker relaxen....Dat is hier overal het geval, de muziek staat gigantisch hard. Net zoals je soms bij winkels naar binnen loopt en van de herrie snel weer naar buiten sprint....In de avond zijn we dus weer met de monorail naar noord gegaan en daar in de Stratosphere tower bij een diner (Roxy diner) gegeten. Hele leuke tent, zoals we die al eerder hebben gezien, maar deze was weer prachtig ingericht, en met zingende bediening. Weer lekker gegeten. Vanaf hier een taxi gepakt naar het oude gedeelte van Vegas, Freemont street. Dit straalt nog steeds een geweldige sfeer uit. Nog meer verlichting en op iedere hoek een band die aan het spelen was. Het mooie hier is de gave lichtshow die op het plafond wordt afgespeeld. Geweldig om te zien! Maar ook de diversiteit aan wat hier voor soort mensen rond loopt. Het is apart. Dit zie je trouwens ook op de strip. Overal dames met veren en kleine broekjes en blote borsten of weinig bedekt, die geld vragen om op de foto te gaan....Tevens mensen die in pakken rondlopen van spiderman, batman, minion, en ga zo maar door....je kan het zo gek niet bedenken....Vanaf Freemont zijn we weer teug gegaan naar het begin van de strip in Noord en met de monorail naar the highroller gegaan. Een gigantisch groot reuzenrad met volledig dichte grote ronde cabines, waar je met veel mensen in kunt. Wij waren met totaal 6. Niet veel en ruimte zat! In en half uur draait het rad zijn ronde en heb je prachtig uitzicht over de strip, maar ook over de rest van de stad. Wat een lichten, prachtig. Dit was weer een hele leuke en mooie ervaring en zeker iets wat je moet doen als je hier bent! En toen was het al weer over twaalf....dus hoog tijd om onze kamer op te zoeken. Morgen staat er weer een spannende dag te wachten!

1. Eric:
    14 september 2016
    Ik wordt nu wel heel nieuwsgierig :) Maar we hebben de foto;s nog en een plaatje zegt meer dan 1000 woorden!
    Grt Eric
  2. Dirk:
    14 september 2016
    She writes in misterius ways
  3. Miranda:
    14 september 2016
    Klinkt alsof jullie veel verloren hebben