Dag 14 Bryce Canyon NP

11 september 2016 - Hatch, Utah, Verenigde Staten

De wonderbaarlijke genezing....We hebben geen haast vandaag en staan dan ook wat later op dan gebruikelijk. We pakken onze spullen bij elkaar en Dick prult nog wat aan zijn camera. Hij heeft hem toch maar aan de oplader gelegd vannacht en wrikt nog wat heen en weer. En dan opeens doet hij het weer! De beelden zijn scherp, kan in en uitzoomen en kan foto's terug kijken. Wat een nachtje rust al niet kan doen. Het zal toch mooi zijn als hij ook weer foto's kan maken met een camera. We hopen dat het goed gaat komen vandaag. We gaan eerst ontbijten bij een kleine ruimte die gemaakt is bij de incheck. Een geroosterd boterhammetje, kopje thee en jus d'orange, yoghurtje en we kunnen er voor even tegen. We pakken de auto in en brengen de sleutel weg bij de receptie en rijden naar Bryce Canyon NP. Lekker dicht in de buurt. We gaan hier onze dag doorbrengen, want er is zoveel te zien hier. We rijden naar het verste punt in het park om zodoende op de terugweg alle punten en trails mee te pakken. De eerste twee punten zijn hooggelegen in het park en hier heb je vrijwel overzicht over het hele park. De zon is al even aan het schijnen, dus we hebben prachtige vergezichten. Dan rijden we naar een punt dat voor Bergenaren een bekende naam zal zijn. Namelijk de Pondarosa Canyon. We hebben de naam al diverse malen voorbij zien komen en nu is een hele canyon naar vernoemd. Het blijken bomen te zijn. Ze staan op de vloer van de vallei, zijn dennenbomen en kunnen meer dan 30 meter hoog worden. De Agua Canyon volgt met een aantal hoodoos....Dit zijn op zich zelf staande rotspartijen die de hoogte in gaan. Prachtig om te zien. Ook de rode kleur van de rotsen komt prachtig tot zijn recht met de zon en de blauwe lucht. Dan door naar de natural bridge. De naam zegt het al, een door de natuur gevormde brug. Verder komen we nog bij Farview en Inspirationpoint. Twee punten met mooie uitzichten en vergezichten. Dit zijn allemaal overlooks, waar niet altijd heel veel inspanning voor is vereist. Voor de lunch doen we nog een trail. Sunrise Point en Sunset Point. Een uiteindelijk vrij lange wandeling van ongeveer 5 kilometer met een lange afdaling naar helemaal beneden bij de gigantische rotsgevaartes. Je loopt onderaan bij deze geweldige gevaartes en wat zijn we dan klein....De wandeling gaat verder door een stuk vlak gebied met mooi groen. Het is er goed toeven ondanks dat het flink warm is. Richting het einde moeten we natuurlijk ook weer een keer naar boven. Een steile beklimming volgt. We stoppen onderweg een aantal keer om onze vochthuishouding en energie op peil te houden, en dat is wel nodig ook! Maar wat een gave prachtige ervaring weer! We hebben het weer gedaan en zo mooi! Dan is het tijd om onze picknick te houden. Het is weer aardig druk, dus we zetten ons neer bij een ander stel en raken met ze aan de praat. Zij uit het noorden van Utah en hij uit New Zeeland. Sportieve mensen die een dagje op de fiets aan het rondtoeren zijn. Na de lunch rijden we nog naar een uitkijkpunt bij Fairyland Point. Mooi uitzicht dat je doet denken aan sprookjes land...beetje droomvlucht van de Efteling. We zijn al bijtijds klaar en rijden op ons gemak naar het Motel Mountain Ridge in Hatch. Een klein dorpje langs de doorgaande weg. We hebben een mooie kamer en het ziet er allemaal netjes uit. We nemen het er nog even van. Het weer is heerlijk, rond de 26 graden en met een lichte bries goed vol te houden. Ik pak mijn badhanddoek uit de auto en leg me lekker weg in het grasveldje wat naast de kamers ligt. Lekker ontspannen! In de avond eten we aan de overkant van ons motel, Hatch station. Dick is er al even gaan kijken in de middag om te kijken of reserveren noodzakelijk is. Dit blijkt het geval en de eigenaar blijkt nog in Nederland te hebben gewoond ook. Hij woont ondertussen al 40 jaar hier. Het is weer een prima maal met bbq chicken en bbq pork ribs, de zogenaamde spareribs. We kunnen er weer tegen aan! Morgen gaat de reis verder, met als eindbestemming Las Vegas....here we come!!.........oja en het fototoestel heeft het met af en toe wat haperen vol gehouden!

1. Eric:
    12 september 2016
    Bryce is zeker de moeite waard. Maar jullie hebben al zoveel moois gezien. Wat heeft dan de meeste indruk gemaakt? Later heb je altijd de foto's nog, Als die tenminste nog uit de camera komen :)
    Plezier maar weer,morgen weer een nieuwe dag
    Grt Eric
  2. Dirk:
    Hoi saampies,

Toch een van dehoogtepunten denk bryce.
    En dan het weer wat treffen jullie het.Zou toch heel anders zijn zonder het zonnetje. Plezier verder niet verkeerde kant uitlopen in Vegas hoor Dick. Groetjes
  3. Peter en Truus:
    12 september 2016
    Wat een leuke verslagen en prachtige foto's.
    Heel veel plezier nog.

Gr.,
    Peter
  4. Miranda:
    12 september 2016
    Deze foto's halen herinneringen terug. Inderdaad, wat voel je je nietig daartussen. Overweldigend nietwaar. Veel plezier in Vegas en denk om je portemonnaie
  5. Mirjam Smeijers:
    13 september 2016
    Bewaar de mooiste plaatjes in je hart!