Dag 1 Calgary - Banff

25 augustus 2018 - Banff, Canada

Howdy Y’all,

Om 05:00 úur gaan bij mij voor het eerst de luikjes open. Voor een eerste nacht vind ik dat al heel wat! Gisteren vrijwel als een blok in slaap gevallen. Andere jaren is dat wel eens anders geweest. Dick is wel al eerder wakker geweest maar heeft het ook vol kunnen houden tot 5. We kijken het een en ander na en schrijven even wat naar het thuisfront. Rond 7 uur staan we te trappelen om te gaan ontbijten. We zijn zeker niet de eerste,  voornamelijk marinemensen (in vlekkeloze spierwitte uniformen) die al zitten te smullen van het ontbijt. Het is een uitgebreid ontbijtbuffet waar we ons heerlijk op uit leven. Een goed begin van de dag!

De temperatuur is een ander verhaal……het is in de vroege ochtend niet warmer dan een graad of 8.

Net na achten rijden we allereerst richting de supermarkt, een Safeway. Het is niet een hele grote maar we kunnen alles wel vinden wat we nodig hebben. Alleen een koelbox (die we op het moment nog niet echt nodig hebben) en wat alcoholische versnaperingen zijn hier niet in de verkoop. Alcohol moet je hier in de liquor store kopen. Alleen daar mag men de dranken met alcohol verkopen. Deze zijn natuurlijk niet om 8 uur in de ochtend open…dus dat komt later vandaag nog wel.

Het is tijd dat we aan het echte werk gaan beginnen. Rond 09:30 uur gaan we op weg richting onze eerste stop Grassi Lakes. Hier gaan we de eerste van de nog vele trails in deze vakantie lopen. Rond 11:00 uur zijn we er klaar voor. Een rustige om mee te beginnen. Al vrij snel op de route moeten we een keuze maken, de easy way of de more difficult one. We kiezen voor de more difficult, we laten ons niet bang maken. Het is veel berg op met grote opstappen, maar goed te doen. Lekker in de bossen en op de achtergrond horen we een waterval die steeds dichterbij komt. Het water stroomt zachtjes over de paden die we bewandelen. We bevinden ons in een bear area, maar we verwachten er geen te zien want het is aardig druk. Veel families zijn hier aan de wandel. Het is een mooie en fijne wandeling om mee te beginnen. Het eindpunt is net boven het punt waar de waterval begint. De terugweg doen we via de easy way. Brede paden die voornamelijk stijl naar beneden lopen. Een uur later staan we weer bij de auto en vervolgen we onze weg. We willen naar een meer (Whitemans Point) rijden waarvan Dick op internet mooie foto’s heeft gezien. Bij aankomst blijkt dat wat tegen te vallen. Natuurlijk een prachtig uitgestrekt meer. Voornamelijk het weer gooit roet in het eten. Het is aardig mistig en de zon komt er maar moeilijk door. De ontzettend hoge bergen om ons heen zijn nauwelijks te zien. Het is jammer, maar we hebben er zeker van genoten! Wanneer we verder rijden komen we een leuke plek tegen om even van de lunch te genieten. Het is ondertussen wel iets warmer geworden. Alleen de heiigheid blijft hangen.

We rijden verder richting Banff NP om ook hier een aantal prachtige meren (Lake Minnewanka, Johnston Lake en Two Jack Lake) te aanschouwen. Wederom prachtige natuur, groen gras, blauw/groen water en een veelzijdigheid aan bomen met de enorme bergen die alles omringen. We stappen bij de diverse viewpoints uit om te genieten en de nodige foto’s te maken.

Later in de middag rijden we Banff binnen en kijken we hier in de omgeving bij de diverse mooie uitzichtpunten. Bow Falls en een prachtig uitzicht op een van de duurste hotels hier in Banff. Dit plaatsje is zeer toeristisch, zowel in de zomer als in de winter, als het is veranderd in een geweldig skioord.

Rond 16:00 uur rijden we de oprit op van ons volgende hotel, Red Carpet Inn. We planten onze koffers in de kamer en bezoeken de heel dichtbij zijnde liquor store. Die zijn er hier in Canada maar genoeg! We lopen door downtown en zetten ons neer bij de Brewerie om wat te drinken en te eten. En dan zit de dag er voor ons al weer ver op. Nog even aan het verslag werken en dan lekker slapen!

So long Folks!

1. José:
    26 augustus 2018
    Dat was een hele vroege en koude start voor jullie vanmorgen. Gelukkig wel goed geslapen, niet altijd gegarandeerd na zo'n lange reis, maar wel heerlijk als het dan wel lukt.
    Jullie hebben alweer een mooie dag achter de rug en veel gezien. Jammer dat het bij het meer zo mistig was, anders had het zeker heel mooi geweest. Ook jammer voor het bruidspaar, die ook nog eens met blote voeten in het water stonden brrr! Hopelijk kan de fotograaf goed fotoshoppen :)
    In Nieuw-Zeeland is het ook heel lang wet geweest dat je geen alcohol in een supermarkt kon kopen. Dat is later wel gekomen, maar nu mogen ze het alleen op bepaalde tijden verkopen. Waar een supermarkt ruim 10 uur per dag open is, wordt de alcohol in de late avond afgeschermd.
    Ben heel benieuwd wat jullie tweede dag in petto heeft, de foto's zijn prachtig. Vooral dat meer met groen/blauw water, echt schitterend.
    Welterusten, hopelijk weer een goede nachtrust!
  2. Walter:
    Ziet er mooi uit.
  3. Dirk:
    26 augustus 2018
    Ja mooi begin hoor hopelijk snel t zonnetje
  4. Jane:
    26 augustus 2018
    Gezellig jullie verhaal weer gelezen met een bakje koffie erbij! 😊👍
  5. Marjolein:
    26 augustus 2018
    Mooie foto”s en een mooi verhaal, leuk om te lezen op de vroege zondagochtend.
  6. Nicole:
    26 augustus 2018
    Mooie foto’s en ga zo door met schrijven!
  7. Sylvia Parker:
    26 augustus 2018
    Weer een super reis en herinneringen gaan jullie maken. En ik ga genieten van jullie verhalen en prachtige foto's. Fijn genieten👍
  8. Geertje Brouwer:
    26 augustus 2018
    Wow, wat is het daar prachtig. Hartstikke leuk om jullie avonturen te lezen!
  9. Miranda:
    Idd prachtige omgeving. Lekker sportief hoor! Mooie foto’s
  10. Eric:
    26 augustus 2018
    Was een mooie eerste dag zo te zien. Ondanks de heiigheid hele mooie plaatjes. En gefeliciteerd met jullie trouwen :)
  11. Nannie Beijaerts:
    26 augustus 2018
    We hebben weer een beetje met jullie mee gereisd. Prachtige foto's. .En een dagje zonder alcohol mag toch geen probleem zijn. Ha ha
    Enjoy...xx
  12. Jessica Otto:
    26 augustus 2018
    Hè Caroline en Dick ik sta ook weer aan hoor om mee te lezen!
    Veel plezier, mooie foto’s al op dag 1.

Groetjes Jessica
  13. Frea:
    27 augustus 2018
    He Caroline en Dick. Heb vandaag pas jullie eerste verhaaltje gelezen. Ziet er weer heel mooi uit. Beetje late reactie, maar een hele fijne vakantie.
  14. Gerda Klaassen:
    27 augustus 2018
    geweldig mooie natuur, geen beer gezien?
  15. Joop:
    27 augustus 2018
    Koude start van de vakantie dan kan het alleen nog beter worden.