Dag 14 Campbell River - Ucluelet

7 september 2018 - Ucluelet, Canada

Howdy Y’all,

De regen tikt zachtjes op het raam. Dick staat al onder de douche en ik word langzaam wakker. Het is “al“ 07:00 uur geweest. Het kan soms lekker zijn als je nog op bed ligt en je hoort de regen op het raam. Nu is het wat minder en zal dit helaas voor de komende dagen, dagelijkse kost zijn. Laten we hopen dat het een beetje mee gaat vallen. We laten ons natuurlijk niet uit het veld slaan! Vandaag staat een volgende rit naar Ucluelet op het programma. Ongeveer 300 km voor de boeg. Daar beginnen we aan als we klaar zijn met een goed ontbijt. Lekkere pancakes en eggs staan ons te wachten bij Banners. Een soort van diner, waar je voor zowel ontbijt, lunch als diner terecht kunt. Het smaakt ons goed en rond een uur of 10:00 rijden we via de BC 19 en 4 (deze keer de snelweg) richting onze volgende overnachtingsplek voor 2 nachten. In eerste instantie lijkt het weer wat bij te draaien en komt de zon zelfs wat tevoorschijn. Naarmate we dichter bij Ucluelet komen, begint het steeds harder te regenen. Een tussenstop voor een lekker bakkie koffie bij Tim Hortons doet ons goed. Verder is er over de reis eigenlijk weinig te vertellen dan alleen dat ie voorspoedig is verlopen en we lekker droog zitten. We gaan in de middag toch de regen trotseren en pakken een kleine wandeling aan de beach mee bij Florencia Bay. Het is er uitgestorven op een paar zeemeeuwen na. We lopen over het strand en waaien lekker uit en na een drie kwartiertjes lopen we terug naar de auto. We nemen nog een kijkje bij Combers Beach, waar een kleine wandeling aan vooraf gaat over een boardwalk. Het ziet er mooi uit ondanks het mindere weer. We lopen terug en zetten koers naar ons eindpunt Shipwreck Coast Guest Suites. Bij aankomst zien we een groot hoog huis met een leuk aangelegde tuin voorzien van allerlei attributen wat met zee, schepen enz. te maken heeft. De eigenaren van deze B&B, Ed en Julie heten ons van harte welkom en laten ons ons verblijf zien wat zich onder hun eigen woongedeelte bevindt . Het ziet er prachtig uit! Zeer ruim opgezet en met een grote woon/slaapkamer en een grote badkamer. Niet te vergelijken met de B&B in Revelstoke, beiden zijn super! Om deze B&B te boeken heeft Dick heel wat moeten doen. Zelfs een selfie van zichzelf om de eigenaren te bewijzen dat het geen fake is…..(Best wel bijzonder dat hij toch door de toelatingscommissie is gekomen….).

Ed vergezelt ons naar het pad waar we langs kunnen lopen om naar de baai te lopen en even verder naar een trail van 2,5 km die we kunnen lopen. Dat gaat hier wel goed komen voor de komende 2 dagen!! Ze laten ons verder onze gang gaan, als we vragen hebben, kunnen we bij ze terecht. We hebben een eigen ingang, we hoeven ze dus niet lastig te vallen verder.

Een wat korter verslag voor vandaag…..

So long folks!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Peter en Truus:
    8 september 2018
    Ondanks de regen ziet het er toch weer prachtig uit, dankzij die korte broek denk ik.
  2. Dirk:
    8 september 2018
    Jammer de regen hebben jullie al veel van de inham summier gezien. Dat is toch ook summer🙂😘
  3. Miranda:
    8 september 2018
    Ik duim voor beter weer👍🏼👍🏼
  4. José:
    8 september 2018
    Wat jammer dat het weer zo omgedraaid is. Voor een lange reisdag is dat meestal niet zo heel erg, maar volgens de weersverwachting in Ucluelet, wordt het vandaag niet veel beter. Tussen de 30 en 40 mm regen en veel wind, het lijkt Wellington wel.
    Ik hoop dat jullie er nog wel op uit kunnen gaan, anders wordt het ganzeboarden.
    Wellicht zijn er ook mooie stukken in de omgeving die je met de auto kunt doen, ervan uitgaande dat het zicht dan goed is ondanks de regen. Je moet er maar het beste van maken en gelukkig doen jullie dat ook.
    Op het moment dat ik dit schrijf, is het bij jullie 7 uur 's-ochtends. Misschien draaien jullie je nog even lekker om, maar wie weet valt het nog reuze mee met het weer en zijn jullie alweer plannen aan het maken. Wat het ook mag worden, een hele fijne dag!