Dag 2 Banff - Lake Louise

26 augustus 2018 - Lake Louise, Canada

Howdy Y’all,

De eerste paar honderd kilometers zitten er al weer op. Vandaag een wat rustiger dag wat dat betreft en mag ik mijn eerste kilometers gaan maken in Canada. Het blijft altijd spannend om daar aan te beginnen. Deze vakantie zal zeker wat relaxter zijn qua het aantal kilometers op een dag. Om een voorbeeld te geven: vorig jaar hebben we in totaal rond de 8000 km afgelegd, dit jaar zal dat rond de 3900 km zijn. Helemaal geen probleem wat mij betreft, kunnen we alles wat rustiger aan doen!

We zijn al weer vroeg wakker en maken een simpel ontbijtje voor onszelf in de kamer! Bakje koffie/thee, sinaasappelsapje en lekkere broodjes! We komen niets te kort. We zorgen dat we om 08:00 uur voor de supermarkt staan en slaan wat in voor vandaag, en hier hebben ze hem wel…..de koelbox!

We rijden voor onze eerste stop een stukje snelweg en al snel verlaten we deze om een veel mooiere tussendoor route te rijden. Je kunt er minder hard rijden maar de omgeving is prachtig! Om ons heen hoge bergen met enorm veel voornamelijk ontzettend grote dennenbomen. Ennn…..er kunnen beren tevoorschijn komen….. We zijn nog redelijk vroeg en dan is de kans daarop redelijk groot. We rijden rustig aan, het is lekker rustig op de weg, en letten goed op of we niet ergens wat zien bewegen. Maar helaas, het enige wat beweegt zijn wij zelf. Hierbij blijft de berenteller op 0 staan…..

Rond 08:45 parkeren we de auto bij Johnston Canyon. Hier gaan we 2 trails lopen. De Upper Falls en Lower Falls. In totaal een route van ongeveer 5,5 km. Op de route van de Upper Falls, komen we de Lower Falls tegen. Volgens onze informatie is hij iets zwaarder als die van gister. We lopen de canyon in en al snel horen we het water kletteren. Wat een geweld kan dat maken! De route is prachtig afgezet en met zo nu en dan wat hellingen en dalingen is het goed te doen. We komen langs veel uitkijkpunten waar we de nodige foto’s maken. We worden geheel langs het water geleid en door de bossen. Ineens is het dan weer muisstil en hoor je het water niet meer. Een stukje verder komt het geweld je weer tegemoet. Ondanks dat het vanmorgen weer niet warmer was dan een graad of 8, hebben we daar nu weinig last van en is het eigenlijk wel heel fijn dat het niet te warm is. We hebben van de wandeling genoten! Geen beren gezien, wel eekhoorns.

Rond 11:00 uur staan we weer terug bij de auto. Het zonnetje is ondertussen wat gaan schijnen en is het een heerlijk weertje!

Dat had ik gisteravond niet gedacht, de voorspellingen waren niet geweldig. Het zou vandaag flink gaan regenen…..ook hier laat het weer zich dus van een andere kant zien…en gelukkig maar!

Zo rijden we richting Lake Moraine. Ook hier willen we 2 trails gaan lopen. Als we er bijna zijn, laten verlichtte borden langs de kant van de weg zien dat de parkeerplaatsen vol zijn en je gebruik kunt maken van een soort van park en ride. Eigenwijs als we zijn rijden we toch door in de hoop dat we er toch kunnen komen. Vergeefse moeite helaas. Alles is afgesloten en we kunnen niet eens de betreffende weg inslaan. Het is hier erg druk zo blijkt. We besluiten om dan toch maar terug te rijden naar de parking verderop en ons te laten brengen door een bus. Leuke bijkomstigheid is dat het een Amerikaanse schoolbus is. Hebben we dat ook weer meegemaakt! We kunnen snel meerijden en voor we het weten staan we bij een prachtig meer met azuurblauwe kleur. Wat een schoonheid is dit meer Moraine! Hoewel het niet eens het beste weer is, komt alles hier toch mooi uit de verf! Zoals velen andere mensen klimmen en klauteren we over boomstammen en gesteente en maken prachtige foto’s! De boomstam is er één die door velen wordt gemaakt. We lopen een trail langs dit mooie meer. Onderweg met vele mooie uitzichten, de één nog mooier dan de ander! De zon komt er ook nog gezellig bij, dit is echt genieten!

De 2e trail houden we voor gezien, we moeten zorgen dat we op tijd de bus weer terug nemen naar de parking. Ook dit verloopt soepeltjes zodat we aan het eind van de middag onze volgende slaapplaats kunnen opzoeken, de Mountaineer Lodge bij Lake Louise. We laden onze koffers uit en drinken op het gemak wat. Als we naar buiten stappen om te gaan eten (Mountain restaurant) merken we dat het zachtjes is gaan regenen.

Na het eten rijden we nog naar Lake Louise, wat ook weer een schoonheid is. Ondanks het mindere weer, laat ze zich van haar mooie kant zien! Hier staat ook een prachtig hotel, Fairmont Chateau. Alles bij elkaar heel bijzonder. Morgenochtend komen we hier terug om ook hier 2 trails te lopen. Ik heb er nu al zin in!

Tijd om richting de lodge te rijden en om nog wat dingen te doen en ons op te maken voor de nacht!

So long folks!

1. José:
    27 augustus 2018
    Helaas geen foto's aangetroffen? Hopelijk houden we die dan nog even tegoed.
    Weer veel moois gezien vandaag zo te horen en morgen ook weer twee trails bij een meer. Duimen dat het weer dan een beetje opklaart, wat zal het dan een prachtig gezicht zijn.
    Ga er weer van genieten en houd die berenteller maar gewoon op 0! :)
  2. Anne:
    27 augustus 2018
    Geniet er van en ik ben reuze benieuwd naar het verloop van jullie reis!
  3. Yvonne Vleghels:
    27 augustus 2018
    Wat een prachtige reis maken jullie weer!
    Geniet ervan!
  4. Eric:
    27 augustus 2018
    Mooie dag geweest zo te lezen. En jullie krijgen zo wel een top conditie met al die trails. Alvast veel plezier weer morgen
  5. Gerda Klaassen:
    27 augustus 2018
    Het is weer echt meegenieten van jullie verhalen.
  6. José:
    27 augustus 2018
    Foto's bekeken inmiddels, echt prachtig!
  7. Peter en Truus:
    27 augustus 2018
    Goed om te lezen en te zien dat jullie het zo naar je zin hebben.
  8. Jamie Westrik:
    Gaaf!
    Gave foto's ook!
    Have fun
  9. Miranda:
    27 augustus 2018
    Prachtige plaatjes, je kan bezig blijven denk ik. Ik wacht met spanning op de eerste berenfoto 😉❗️
  10. Sylvia Parker:
    30 augustus 2018
    Ik geniet mee, wat een mooie foto's van de mooie omgeving! Jullie maken mooie herinneringen.
  11. Adrienne Heeren:
    30 augustus 2018
    Wauw wat een schitterende foto's, geniet ervan.