Dag 15 Zion NP - Las Vegas

12 september 2016 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Vanmorgen al weer vroeg in touw, want we willen op tijd vertrekken voor de volgende reis. We staan iets over zevenen op de stoep bij de Galaxy diner. De plaatselijke diner van Hatch. Een leuk uitziend etablissement. Een inrichting uit de jaren 50/60. Jukebox en allerlei foto's uit die tijd aan de muur en meubilair uit die jaren. De bediening is aardig en het eten smaakt goed. We eten onze buikjes rond en gaan dan op weg naar Zion NP. We rijden hier doorheen en stoppen bij een punt waar we een trail maken. Een stevige wandeling zo in de vroege morgen met heel wat hoogte verschil. Het pad is niet aangelegd, maar van rotsen, zand etc. Sommige delen zijn wel afgezet om jezelf aan vast te houden. Dat is wel nodig ook, want we lopen af en toe langs een aardige afgrond. Deze keer niets laten vallen.....het uitzicht is weer adembenemend. Dan is het tijd om aan de terugweg te beginnen, die wat sneller gaat dan de heenweg. We rijden met de auto het park via een ander uitgang uit en zetten koers naar Las Vegas. Bij geen oponthoud komen we daar aan rond de middag. De route gaat snel en nadat we even in een kleine rij staan, kunnen we inchecken bij Excaliber hotel. Een hotel gebouwd in de geest van ridders. De kamer is gelukkig al vrij, dus kunnen we onze koffers lekker wegbrengen en gaan we op pad voor de eerste fotosessie. Het blijft een apart iets hier. Het is druk en rumoerig en er lopen zo veel verschillende mensen rond.....We moeten wel wennen aan al deze drukte. We komen uit de rust en natuur en dan deze drukte, een wereld van verschil, maar ook weer super leuk! We maken een ronde langs de hotels die we op de route tegen komen. MGM, New York New York, Bellagio, Paris, Cesar Pallace, en nog vele anderen. We zijn hier negen jaar geleden ook al eens geweest en we komen tot de conclusie dat er wel veel is veranderd. Er zijn toch wat hotels bijgekomen en terrassen en eettenten. Het is nog altijd super warm....en bij de hotels c.q. casino's komt de koude lucht van de airco's je tegemoet. We pakken gelijk wat winkels mee en gaan rond een uur of vijf terug naar ons hotel om even bij te komen en op te frissen voor de avond. In de avond eten we eerst bij Denny's, een diner. Vervolgens lopen we tot aan het hotel Venetian. Alles ziet er nog mooier uit met de vele verlichting! Super om te zien. Het is weer een aardige wandeling en rond elven stappen we onze kamer moe binnen. Tijd om te gaan slapen.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Miranda:
    13 september 2016
    Gaaf weerHopelijk niet teveel geld in de casino 's verloren ? Maar ook de jackpot niet gehaald blijkbaar anders hadden jullie dit wel vermeld Eten op het san marcoplein is trouwens ook heel romantisch
  2. Eric:
    13 september 2016
    Zion zijn jullie door het indrukwekkende Las Vegas alweer vergeten zeker daar er geen foto's van staan :) Eerlijk gezegd weten wij ook niet meer hoe Zion er uit zag dus dat heeft geen grote indruk achtergelaten.
    Vegas roept wel herinneringen op he, Wat een stad!!! Vooral Venetië vonden wij super gaaf. Hebben we ook nog gegeten, dat was ook echt super (wel prijzig) Zijn jullie nog in het oude gedeelte geweest? Vonden wij wat achterhaald, maar wordt wel aanbevolen om te zien. Veel plezier en sterkte in Death Valley :)
    Grt Eric
  3. Anthony de Wit:
    13 september 2016
    Nou Dick Carolien het ziet er weer geweldig uit.
  4. Sandra:
    13 september 2016
    Zooo herkenbaar.... van de rust in de hectiek van een grote stad :-)