Dag 2 Lookout Mountain - Rocky Mountain NP

30 augustus 2016 - Rocky Mountain National Park, Colorado, Verenigde Staten

Het begint al een beetje afgezaagd te worden, maar we zijn weer vroege vogels. We waren gisteravond zo moe dat de luikjes al vroeg gesloten waren. Als gevolg daarvan natuurlijk weer vroeg wakker. Op de planning staat een ontbijt bij een echte Amerikaanse diner. Sam's number 3. Hier kun je in alle vroegte (04:30 uur) al een ontbijt nuttigen. Leuke inrichting met muziek uit de jaren 60. Echt zo'n tent die je regelmatig in de Amerikaanse films tegenkomt. Wij zitten er om 06:15 uur. Wij houden het redelijk beschaafd, maar als je de kaart leest dan denk je van, hoe krijgen ze het weg in alle vroegte. Ze weten hier niet beter...denken we maar. We lopen terug naar ons hotel om de spullen te pakken en uit te checken. Als eerste nog even langs de Wallmarkt, nog wat spulletjes te halen voor straks, want onze eerste picknick staat er voor vanmiddag op. En natuurlijk het bier, niet te vergeten. We houden het net zolang vol tot het iets over achten is om af te rekenen. Nu geen problemen en mogen we onze spullen zo meenemen. Dan gaan we op weg naar Rocky Mountain National park. We rijden eerst nog even langs lookout mountain, om een mooi uitzicht van de skyline van Denver op de gevoelige plaat vast te leggen. We hebben een paar mooie uitzichtpunten, maar het is wat te mistig om alles duidelijk te fotograferen. Komen er op het moment dat we ergens bovenin staan te kijken een paar gekken langs op skateboards...die gaan als een malle naar beneden....het moet niet gekker worden...ze zullen toch niet van Jackass zijn zeker??? Maar goed, we hebben ze onderweg niet meer gezien, dus zal alles wel goed afgelopen zijn. Dan vervolgen we onze weg naar Rocky Mountain. Onderweg komen we nog langs het plaatsje Nederland waar we een kleine tussenstop maken om wat leuke foto's te maken. Grappig plaatsje, typisch Amerikaans. Door naar ons einddoel. We arriveren rond 12:00 bij het eerste punt ( Sprague lake)  waar we een kleine wandeling om het meer willen gaan maken. Voordat we daaraan gaan beginnen, laten we de picknick heerlijk smaken. Altijd leuk om te doen! De wandeling is prachtig. We lopen het meer rond en maken mooie foto's. Wat is het hier mooi en rustgevend. Regelmatig komen we natuurlijk andere wandelaars tegen. Die willen direkt een gesprek aan gaan. Volgens ons is de meest voorkomende vraag: Were you're from? Mooie vraag om een gesprek mee te beginnen.... Eigenlijk kunnen we ons antwoord al klaar hebben....Hi....fine....The Netherlands.... Velen denken trouwens dat we uit Germany komen....hoe zou dat toch komen....Na onze wandeling pakken we ons autootje om een stuk verder opnieuw een flinke wandeling te maken. Eerst om Bear lake ( ook prachtig!) en daarna Nymph lake en Dream lake. De laatste tocht is een echte workout en hebben we de caloriën die we afgelopen dagen hebben binnen gekregen wel verbrand, volgens mij. Ook nog een lekkere regenbui met hagel opgedaan, dus dat was wel een lekkere uitdaging. Wel weer prachtige uitzichten gezien, dus zeker de moeite waard geweest. Als laatste zijn we nog naar het hoogste uitzichtpunt (waar wij komen) gereden. Op ongeveer 4000 meter hoogte gestaan, met ook weer prachtige uitzichten. Wat is het hier mooi zeg! Ik ben nu 2 dagen onderweg, maar kan nu al zeggen dat dit land een bijzondere, grootse en overweldigende natuur heeft! Super bijzonder. Vanaf dit uitzichtpunt rijden we in ongeveer 2 uur naar Wellington, waar onze volgende overnachting is. Zal het deze nacht beter gaan? Jullie lezen het morgen weer!

1. Eric:
    31 augustus 2016
    Weer een mooie dag geweest. Ik zie dat jullie de eekhoorns ook al in beeld hebben. Pas op hoor het zijn brutale beestjes :)
    Veel plezier morgen weer.
    Eric
  2. Marjolein:
    31 augustus 2016
    Wat een mooie reis zijn jullie aan het maken. Geniet er met volle teugen van. De foto's zijn erg mooi. Heel veel plezier en ik lees met plezier jullie verhalen.
    Have fun and enjoy
  3. Jane:
    31 augustus 2016
    Prachtig! Wat doen en zien jullie veel op een dag. Dan heb je s ' avonds wel een biertje en wijntje verdiend! Veel plezier morgen! Xxx
  4. Amy:
    31 augustus 2016
    Wat leuk om elke dag een nieuw stukje van jullie reis te lezen! Klinkt super allemaal!!
  5. Miranda:
    31 augustus 2016
    Mooi, maar hoop dat jullie je mutsen en handschoenen niet vergeten zijn!geen last van overbevolking daar hè
  6. Mirjam Smeijers:
    1 september 2016
    Lekker he, die wandelingen, dan proef je een land pas echt!