Reis naar Calgary

24 augustus 2018 - Calgary, Canada

Howdy y’all!!!

Hier is ie dan!!!!

Ons eerste verslag van wat weer een prachtige reis belooft te worden!

De dag begint voorspoedig. We vertrekken bijtijds richting Zaventem Brussel airport. Voornamelijk om de eventuele files bij Antwerpen en Brussel te omzeilen. Dat lukt ons goed! We parkeren de auto vlakbij de luchthaven, pakken de bus en voor we het weten zitten we rond 08:00 uur aan een lekkere cappuccino. We checken onze koffers in, de dame aan de balie vertelt ons nog dat we onze koffers in Toronto (de overstap) niet hoeven op te halen, maar dat ze gelijk verder gaan naar Calgary. Dat is fijn, zeggen we tegen elkaar. Ook het boarden voor de vlucht naar Toronto verloopt soepeltjes. Maar wanneer we daadwerkelijk in het vliegtuig zitten, blijkt dat we toch een half uur te laat vertrekken. We wachten op de passagiers die een overstap in Brussel hebben….

De vlucht verloopt goed met zo nu en dan toch wat redelijke turbulentie. We landen met een half uurtje vertraging op het vliegveld in Toronto. We denken genoeg tijd te hebben om de overstap te maken. Maar dan komt er een kink in de kabel. Het vliegtuig rijdt richting de gate en vlak hiervoor staan we stil…en we blijven stilistaan….na een paar minuten vertelt de piloot dat er wat storingen zijn. Nog maar even afwachten maar….ondertussen tikt de klok door…van de 1,5 uur die we eigenlijk nog hadden, blijft een kleine 20 minuten over. De gate waar we voor staan, kan niet gebruikt worden en het vliegtuig moet achterwaarts geduwd worden om dan uiteindelijk bij een andere gate te kunnen stoppen. Veel mensen moeten hier een overstap maken, dus iedereen is erg ongeduldig en probeert zo snel mogelijk het vliegtuig te verlaten. Ook wij willen het nog proberen om de vlucht naar Calgary te halen. In eerste instantie lukt het aardig. Alles gaat redelijk snel, tot we bij een loket komen waar blijkt dat we toch onze koffers hadden moeten afhalen….. We moeten wederom met behulp van een steward langs de diverse balies en loketten verschijnen en we komen met onze koffers tot stilstand bij de collega’s van de douane. Waar we eigenlijk al eens langs gegaan zijn….. Veel Pakistaanse mensen staan voor ons en de rij wordt niet snel korter. We staan op hete kolen en vragen heel vriendelijk aan mensen of we voor mogen aangezien we nog maar een paar minuten de tijd hebben. Ze laten ons voor! We kunnen ons vrij snel langs de douane babbelen en gaan dan als een speer door naar de securitycheck. Ook hier weer wachten……Als we ook hier voorbij zijn sprinten (Churandi Martina is er niks bij) we zo snel mogelijk naar de gate om te boarden. Als we eraan komen zien we het vliegtuig al los van de slurf staan, klaar om te vertrekken. We hebben hem gemist!

De dame aan de balie snapt dat we er verschrikkelijk de pest in hebben en boekt de eerst volgende vlucht voor ons, die erop staat voor 17:15 uur. De eigenlijke vlucht zou om 15:05 gaan, dus we verliezen hier een 2 uurtjes mee…. Ze geeft ons ook nog twee vouchers mee van elk 10 Canadese dollars om wat te eten te halen. We laten het maar over ons heen komen en met een lekker stuk pizza komen we weer een beetje bij.

Om 19:30 uur landen we dan toch in Calgary. Nu hopen dat we onze koffers kunnen ophalen. Gelukkig gaat dan goed en kunnen we snel hierna richting de car rental om de auto op te halen. Het is wederom een Nissan Roque geworden. Een mooie witte. We kennen die al van vorig jaar, dus we kunnen er snel mee wegrijden. De rit naar ons hotel, het Best Western plus, gaat regelrecht goed! We checken snel in, pakken de koffers wat uit en gaan in de bar van een welverdiend biertje genieten. We zijn ondertussen al zo’n 24 uur in de weer….en dan hakt het er aardig in.

So long folks!

1. Frank de Haas:
    25 augustus 2018
    Leuk weer om het verslag te lezen. Nu maar hopen dat de rest van jullie reis op rolletjes loopt. Geniet ze.
  2. Sandra:
    25 augustus 2018
    Alles zo goed geregeld en uitgepuzzeld, jammer dat er dan 1stukje dwarsligt...✈️
    Maar wel weer een spannend avontuur en dat biertje maakt alles goed! Chears xxx
  3. Anthony de Wit:
    25 augustus 2018
    Een fijne vakantie en veel plezier.
  4. Jane:
    Wat een spannend begin van het reisverhaal! Heel veel plezier! Xxx 😊 👍
  5. Jane:
    Wat een spannend begin van het reisverhaal! Heel veel plezier! 👍 💋
  6. Miranda:
    25 augustus 2018
    Dus mijn wens voor jullie voor een vertragingsvrije vlucht is niet echt uitgekomen. Maar goed, het eerste avontuur zit er weer op en hebben jullie overleefd. Hopen dat jullie zijn bij gekomen na een goede nachtrust 👍🏻👍🏻
  7. Dirk:
    25 augustus 2018
    Jammer valse start maar komt goed. Kan altijd nog erger😏
  8. Marjolein:
    25 augustus 2018
    Gelukkig is alles goed gekomen en kunnen jullie gaan genieten van een mooie reis. Heel veel plezier en ik kijk uit naar de foto’s die je straks bij je verhalen gaat posten.
    Geniet ervan
  9. Susanne de vos:
    25 augustus 2018
    wat balen dat je net op t nippertje je vlucht mist,
    hopelijk gaat de rest wel volgens plan.
    geniet er samen van
  10. Eric:
    25 augustus 2018
    Hebben jullie de pech voor deze reis tenminste al weer gehad, Nu alleen nog maar genieten . Veel plezier!!!
  11. Peter en Truus:
    25 augustus 2018
    Jammer van de start met hindernissen, hopelijk loopt de rest van de vakantie wel p rolletjes.
    Veel plezier en geniet er van.
  12. Evelien:
    25 augustus 2018
    Een hele fijne tijd in het mooie Canada! Geniet ervan!
  13. José:
    25 augustus 2018
    Ik zie het al helemaal voor me, heb het zelf ook ondervonden. Verbrak het record op de 3000 meter (retour) in Shanghai om mijn koffer alsnog op te halen, waar de KLM in Amsterdam vertelde dat die rechtstreeks naar Auckland zou meereizen.
    Inmiddels heeft onze familie door ervaring geleerd dat je ook je koffer op moet halen op het eerste punt van aankomst ter lande. Niet iedere binnenlandse vlucht die je daarna onderneemt komt aan op een internationale luchthaven en dan zijn er geen baggage controles aanwezig.
    Gelukkig is het eigenlijk best goed afgelopen en hadden jullie weer vrij vlot een aansluiting naar Calgary. Maar niet de start die je had verwacht, dat dan weer niet.
    Nu weer alles onder controle en morgen kun je er weer hartelijk om lachen. Veel plezier verder!
  14. Joop:
    26 augustus 2018
    Hopelijk blijft het bij deze vervelende start.
  15. Huub:
    27 augustus 2018
    Jullie doen ook alles voor een gratis maaltijd! 😉😀 Veel plezier verder! Wel dikke jas mee genomen? 🤔
  16. Gerda Klaassen:
    27 augustus 2018
    Lastig begin, maar hopelijk blijft het hierbij.