Dag 12 Parksville - Campbell River

5 september 2018 - Campbell River, Canada

Howdy Y’all,

Het belooft een mooie dag te worden. De weersvoorspellingen zien er goed uit en de rit is qua kilometers voor onze doen niet zo veel, ongeveer 135.

We kunnen dan ook rustig aan beginnen. Na het ontbijt rijden we naar een prachtige supermarkt, blijkt als we later binnen lopen, Save on Foods. We hebben alle tijd, dus kijken we onze ogen meermalen uit bij het ontzettend grote arrangement wat ze van allerlei producten hebben. Wat nog meer onze verbazing heeft, is de verkoop van alcoholhoudende producten… Zoals jullie al eerder hebben gelezen zijn daarvoor speciale liquor stores. Ik kan me niet inhouden om een medewerker te vragen hoe dat kan. Hij vertelt me dat zij de eerste store in het land zijn die dit zo doen, al voor twee jaar. De eigenaar van deze stores schijnt een erge rijke zakenman hier te zijn die waarschijnlijk heel veel te vertellen heeft, en die het voor elkaar heeft gekregen om toch buiten de wet deze producten te kunnen verkopen. De medewerker vind het ook een beetje “gestoord” dat de verkoop voor de supermarkten nog steeds niet geregeld is. Het is een aardige man die alle tijd neemt om nog het een en ander meer te vertellen, voornamelijk over de bosbranden in Canada. We moeten nu toch echt weer verder en betalen onze boodschappen om daarna koers te zetten naar ons volgende stoppunt. Via de BC 19A, dit is de oceanside route (een mooie rustige weg langs de stranden en door kleine dorpjes) gaan we naar Elk Falls Provincial Park. Een wat kleinschaliger park waar we op zich niet zo heel lang en ver voor hoeven te wandelen om bij de mooiste uitzichtpunten te komen. Gesitueerd in een bosrijk gebied, lopen we over een mooi aangelegd pad en trappen naar een aantal punten waar we kunnen uitkijken op een waterval. Als we eromheen lopen, kunnen we een pad nemen om zelfs dichtbij de waterval te komen. We nemen er onze tijd voor om alles goed tot ons door te laten dringen en wandelen daarna een stukje terug naar het begin. Op een bord zien we nog een andere trail staat die de Canyon View trail heet.  Omdat we nog genoeg tijd hebben en de trail niet heel ver is (ong. 1,5 km) doen we deze wandeling ook nog. Een mooie wandeling die ook zeer intensief blijkt te zijn. Veel klimmen en dalen. Na verloop van tijd komen we bij een bordje dat laat zien dat we ondertussen de 2 km zijn gepasseerd, en er komt nog geen eind aan…. Uiteindelijk komen we een stukje verder bij een afsluiting, de trail die wij aan het doen zijn is afgesloten….we kunnen niet verder….. dan maar weer terug….. we zijn weer goed bezig geweest!

Bij terugkomst bij de auto blazen we even uit en zetten dan koers naar het motel waar we 2 nachten verblijven, Above Tide Motel in Campbell River. Een motel gelegen aan het water, een straat naar de Pacific Ocean. Onze kamer heeft een balkon waar we een geweldig uitzicht hebben over het water. De eigenaresse vertelt dat er 20 minuten voor onze aankomst nog orka’s zijn gezien en dat het cruiseseizoen is begonnen en dat de cruiseschepen die van Vancouver naar Alaska varen voorbij gaan komen. Dick gaat gelijk op de laptop kijken wanneer we deze schepen kunnen verwachten. Vanavond zal de MS Volendam ons passeren…we zijn benieuwd! Snel zetten we onze koffers in de kamer en gaan lekker met wat te drinken op ons balkonnetje zitten. Turen over het water of we wat kunnen spotten. De nieuwe verrekijker komt nu goed van pas!! Op de achtergrond horen we het zachte kabbelen van het water, wat een rustgevend geluid.

Voor het diner besluiten we naar de plaatselijke Griek te gaan, een half uurtje lopen hier vandaan. Dat moet nog wel kunnen. Het venijn zit hem in de staart, want het is een wandeling stevig opwaarts….De Griekse eigenaar kijkt ons dan ook verbaasd aan en denkt dat we dwazen zijn, als we vertellen dat we lopend zijn gekomen. Het eten gaat erin als Griekse koek…..voldaan gaan we terug naar het motel, nu gelukkig alleen maar neerwaarts….pfffff…gelukkkig.

So long folks!

1. José:
    6 september 2018
    Weer goed ge-gymt vandaag, gaan de kleren al wat losser zitten? Mooie foto's van bovenop bij de waterval, en zo te zien zijn de paden en uitkijkpunten heel goed aangelegd. Maar wat een klimpartijen!
    Wat leuk dat jullie vanaf jullie hotel balkon een uitzicht over het water hebben en dat je dan juist hier twee nachten verblijft. Ik ben benieuwd of jullie de MS Volendam nog gezien hebben, of was dat het cruiseschip waar jullie de foto van hadden geplaatst?
    Wie weet dan ook nog orca's te zien, in Wellington komen die ook veel voor. Vooral in de haven, maar soms ook aan de kust waar wij wonen. Tot nu toe nog niet gezien zelf, wel voorbij gereden als ze net weer weg waren :)
    Veel plezier morgen in Parksville en omgeving en welterusten weer!
  2. José:
    Oops, dat moet Campbell River zijn
  3. Jane:
    6 september 2018
    En nu even relaxen op het balkon en genieten van het spotten van orka's en cruiseschepen!?😀
  4. Ineke:
    6 september 2018
    Zo, jullie hebben zo nu en dan wel een top locatie om te slapen en wat een mooie foto’s steeds.
  5. Luud:
    6 september 2018
    wederom mooi verhaal en mooie foto's
  6. Miranda:
    6 september 2018
    Ik begin al aardig wat ontwikkelde beenspieren te zien 👍🏼Goed bezig😀