Dag 11 Flat Tire - Monument Valley NM - The View

8 september 2016 - Monument Valley, Utah, Verenigde Staten

De wekker gaat al vroeg deze morgen. Normaal zetten we geen wekker, want we zijn altijd al vroeg wakker...maar voor deze keer willen we om half zeven aan het ontbijt zitten en vroeg vertrekken. We zijn dus flink in de weer als Dick rond kwart over zes de spullen in de auto gaat zetten. Hij komt terug met slecht nieuws....we hebben een flat tire oftewel een lekke band. Hij staat helemaal leeg.....wat nu? Om kwart over zes de verhuurmaatschappij maar bellen. En er neemt zowaar nog iemand op ook. Het verhaal vertelt en waar we zitten en hoe nu verder? De dame gaat voor ons aan de slag, alleen het is nog een beetje te vroeg om hulp in te schakelen....of we over een drie kwartier terug willen bellen. Dan maar eerst ontbijten. Rond half acht, hangt Dick weer aan de telefoon. Je komt natuurlijk weer bij een centrale binnen, dus een andere dame gaat het voor ons oplossen. Als eerste wordt er een bedrijf gestuurd om de band te vervangen. We hebben ondertussen gezien dat er nog een onder de auto hangt. Of het een donut (voor ons het zo geheten thuiskomertje) is, is moeilijk te zien. We kunnen de hulptroepen binnen een half uur verwachten, dat is nog aardig snel ook! We hebben weinig zin om eventueel met zo'n thuiskomertje verder te rijden...is natuurlijk ook niet de bedoeling, dus vragen we of we de auto eventueel ergens kunnen omwisselen. Geen probleem voor de dame en biedt ons zelfs nog een grotere wagen aan...dat gaat de goede kant op. Ze moet het een en ander regelen en na zeker een goed uur, heeft ze het voor ons geregeld. We moeten wel een uur de voor ons verkeerde kant op rijden om de auto te wisselen. Nou, dat moet dan maar. De hulpdienst is een plaatselijke monteur van een garage. Hij is er goed op tijd en gaat voor ons aan de slag. Hij moet even kijken hoe het een en ander werkt, maar doet vlotjes en goed zijn werk. We zijn blij met hem en kletsen nog even met hem. Het is half elf als we richting het verhuurbedrijf rijden waar we de auto kunnen omwisselen. Dit alles heeft natuurlijk flink roet in het eten gegooid qua planning. Er moeten dingen geschrapt worden om nog een beetje op tijd bij ons einddoel van vandaag te komen. Maar goed, we komen aan bij het verhuurbedrijf en vragen of er contact is geweest met Alamo ons verhuurbedrijf in Denver waar we zijn begonnen. De dame achter de counter weet van niets en vertelt ons direct dat er geen andere auto voor ons is, en zeker niet zo één als we nu hebben. Potverdrie....wat heeft die dame bij de centrale al die tijd zitten doen.....Dick zegt dat we hier totaal niet blij mee zijn, maar weet ook dat de dame er niet veel aan kan doen...De snelste optie is om naar een dichtbij zijnde autobanden reparatie gaan. Ze gaan ons direct helpen en zijn dan een half uurtje kwijt. Dus dat doen we dan maar, want we willen zo snel mogelijk weer door. De mensen bij Big O tire, doen hun best en zijn inderdaad binnen een half uur klaar. Nu maar hopen dat we dit voor deze reis achter de rug hebben. Snel rijden we weer richting Cortez (weer een uur) om van daaruit rechtstreeks door te rijden naar Monument Valley NM. Zien we in Cortez nog zo'n zelfde Big o tire bedrijf.....dus hadden we net zo goed hier de boel kunnen laten repareren, had ons 2 uur gescheeld....maar ja....de klacht ziet Alamo nog wel tegemoet. In Cortez nog even boodschappen en tanken, want we gaan een gebied in, waar dat soort dingen niet bij bosjes te koop zijn. We moeten toch nog een uur of drie rijden, maar tegen kwart over vier rijden we het park in. We gaan direct inchecken, want Dick heeft wel heel iets speciaals geregeld. Een prachtige cabin met alles erop en aan met uitzicht op de Monuments. En dat het prachtig is dat is niet te beschrijven! We zitten eerste rang en genieten op alle manieren van het uitzicht! Ook zo rustig en vredig. We hebben eten ( en drank...) mee genomen, dus we hoeven er niet meer op uit en kunnen we genieten van de mooie zonsondergang! Geweldig en wederom Amazing!! Helaas dus vandaag niet alles kunnen zien wat in de planning zat, zoals canyon de Chelly en nog wat overlooks, maar dit maakt wel alles goed! Morgenochtend weer de wekker zetten om de zonsopgang mee te maken, wat zeer zeker ook weer super speciaal zal zijn!!!

1. Anthony de Wit:
    9 september 2016
    Het blijft mooi om jullie foto's te zien en leuk om het verhaal te lezen.
  2. Eric:
    9 september 2016
    Wat een gedoe allemaal door een lekke band. Gelukkig hebben jullie wel de cabin kunnen doen want dat was zo te lezen wel heel speciaal. Komende dagen maar voorzichtig rijden :)
    Grtz Eric
  3. Miranda:
    9 september 2016
    Wat een pech een lekke band. Wel gaaf zo'n cabine hoor. Hoop dat je dan boven de rode stofwolken blijft! Geniet!
  4. Nicole:
    9 september 2016
    Even pech maar verder blijft het daar echt genieten zo te zien!!