Dag 12 East London

20 oktober 2019 - Amatole, Zuid-Afrika

Ons ga verder...

Ik word wakker van het geluid van een aap. Daar lijkt het in ieder geval op. Hier vlak bij is een wildpark. Inkwenkwezi Reserve. We gaan deze morgen een 3 uur durige gamedrive doen. Het zal voor de laatste keer zijn deze vakantie. We worden om 08:45 opgehaald door 2 FWD. Het merendeel van de groep heeft er voor gekozen om nog voor een keer op pad te gaan om wild te spotten. Wanneer we het park binnen rijden, komen we zebra's tegen. Het park is prachtig, met gedeeltes die zeer dicht begroeid zijn en als we hoog boven op de bergen staan, hebben we een ver uitzicht en overzicht. De wegen zijn weer veel hobbel en bobbel. Vergelijkbaar met de Sani Pass. De paden zijn vaak overgroeit met planten, wel avontuurlijk. We rijden het gebied van de leeuwen binnen. Het is even zoeken, maar dan heb je wel wat. Er ligt een leeuwin met drie welpjes onder een struik. We zijn er maar een paar meters vandaan. Ze liggen heerlijk op het gemak. Moeder past goed op de kleintjes en heft het hoofd als ze wat geluid hoort. Het is een mooi tafereel en blijft aandoenlijk. Tijd om door te gaan en even een stukje verderop de benen te strekken en wat te drinken. We staan bovenop de heuvel. Later komen we nog wat dieren tegen, in de verte de giraffen, buffels en springbokken. Bij terugkomst bij het begin van het park, zijn de anderen van de groep er ook weer en lunchen we samen. Het is een uitgebreid buffet. Na de lunch maken we een korte wandeling door een stuk bos met een gids. We krijgen interessante informatie en verhalen over de bomen en planten. Er staan zeer giftige planten bij. Plots lopen vlakbij 2 mannelijke inyala's voorbij. Ze zijn nieuwsgierig en lopen op het gemakje ons voorbij. Bij terugkomst worden we door de gids afgezet bij het strand. Er staat een harde wind. Eric, Miranda, Hans en Ria zitten er al. Op een beschut plekje uit de wind, is het goed toeven. Met het zonnetje erbij is het rond de 23 graden. We komen even bij van alles wat we hebben gezien en meegemaakt. Na een uurtje houden we het voor gezien en laten we ons door de gids terug brengen naar onze lodge. Het is rond 16:30, we zitten de dag nog wat na te praten met een drankje. De foto's worden uitgewisseld.

Goeinag,

Strooijonker= mannelijke getuige

1. Adrienne Heeren:
    20 oktober 2019
    Wat een prachtige reis maken jullie. Mooie foto's en natuurlijk mooie verslagen, top hoor Caroline. Geniet ze
  2. Nannie Beijaerts:
    20 oktober 2019
    Prachtige foto's van jullie prachtige reis.
    Weer mooie herinneringen om mee naar huis te nemen.
    Blijf genieten van het veelzijdige land!
  3. José:
    21 oktober 2019
    Een mooie en afwisselende dag voor jullie. Zo rij je door een reservaat en kun je leeuwen fotograferen en zebra's de weg over zien schieten en zo lig je heerlijk aan het strand van de zon te genieten.
    Wat een prachtig strand, het zand zo mooi wit en het water zo blauw. Je kon daar met recht even lekker uitwaaien!
    Voor straks alvast weer een mooie dag toegewenst, maar dat gaat vast goedkomen!
  4. Dirk:
    21 oktober 2019
    En ook besmet met t Afrika virus. Weer pachtige verslagen en foto.
    Je kan gerust met vervroegd pensioen en dan schrijven maar😉
  5. Sandra:
    21 oktober 2019
    Wat is het allemaal ontzettend mooi wat jullie meemaken en zien! Die leeuwen.... geweldig om te zien en wat een schitterende foto's !!
  6. Marjolein:
    21 oktober 2019
    Het ziet er allemaal fantastisch uit en wat een mooie verhalen. Geniet ervan