Dag 8 Deadhorse SP - Canyonlands NP

5 september 2016 - Moab, Utah, Verenigde Staten

Labourday vandaag in Amerika. Een feestdag, maar daar is nog weinig van te merken in het vroege Salt Lake City. Iedereen ligt nog op een oor waarschijnlijk. Wij rijden in de richting van de snelweg om vandaag te eindigen in Moab. We zijn gisteren al door de staat Idaho gereden en zitten momenteel in de staat Utah. We zien onderweg de landschappen veranderen in hoge bergen, naar wat vlakker land en uiteindelijk in rotsen van rood gesteente. In de verte zien we prachtige hoge rotspartijen verschijnen, wat prachtig aan doet met de mooie blauwe luchten hier. De thermometer gaat dan ook in rap tempo omhoog. Om rond de 31 graden te blijven steken. In de auto is het natuurlijk lekker koel, maar als we de auto uitstappen dan voelen we de warmte als een warme deken om ons heen. Als eerste rijden we naar Deadhorse state park. We arriveren hier rond één uur in de middag en gaan eerst weer lekker picknicken.  Als je de eerste rotspartijen ziet en de afgronden dan ben je even stil. Weer heel anders als voorgaande parken en dat maakt het zo bijzonder. Hoe is het mogelijk dat dit hier zo is ontstaan! Gigantische uitzichten zien we voor ons met in de afgrond vlaktes waar weer canyons zijn ontstaan. We lopen ook een paar routes  om alles nog beter te zien en van verschillende kanten te kunnen bekijken. Ondertussen zijn we aangekomen bij Canyonlands NP en zo ook hier pakken we een aantal overlookpunten mee. Bij het Grand View point kun je alles wel heel mooi zien. We lopen een stuk langs de afgrond waar Dick mij zo nu en dan de stuipen op het lijf jaagt door zo dicht aan de rand te gaan staan. Ook zien we hier twee helblauwe waterbassins ( je herkent ze op de foto's vast direkt). Het blijken waterbassins te zijn waar kaliumzout (potash) wordt gewonnen. Dit wordt o.a. gebruikt als grondstof voor kunstmest. Rond vier uur vinden we het wel tijd om naar het motel te rijden, dit is nog een klein uurtje rijden. Motel Inca Inn ligt dus in Moab, een toeristisch stadje. Het ligt langs de doorgaande weg, maar echt een typisch Amerikaans motel, waar je de auto voor de deur zet. De kamer ziet er ruim en mooi uit. Hier kunnen we het wel twee dagen volhouden. Dus morgen geen koffers pakken en geen lange reis voor de boeg. We lopen in de avond naar het centrum en eten bij een diner. Als we terugkomen zetten we ons nog even bij het zwembad, het is nog heerlijk weer! Weer een super dag met wederom veel indrukken! ....en by the way wat ons watergebruik betreft......dat is de hoofddrank overdag....er moet gereden worden en een drunkdriver komt in jail.....misschien ook wel eens leuk om mee te maken, maar dat slaan we toch liever over.....

1. Eric:
    6 september 2016
    Indrukwekkend als je dat allemaal weer ziet. Ook leuk dat wij op een aantal foto's op dezelfde plek hebben gestaan en dus wat herinneringen oproept. Je denkt dat je alles gezien hebt en dan blijkt morgen toch weer anders , veel plezier weer morgen.
    Grt Eric
  2. Miranda:
    6 september 2016
    Prachtige rood gebergte hè, ik zie mezelf weer staan. Heel indrukwekkend die canyon 's. Verstandig hoor dat water, jullie staan ook elke dag wel heel vroeg op, dat red je ook niet met een kater. Plezier weer
  3. Elly Oosters:
    6 september 2016
    Hallo Caroline en Dick wat een geweldige vakantie en wat goed dat je het allemaal op schrijf heel leuk om telezen en wat een mooie foto's ik wens jullie nog fijne dagen en heel mooi weer en een goeie reis verder groetjes Elly Oosters
  4. Caroline:
    7 september 2016
    Hoi Elly, wat leuk dat je ons volgt! We hebben het super naar onze zin en momenteel prachtig weer! Groetjes en tot snel!!
  5. Nannie Beijaerts:
    7 september 2016
    Hopelijk weer goed uitgerust om de volgende miles te rijden. Dan kunnen we weer genieten van jullie verslag. Wat een mooie plekjes hebben jullie allemaal al gezien zeg. Iets anders dan ineen overvolle trein naar Breda te reizen. Salt Lake City herinner ik me ook weer. Is al weer ruim 30 jaar geleden dat ik daar geweest ben. Fijne reis verder en Dick : niet te dicht langs die afgrond lopen éh. Idd doodeng voor Caroline. Gedraag je!! Groetjes Nannie