Dag 4 Golden - Revelstoke

28 augustus 2018 - Revelstoke, Canada

Howdy  Y’all,

The Kicking Horse River Lodge is op zich niets mis mee. De kamer ziet er goed uit, de bedden zij okay en ook de douche is prima. Alleen het ontbijt….daar zijn nog heel wat verbeteringen te geven. Een bakje koffie en een muffin is wel erg minimaal…. Maar allee, het kan niet altijd perfect zijn. We rijden naar de plaatselijke supermarkt en slaan de dagelijkse boodschappen in met nog wat lekkers voor de komende uurtjes.

We bezoeken veel toeristische parken. Het één is wat populairder dan het ander. Volgens mij is het hier altijd wel aardig druk. Zowel zomer als winter is in trek. Veel gebieden zijn hier ook skigebieden, dus ook in de winter aantrekkelijk.

Rond 08:30 uur gaan we op weg naar Glacier NP. Hier gaan we wat kortere trails lopen. We zijn eigenlijk net op weg als het eerste wildlife voor ons de weg oversteekt. Twee jonge herten, aan de andere kant staat moeder met ingehouden adem op ze te wachten. Het gaat allemaal goed gelukkig.

Na een goed uurtje rijden komen we aan bij Illecillewaet Canpground. We gaan Meeting of the Waters trail lopen. Een voor onze “ervaring” makkelijke route. Het is zwaar bewolkt en nog aardig frisjes. Jas en sjaal om en gaan! Als je dan eenmaal aan de wandel bent, warm je snel op. Het is hier aardig stil met wandelaars, dus tijd om de pas aangeschafte berenbel in gebruik te nemen. Misschien niet nodig, maar toch maar het zekere voor het onzekere nemen. Bij veel trails staan aan het begin waarschuwingen met meldingen dat er beren zijn gezien. Wij gelukkig bij het wandelen ook niet, en helaas in de auto ook nog niet. De teller blijft vooralsnog op 0 staan.

Het is een mooie wandeling door de bossen. Veel begroeide boomstammen met mos en beplanting zijn hier te zien. We houden de aangegeven richting aan en al snel komen we bij het punt waar de twee waterstromen elkaar ontmoeten. Wederom een mooi stukje natuur! Watervalletjes met rotsen, en veel groen en een brug eroverheen. We lopen nog een stuk verder door het bos om later toch maar terug te keren. We hebben nog zoveel anders op het programma staan. De Rockgarden trail is onze volgende stop. De naam zegt het al, een wandeling door en over veel rotsachtig gebied. Het is zo nu en dan wat klimmen en klauteren, maar goed te doen. Een mooi stukje natuur!

De Hemlock Grove Boardwalk is een wandeling over een aangelegde houten constructie een stukje boven de grond. Een dicht bebost gebied wat laat zien hoe belangrijk the wildlife is.

Hierna laten we Glacier NP achter ons om door te gaan naar Revelstoke NP. Onderweg krijgen we nog een uurtje cadeau vanwege de tijdslijn.

Bij aankomst in Revelstoke NP lopen we een tweetal Boardwalks. The Giant Cedars Boardwalk en The Skunk Cabbage (een plant die bloeit in het voorjaar, waar nu niet veel van te zien is) Boardwalk. De laatste valt wat tegen zodat we die niet helemaal uitlopen. We maken we gebruik van het moment om aan de inwendige mens te denken. Aan de beschikbare picknicktafel lunchen we op ons gemakje. Het weer is ondertussen iets opgeklaard maar nog wel veel bewolking.

Voor onze laatste stop rijden we Mount Revelstoke zover mogelijk op. We parkeren de auto en besluiten om het laatste stukje (1 km) naar boven te voet af te leggen. Het kan ook met een shuttle bus, maar we hebben nog energie genoeg. Aan het beginpunt staat wederom een waarschuwing dat hier kort geleden een grizzlybeer is gespot. De bel gaat weer aan… Achter ons hoor ik nog wat bellen rinkelen. Het blijkt van een jonge dame te zijn die alleen op pad is. Ze vraagt of ze met ons mee naar boven mag lopen. Wij zijn de beroerdste niet, hoe meer ziel hoe meer vreugd. We raken met haar aan de praat en we lopen uiteindelijk samen met haar een tweetal trails hoog in de bergen. We hebben het over van alles en nog wat. Haar grootouders komen zelfs uit Nederland. Zo kunnen we ons Engels weer een beetje bijschaven…..

Weer terug bij de auto nemen we afscheid van Maxime en wensen haar nog een goede en fijne reis toe. Tijd om richting onze plaats van overnachten te gaan. We zitten er al redelijk dicht bij. Dit keer een B&B, en wat voor één. Een prachtig oud Victoriaans huis uit 1897. Mustang B&B. We worden hartelijk welkom geheten door Dean en Kathleen en krijgen een rondleiding door het huis. Het ziet er prachtig uit, met veel oud maar prachtig ingericht meubilair. Dean zal ons morgenochtend van een goed en gezond ontbijt voorzien. We gaan ons laten verrassen!

Na de verwelkoming en de opfrissing in onze Royal  Suite wandelen we  downtown om lekker bier te drinken en te eten  bij Craft Bierhaus.
En het was weer heerlijk!

So long folks!

By the way……morgen overnachten we in een hotel waar het internet niet al te best is….dus kan het zomaar zijn dat het verslag pas een dag later te zien en te lezen is.

1. Walter:
    Ziet er prachtig uit.
  2. José:
    29 augustus 2018
    Mooie foto's weer, jammer dat het weer niet zo mee wilde werken vandaag. DJ laat zich niet kennen in een korte broek, brr!
    Weer een leuk omschreven verslag, het is heel makkelijk om bij alle dingen die je vertelt, een voorstelling te maken.
    Zo ook de blik op jullie gezichten met het ontbijt van vanmorgen, het kan morgen inderdaad alleen maar beter zijn!
    Het diner daarentegen ziet er prima uit, lijkt me heerlijk om na een lange wandel- en klauterdag lekker te eten met elkaar en terug te kijken op de dag.
    De bierlijst is daar ook 'impressive', dat aantal bieren kom je 1 keer per jaar op een locale biermarkt in Nederland tegen :)
    Leuk dat je even aanhaalt dat jullie in een andere tijdzone zijn terecht gekomen, wat in jullie voordeel werkt. Ik neem aan dat het nog wel een keer zal voorkomen tijdens jullie reis.
    Ik kan het ook merken aan het tijdstip wanneer jullie reisverslag via de email bij mij binnenkomt. Met ons tijdverschil erbij, krijg ik ze meestal rond 3 uur in de middag binnen. Vandaar dat ik dan meestal de eerste ben die reageert.
    Weer heel veel plezier voor morgen, ik ga wel zien wanneer het volgende verslag komt binnen rollen. Welterusten reizigers!
  3. Luud:
    doe mij maar een Berliner Weisse
  4. Miranda:
    29 augustus 2018
    Wat een prachtig huis en dat noem ik pas een veranda👍🏼Een berenbel?????
  5. Corine:
    29 augustus 2018
    Het is erg leuk jullie reis in woord en beeld te kunnen volgen! Wat een mooi avontuur is het weer wat jullie beleven.
    En gelukkig (of helaas?) nog geen beren op de weg! Veel plezier nog, geniet met volle teugen!
  6. Jane:
    Prachtige B&B! Ben ook benieuwd naar de berenbel! 😊