Dag 3 Custer SP - Mount Rushmore NM

31 augustus 2016 - Rapid City, South Dakota, Verenigde Staten

Nou, ik kan jullie vertellen dat het steeds wat beter gaat met het slapen. We worden nog wel eens wakker in de nacht, maar we kunnen iets langer blijven liggen....Vanmorgen zitten we "pas" rond een kwart voor zeven aan het ontbijt in het hotel. Een iets kariger ontbijt dan bij Sam's van gister, maar we hebben ons buikje weer gevuld zodat we er weer tegenaan kunnen vandaag. En dan mag ik voor het eerst een "ritje" maken in die grote bak....Best wel spannend....maar het is me toch aardig gelukt. Beginnend met een flinke mist die na een drie kwartier gelukkig over gaat in een lekker zonnetje. Met een rit van in totaal 690 kilometer zijn we aardig onderweg. Zoals jullie lezen was het vandaag een flink stuk rijden. Maar om wat te zien moet je hier soms kilometers maken. We hebben nu al drie staten achter ons gelaten. Begonnen in Colorado, daarna Wyoming en Nebraska en we zitten nu in South Dakota. Dus in totaal nu 4 staten van de 11 die we gaan bezoeken. Ons hoofddoel voor vandaag is Mount Rushmore. Voor degene die niet zo thuis zijn in de USA, dat zijn de 4 presidentshoofden in de rotsen. Onderweg houden we een tussenstop in een klein dorpje Hot Springs, hier eten we onze dagelijkse picknick. Daarna door naar een mooi natuur en wildpark. Daar zien we de eerste buffels in de verte grazen. Al verbaast dat we die nu al zien, vervolgen we de tocht in dit prachtige landschap. Het is goed dat ze de maximum snelheid hier heel laag houden, want een stuk verder staan we oog in oog met een buffel die gewoon midden op de weg staat! We moeten stoppen en kunnen zo wat foto's maken van zijn collega buffel die aan de rand van de weg staat. Als de weg weer vrij is rijden we langzaam door. Smalle weggetjes en haarspeldbochten volgen...met die grote bak is het soms passen en meten, maar met mijn rijkunsten is het helemaal goed gekomen...pffff. Helemaal hoog in de top van de bergen zien we nog mooie rotspartijen die the needles genoemd worden. Het zijn een aaneenschakeling van puntige rotsen. Half in de middag komen we uiteindelijk aan bij Mount Rushmore. Ook weer heel bijzonder om te zien. Ik had verwacht dat de koppen iets groter zouden zijn, maar evenwel heel indrukwekkend. We doen hier lekker op het gemak en rijden door naar onze eindbestemming in Rapid City. Een redelijk grote plaats waar we gaan eten in een diner. We hebben een flinke reis achter de rug, dus het zal geen latertje worden vanavond. Morgen weer op tijd op voor de volgende tocht.

Oja...nog even dit....het is ontzettend leuk om jullie reacties te lezen!! En natuurlijk dank daarvoor!!

1. Nannie Beijaerts:
    Hey globetrotters.
    Geweldig verslag weer! Goed hoor Caroline om in zo'n grote bak op die smalle wegen te rijden. Dick : wij vieren vandaag jouw 40 jarig ambtsjubileum wel zonder jou! Komt wel goed later! ☺
  2. Eric:
    1 september 2016
    Toch wel groot hoor die "koppen"van de presidenten, tenminste, op de foto. Wat ik ook bijzonder vindt dat er zoveel verschillende landschappen zijn , nu ook weer die ""needles"
    Ben benieuwd naar het volgende landschap.
    Groet Eric
  3. Barbara:
    1 september 2016
    Heel leuk om te lezen hoor, die dagelijkse verslagen. Mooie foto's ook! En.... Dick, gefeliciteerd! 40 jaar, omgevlogen zeker?
  4. Rob:
    1 september 2016
    40 jaar!Namens Rob R. en Ron T. de criminelen van de late dienst Moerdijk:Proficiat.We nemen er eentje op jou,na de dienst uiteraard
  5. Miranda:
    1 september 2016
    Ja Dick, gefeliciteerd. Nog leuke kado's gehad??? Leuk om die hoofden in het echt te zien! Goed gereden Caroline
  6. Miriam:
    1 september 2016
    Wat een geweldige foto's!!! En duidelijk, deze keer niet in de mist.
    Van hg met je 40-jarig jubileum! Ik wens jullie een hele fijne dag en geniet nog van deze fantastische vakantie. Maar dat gaat wel goed komen zo te zien. Ik geniet van jullie geweldige verhalen.
  7. Frans:
    ☀️
  8. Mirjam Smeijers:
    1 september 2016
    Hey Dick, gefeliciteerd met je jubileum bij onze baas!
  9. Jolanda:
    2 september 2016
    Wat een geweldige reis maken jullie! Super om zo mee te kunnen lezen En Dick...nog van harte gefeliciteerd met je jubileum.
  10. Nicole:
    2 september 2016
    Het ziet er echt geweldig uit!! Dick, nog gefeliciteerd met je jubileum !!
  11. Adrienne Heeren:
    11 september 2016
    Hey luitjes, wat een schitterende reis zijn jullie aan het maken. Dick gefeliciteerd, ik reageer nu pas want wij zijn ook net terug van vakantie ( gewoon naar Italië geweest dus geen reisverslag van mij).