Dag 7 Grand Teton NP - Salt Lake City

4 september 2016 - Salt Lake City, Utah, Verenigde Staten

Rond half zeven is er al activiteit in de kamer. Nee, niet wat jullie denken....Dick is al bezig met douchen en scheren, ik lig nog even op één oor. Alles weer bij elkaar pakken en dan aan het ontbijt. Dick heeft lekker thee voor me gehaald. Op ons gemak maken we ons klaar voor weer een nieuwe dag. Na onze blaas te hebben geleegd, zetten we koers richting Salt Lake City. Voordat we dat echter doen, rijden we eerst nog een stukje terug om de bergen van de Grand Teton te zien en op de foto's te zetten. Het is zeker de moeite waard! Ook al is het nog vroeg in de ochtend, zijn we zeker niet de eersten die op de verschillende punten aan komen. Al menig hobbyfotograaf zit klaar met statief en alle andere hulpmiddelen om het mooiste plaatje van de dag te schieten. Dat hebben wij zeker ook gedaan. Prachtige omgeving weer, met de weerspiegelingen in het water, krijg je de mooiste plaatjes! We genieten er volop van, hoewel het nog erg koud is....brrrr rond de 9 graden. Ondanks dat we bij het hotel nog naar het toilet zijn geweest, moeten we naar nog geen uur wederom hoog nodig.....Dus weer een restroom zien te vinden....gelukkig lukt dat snel....altijd weer een opluchting. We moeten hier wel erg veel, wat dat betreft. Zou het aan de natuurlijke lucht liggen, we drinken ook wel veel water.....Rond kwart voor tien rijden we naar Salt Lake City. Een mooie weg door de bergen brengt ons door kleine dorpjes. Leuk om te zien want ze zetten hier aan het begin van het dorp een bord met de naam en het aantal inwoners. Soms maar een man of 10...je kan het eigenlijk geen dorp noemen. Zo komen we ook langs een aantal dorpen met Franse namen. Montpellier en Paris bijvoorbeeld. De Franse invloed van weleer. Verder komen we langs het Bearlake, heel groot en prachtig tussen de bergen. Veel toeristische dorpjes waar veel watersport wordt beoefend en een haventje. We rijden de bergen door en rond drie uur in de middag zijn we bij ons hotel in Salt Lake City. Salt Lake Plaza Hotel is een mooi hotel met mooie kamers, weer super geregeld van Dick! Het ligt naast het Temple plaza waar mooie bezienswaardigheden te zien zijn. Het heeft allemaal met de mormonen te maken. Zoals de Church of Jesus Christ of Latter day Saints. Een mond vol....We lopen langs de Tabernacle en de Temple. Het is een mooie plek met mooie gebouwen. We lopen een stuk bergopwaarts en belanden bij  het Utah State Capitol. Het ligt er op een mooie rustige plek. We lopen om het indrukwekkende gebouw en nemen de nodige foto's. Het is er lekker rustig, zou het aan de zondag liggen? Van hieruit lopen we weer terug richting het tempelgebouw. Tegenover deze tempel staat het conferentie gebouw van de Church. Dick heeft gelezen dat je bovenop het dak kan staan en een mooi uitzicht hebt over onder andere het Temple Plaza, maar weet ook dat je er niet zomaar naar boven kunt. We wagen de gok en lopen het gebouw binnen. Direct komt er een dame op ons afgelopen met de vraag of ze ons mag rondleiden. We vertellen dat we eigenlijk alleen het dak op willen......Ze haalt ons over om toch even mee de grote ruimte binnen te gaan en daarna zal ze ons meenemen naar het dak. We gaan akkoord en lopen met haar mee. Dan komen we een ruimte binnen, zo groot. Er kunnen ongeveer 21.000 mensen in. Hier worden twee maal per jaar bijeenkomsten gehouden voor de gelovigen van de kerk. Het ziet er indrukwekkend uit. Ze maakt waar wat ze heeft beloofd. We gaan het dak op....We hebben Koelewijn niet horen zingen.....Maar het is huge en amazing! Er is een heel gebied nagebootst van hoe het was toen de verstotene hier aankwamen. Met bomen en beplating en al. Ongelooflijk dat dit op een dak kan staan....Ze heeft het gewicht nog verteld, maar dat ben ik vergeten....maar heel veel! We vinden het toch interessant wat ze allemaal te vertellen heeft en kunnen foto's maken op het dak. Als we terug naar beneden gaan, denk ik dat ze nu wel zal komen met vragen of we ook erbij willen horen. Maar nee, ze geeft ons een hand en wenst ons een mooie, fijne reis toe. Dat valt weer mee.....We kijken nog even rond en lopen dan terug naar het hotel. Even de spullen weg leggen en kijken waar het restaurant is waar we willen gaan eten. Een stukje lopen vanaf het hotel komen we bij Red Rock Brewery. We nemen het er van, nemen een apart biertje en eten weer lekker! Dan is het tijd om weer de avond af te sluiten met ons verslag en foto's te plaatsen op de blog. Hebben jullie weer leesvoer!

1. Eric:
    5 september 2016
    Dat was weer een mooie dag. Wel apart hoor dat stadje Salt Lake City. Gelukkig zijn jullie nog niet bekeerd :)
    Fijne dag weer morgen
    Grtz Eric
  2. Sandra:
    5 september 2016
    Whhaaahahah stelletje zeikerds zijn jullie dus :-) :-)
    Weer een mooie belevenis en inderdaad gelukkig niet bekeerd !
    Geniet van de dag en morgen weer !!
    Kussss
  3. Miranda:
    5 september 2016
    Weer een hoop gezien dus. En hoe zit dat met : we drinken hier veel water??????❗️