Dag 3 Lake Louise - Golden

27 augustus 2018 - Golden, Canada

Howdy Y’all

Voor de zekerheid toch maar de wekker gezet voor deze morgen. Het blijkt niet nodig te zijn. Dick is al heel vroeg wakker en in ben net voor zessen ook wakker. We willen deze morgen op tijd weg om nu toch echt te kunnen parkeren bij Lake Louise. Na een snel ontbijtje staan we rond 07:45 uur op de parking ons klaar te maken voor wat stevige wandelingen. Het is nog heerlijk rustig. We wandelen richting het meer en maken nog wat foto’s. Het is nu wat helderder dan gister. Hoewel het nog aardig fris is, zo rond de 8 graden, ziet het er goed uit voor de komende uurtjes. We besluiten om eerst een trail van totaal 4 km te wandelen langs het meer. Met de nodige uitzichtpunten blijven we iedere keer weer nieuwe en nog mooiere plekjes te zien. We zijn er lekker mee bezig. Zo’n vroege ochtendwandeling met zulke mooie uitzichten maak je maar zelden mee. Als we terug zijn bij het beginpunt legen we eerst even onze blaas voor we aan de volgende trail beginnen. Dit is er namelijk één van totaal 6,8 km, de Lake Agnes trail. Al direct vanaf het beginpunt gaat het flink stijl omhoog. Dat is even aanpoten…. Ik zeg nog lacherig tegen Dick: het zal toch niet de hele route zo zijn……nou ik kan jullie vertellen dat het 3,4 km een aardig stijgingspercentage heeft. Dat is het qua conditioneel gedeelte, de beleving is geweldig. Het pad loopt door het bos heen met wederom ontzettend veel groen en dennenbomen. Zo nu en dan kun je tussen de bomen door het mooie Lake Louise zien liggen en van steeds verdere hoogte. Ook zien we de gigantische bergen opdoemen met op sommige stukken nog sneeuw. Het is prachtig om te zien! Heel af en toe is er een uitzichtpunt waar we even blijven stilstaan om wat bij te komen en van het uitzicht te genieten. Dan ook weer snel weer verder, want we willen boven komen. Voor we bij Lake Agnes aankomen, lopen we langs Mirror Lake. Een wat kleiner meer, maar ook zeker de moeite waard! Dan beginnen we aan het laatste stuk. En zoals het spreekwoord zegt: de laatste loodjes wegen het zwaarst. Het is een stuk dat nog stijler en rotsachtig is dan het vorige gedeelte. Je moet goed uitkijken waar je je voeten zet, om te zorgen dat je geen valpartij maakt. Gelukkig gaat het goed en komen we iets of wat vermoeid aan bij Lake Agnes. Ook weer super mooi! Wat een betovering zo hoog in de bergen! Je moet het eigenlijk met eigen ogen zien. Er staat ook een teahouse waar we wat willen drinken, maar het is er zo druk dat we dat maar overslaan en nog wat buiten wandelen en rondkijken voor we de tocht naar beneden gaan maken. Om boven te komen, hebben we er ongeveer 2 uur over gedaan, naar beneden gaat wat sneller….3 kwartier….

Rond 11:00 uur komen we weer aan bij de auto op de parking. Even bijkomen van de flinke inspanning en dan op naar ons volgende moment van genieten. De rit gaat richting Yoho (ontzag en verwondering). Hier gaan we de Takakkaw (het is schitterend) Falls bewonderen. WE zijn ondertussen uit de staat Alberta gereden en British Columbia binnen gereden. Voor we het weten staan we op de parkeerplaats en is het een klein stukje wandelen ( we zijn ondertussen al wat gewend) om bij de waterval te komen. En het is inderdaad schitterend en een verwonder momentje… Gaaf om te zien hoe het water naar beneden klettert. Eén van de moeilijkste dingen om op foto vast te leggen.

Na wat te hebben gegeten rijden we door naar Emerald Lake. Ook weer een prachtig meer met alles erop en eraan. Hier lopen we een trail van 5 km rondom het meer. Het is allemaal overweldigend!

We zijn dan bij terugkomst wel aardig moe geworden dat we besluiten om verder te rijden naar ons eindpunt van de dag, Golden. Hier overnachten we in The Kicking Horse River Lodge. We eten een heerlijk maal in The BBQ Fire Pit Smoke House…..dan weten jullie het wel denk ik…. Even alle calorietjes die we vandaag verbrand hebben aanvullen…… Het was een prachtige dag met zoveel moois en een heerlijk weertje!

So long folks!

1. Frank de Haas:
    28 augustus 2018
    Wat is het heerlijk om iedere ochtend, bij het wakker worden, jullie avonturen te lezen. Nog steeds geen beren gezien?
  2. Frank de Haas:
  3. Marijke:
    28 augustus 2018
    Wat een prachtige foto’s!! Ik ben ook een beetje op reis.
    Wat een rust daar.
    En wat een mooie natuur!!
    Veel plezier en mooie momenten nog!!
  4. Anne:
    Geweldig, mooie foto’s!!!
  5. Dirk:
    Praaaaachtig!!!!! Super foto s
  6. Miranda:
    28 augustus 2018
    Wat een sportieve vakantie. Hoop dat jullie goede schoenen meegenomen hebben en Blarenpleisters! Mooie tochten hoor👍
  7. Sandra:
    28 augustus 2018
    Heerlijk weer om te lezen wat jullie allemaal zien en ondernemen. Ben er gewoon een beetje bij:-)
    Goed voor de conditie die stijle trails, ge hoef nie meer te lijnen
    Veel plezier en tot morgen xxx
  8. José:
    28 augustus 2018
    Adembenemend mooi, zo uitgestrekt en schoon. Een prachtig land wat nu al wat eigenschappen van Nieuw-Zeeland laat zien.
    Zijn dit de toeristische routes die jullie aan het doen zijn omdat het zo druk is of is dit de tijd van het jaar? Maar misschien is dit heel normaal en ben ik een beetje verwend met een land waar je op trails bijna niemand tegenkomt.
    Het was wel een behoorlijke klim vandaag, hopelijk hebben jullie morgen niet al teveel last van spierpijn.
    Ik begrijp dat er in Canada 6 tijdzones zijn, hebben jullie al een keer de tijd moeten verzetten? Wel iets om rekening mee te houden neem ik aan.
    Ga er morgen weer heerlijk van genieten, hopelijk reist de zon met jullie mee!
  9. Luud:
    goed bezig boendoek
  10. Peter en Truus:
    28 augustus 2018
    Wat zullen jullie een conditie hebben op het einde van jullie vakantie.
  11. Jessica Otto:
    29 augustus 2018
    Prachtige foto’s!!!
  12. Jolanda:
    29 augustus 2018
    Wat een prachtige foto,s !
  13. Adrienne Heeren:
    30 augustus 2018
    Prachtig, jullie zullen de kuiten en knieën wel voelen aan het eind van de dag?