Dag 6 Yellowstone 2

3 september 2016 - Jackson, Wyoming, Verenigde Staten

Vandaag begonnen we een beetje anders dan anders. Wel weer vroeg uit de veren, na een redelijk goede nacht. Waar we de afgelopen dagen overnachten, zat het ontbijt inbegrepen, deze keer niet. We hadden gisteren al wat boodschappen gehaald om voor onszelf een ontbijtje te maken. Dat hebben we goed voor elkaar! Wat bammetjes en een yoghurtje en jus d'orange. We komen niets te kort! Als we alles weer hebben ingepakt staan we om kwart voor 8 al bij het begin van Yellowstone NP om naar binnen te rijden. Dat ligt naast het plaatsje waar we hebben overnacht, dus lekker dichtbij. We zijn er erg vroeg bij, waar we later op de dag erg blij om zijn! Als eerste stop komen we bij Mammoth hotsprings. Warmwaterbronnen en geisers. Het ziet er wel mooi uit, maar ook een beetje vergane glorie. Veel van de bronnen zijn al zo goed als droog komen te liggen, het ziet er daarom niet zo geweldig meer uit. Van hieruit rijden we door naar Norris Geyser Basin. Hier ook een hoop geisers die er nog wel mooi bij liggen en waar we een mooie wandeling over de vlakte maken. Helaas is dit geen geur blog....want het kan hier aardig stinken. Denk hierbij maar aan de rotte eieren lucht... Mooi om te zien hoe dit natuurgeweld zich onder de grond moet afspelen en je de hete lucht als stoom uit de grond ziet komen. Hier en daar zie je het water opborrelen, wat een leuk geluid maakt. Vanuit Norris rijden we door naar uiteindelijk the old faithfull. Onderweg merken we al dat het aardig druk aan het worden is. De Amerikanen hebben een lang weekend want maandag is het hier een nationale feestdag Labourday. Veel Amerikanen maken hier een wat langere vakantie van. Vanaf dinsdag zal het als het goed is wat rustiger worden want dan beginnen de scholen weer. We stoppen nog wel op een aantal uitzichtpunten, maar het wordt steeds moeilijker om een parkeerplaatsje te vinden, uiteindelijk rijden we verder naar the old faithfull. Dit is een enorme bezienswaardigheid wat een hoop mensen trekt. Een geiser die zo ongeveer om het uur uitbarst. Dat moeten we zien! Voordat we dat doen, maken we weer een intensieve wandeling naar een mooi uitzichtpunt hoog in de bergen. Weer een aardige klim, maar we doen het rustig aan en we raken er al aardig bedreven in. Boven hebben we mooi uitzicht over de enorme vlakte. Je kunt hier flink je gang gaan met wandelen. Dat doen wij ook! We lopen naar de morning glory pool. Een van de mooiste bronnen hier in het gebied. En dat is niets teveel gezegd. Wat een prachtig gezicht. Vanuit de diepte (donker)komt in verschillende kleuren aan de oppervlakte prachtige kleuren tevoorschijn. Turquoise , geel en blauw. De algen zorgen ervoor dat de kleurverschillen ontstaan, erg bijzonder! Als we bij het beginpunt terug komen, komen we even bij van de wandeling en is het wachten op de uitbarsting van de geiser the old faithfull. Waarschijnlijk is hij net voor we zijn aangekomen al een keer uitgebarsten, want we moeten haast een uur wachten op de volgende.... We zijn geduldig...en ons wachten wordt beloond, want rond half 3 is de uitbarsting daar. Er hebben zich ondertussen heel veel mensen verzameld om dit bijzondere moment te zien. Flinke hoge waterstralen en stoom komen uit de grond. Wat zal er daar onder de grond zich allemaal afspelen, ongelooflijk. Wat is de natuur toch bijzonder. Met weer veel nieuwe indrukken rijden we naar ons hotel in Jackson. Een kleine 2 uur rijden. Onderweg komen we nog langs een gebied waar onlangs brand heeft gewoed. Alles ziet zwart en op sommige plekken zie je de grond nog smeulen. We mogen wel gewoon doorrijden, gelukkig maar. Wel weer flinke stukken bos weggevaagd. Een leuk hotel in het stadje Jackson wacht op ons. We gaan ons opmaken voor weer een druk dagje morgen. Eerst nog even terug naar de Grand Teton waar we vandaag langs zijn gereden en dan op naar Salt Lake City!

1. Sandra:
    4 september 2016
    Wat een mooie foto's van een prachtig landschap! !
    Op naar dag 7 ! Have fun xxx
  2. Eric:
    4 september 2016
    Ziet er idd heel mooi uit Volgens mij zetten ze die geiser gewoon aan elk uur voor de toeristen :) Veel plezier weer morgen!
    Grt Eric
  3. Jane:
    4 september 2016
    Wat een ervaring! Kunnen jullie al die indrukken nog wel opslaan :)? Maar goed dat je steeds een verslag maakt! Was weer leuk om te lezen en de foto's te bekijken! Groetjes!
  4. Huub:
    4 september 2016
    Hallo DJ & Caroline, wij hebben ook plannen om een dergelijke reis te gaan maken. We volgen jullie leuke verhalen.
    Groet Huub & Claudia
  5. Karin en jan:
    4 september 2016
    Ook wij lezen alle dagen jullie reiservaringen en hebben vandaag mamma allemaal copies gegeven, zodat zij ook jullie verslagen kan lezen. Zitten jullie op schema? Caroline gefeliciteerd met je dochter, trouwens Dick jij ook nog met Carly. Geweldig om dit allemaal te lezen. Liefs Jan en Karin.
  6. Mirjam Smeijers:
    7 september 2016
    Indrukwekkend, doet me terugdenken aan Nieuw Zeeland. Wat is een mens nietig in de natuur he!