Dag 4 Badlands NP - Devils Tower NM

1 september 2016 - Sheridan, Wyoming, Verenigde Staten

Jeetje....wat een dag is het weer geweest. Vandaag was de dag die voor mij het meeste voorbereiding heeft gekost in de aanloop naar deze geweldige reis. Waarom? zullen een aantal van jullie misschien denken. Vandaag 1 september is de dag dat Dick zijn 40 jarig jubileum (40 jaar in dienst bij de baas) mag vieren. Dit wilde ik niet zomaar voorbij laten gaan. Daarom heb ik een aantal collega's gevraagd om iets voor hem te maken/schrijven om hem te feliciteren. Iedereen heeft hier gehoor aan gegeven (fantastisch) en deze felicitaties heb ik in een boekwerk verwerkt. Ik had eigenlijk in gedachte om deze verrassing bij het ontbijt te geven. Maar toen we gisteravond de dag van vandaag gingen bespreken, bedacht ik me en heb het cadeau  in de avond hier gegeven om niet teveel tijd te verdoen, die we nodig hebben voor de komende dag. Het was immers al 1 september in Nederland. Nou de verrassing is super geslaagd! Hij wist van niets en vond het allemaal geweldig! Dus dat was een geslaagde actie!! In de ochtend dus alweer vroeg aan het ontbijt en daarna op pad. Onze eerste stop is de Wall Drug. Dit is een inmiddels tot groot uitgegroeide winkelparade waar van alles te koop is. Heel veel country en western spullen en verder natuurlijk ook de toeristische prullaria...Heel vroeger is er iemand hier begonnen met de verkoop van ice water voor 5 cent. Daardoor is de mensenmassa op gang gekomen. We hebben ons hier wel even kunnen vermaken. Hierna zijn we doorgereden naar Badlands NP. Wederom een prachtig natuurpark met rotsen en gesteente in mooie kleuren. Het schijnt er in de vroege ochtend en late middag het mooist te zijn, als de zon nog niet is verschenen/verdwenen. Ook hier lopen natuurlijk de dieren in het wild rond en hebben we onder andere prairie dogs en herten gezien. We hebben ook mooi weer, voor het eerst boven de 30 graden, dus best wel warm...maar je hoort ons niet klagen....We zijn de Badlands uitgereden om koers te zetten naar Devils Tower in Wyoming. Voordat we hier zijn aangekomen, hebben we nog een tussenstop gemaakt in een ook weer typisch Amerikaans plaatsje Deadwood. Het ziet er nog een beetje uit zoals het er vroeger uit moet hebben gezien. Ouderwets met saloons en dergelijke, maar wel met een modern sausje... We hebben nog geluk ook want er staan in de mainstraat een hoop mooie oude en ook nieuwe bijzondere auto's. Voornamelijk Ford Mustangs. Mooi om te zien. We kijken zo hier en daar eens ergens binnen, om onze ogen uit te kijken van wat er allemaal verkocht wordt. Mooie dingen maar ook heel veel zooi....wie koopt dat soort troep tegenwoordig nog....Ondertussen is het al halverwege de middag en we moeten nog een aardig stuk rijden naar Devils tower, dus we gaan snel weer door. We rijden over mooie wegen, door de bergen. Het gaat misschien allemaal niet zo snel als over de snelweg, maar hele mooie natuur gezien! Rond half 5 arriveren we bij Devils tower. Deze enorme rotsformatie komt ook voor in de film Close encouters of the third kind. We kunnen mooie foto's maken, want het weer is nog prachtig! Dan is het tijd om naar ons hotel af te zakken....dit is nog een aardige rit van 2,5 uur rijden. Onderweg lijkt het mooie weer om te slaan in fikse thunderstorms....maar gelukkig blijft ellende ons gespaard en kunnen we tegen achten inchecken bij het hotel in Sheridan. Ondertussen is het al aardig laat aan het worden, en zijn we  moe van een drukke dag. Zo meteen lekker slapen. Afgelopen nacht zelfs helemaal door geslapen!! Het gaat de goede kant op!

1. Eric:
    2 september 2016
    Ik kan mij voorstellen hoe verrast Dick moet zijn geweest met het boekwerk! Als ik het zo lees wordt ik er bijna zelf al moe van al die kilometers die jullie elke keer rijden, maar zo te horen is het de moeite waard. Als je het zo verteld over die typische Amerikaanse dorpen dan komt er wel weer wat herinnering naar boven, zo anders dan bij ons, echt leuk. Veel plezier maar weer morgen.
    Eric
  2. Jane:
    2 september 2016
    Prachtig verslag en foto's weer! Jullie doen en zien wel heel veel op een dag! Veel plezier vandaag!
  3. Nannie Beijaerts:
    2 september 2016
    Leuk dat jij Dick nu eens heb kunnen verrassen !!! Wat een schitterende reis en mooie foto's! Jullie auto dus maar niet ingeruild voor een Ford Mustang. Rijd voorzichtig, blijf op de weg met al dat moois om je heen. Enjoy met al jullie zintuigen!
    Groetjes Nannie
  4. Yvonne Vleghels:
    2 september 2016
    Prachtig. Leuk ! Geniet lekker verder!
  5. Sandra:
    2 september 2016
    Wat ontzettend leuk om met jullie mee te reizen :-) Wat zien jullie veel in korte tijd en mooie foto's !!
    Geniet ervan en ik wacht alweer op het volgende verhaal....
    XXX
  6. Peter:
    Migueli,
    Proficiat met je 40-jarig ambtsjubileum. En de daarbij behorende "jackpot" wordt heel goed besteed.
    Fantastische foto's en elke dag een leuk reisverslag.
    Ik kijk al uit naar de foto's van o.a. Yellowstone NP.