Dag 19 Kaapstad-Kaap de goede Hoop

27 oktober 2019 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Goeie Môre

Ons ga verder.....

Het enige nadeel van de grotere hotels is dat de groep wat uit elkaar valt. De groep valt uitéén in kleinere groepjes. Bij het ontbijt komen we elkaar dan allemaal weer tegen en nemen we de belevenissen van de avond ervoor door. Het ontbijt is goed, genoeg keuze en verse eitjes.
Om 7:30 zitten we alweer klaar in de bus voor een nieuwe dag. We gaan nogmaals proberen om de Tafelberg op te komen. Het ziet er voor deze morgen nog redelijk goed uit met het weer. Elaine vertelt dat het vanmiddag slecht weer gaat worden met veel wind. We rijden nog wel langs de Tafelberg, maar hij heeft een dikke deken om, hij ligt dus flink in de wolken. Daarom rijden we gelijk verder om nog zoveel mogelijk in de ochtend met goed weer te kunnen doen. Via de achterkant van de Tafelberg rijden we naar beneden naar Camp Bay, het strand waar we gister hebben zitten wachten. Hier zien we de Atlantische Oceaan weer. Het water is hier erg koud. Maar wel lekker "zonbakken".... Het koude water betekent ook dat het moeilijk ontsnappen is vanaf Robbeneiland. Dat ligt een stuk verder op zee. We rijden door naar Hout Bay. Hier gaan we de boot op om een tochtje te maken naar de zeehonden. Er staat behoorlijk wat wind wat inhoud dat er flinke golven zijn en dat merken we wanneer we de baai uitvaren. De eerste zeeleeuwen zien we al bij het uitvaren. Het tochtje is niet zo ver naar het eiland waar de zeeleeuwen zitten. We blijven er even liggen en varen daarna weer terug. Na 40 minuten zetten we weer voet op vaste grond.
We vervolgen onze weg over Chapman's Peak Drive. Een mooie weg langs de kustrand. De bus stopt nog eens voor ons om mooie foto's te maken en we voelen dat de wind begint op te tellen...op z'n Elaines gezegd. Langzaam neemt de bewolking toe, het is toch nog 20 graden. Verder rijden we de slangenbocht, een weg die zich slingerdeslang voort zet. Na weer een bocht te zijn om gegaan, zien we een mooi uitgestrekt strand voor ons opdoemen, het Noordhoek strand. Dan rijden we weer wat meer het binnenland in en zien uitgegroeide schapen.....ofwel lama's. Het blijft lachen om het taaltje. We vervolgen de rit langs een stukje kust waar normaal gesproken de Branderplankrijer (surfers) bezig zijn. Nu is er welgeteld ééntje bezig. Om 11:00 rijden we Cape of Good Hope binnen. Dit is ook een national.park waar we dieren kunnen zien. En voor we het weten, lopen er struisvogels en bavianen langs de weg. Weer een stuk verderop zien we elanden tussen de struiken staan. Bijzonder om die hier zo te zien staan. We maken ons op om naar het meest Zuid Westelijke puntje van het continent Afrika te gaan. Voor we daar belanden, maken we nog een tussenstop. Met een funicular, soort lift, gaan we naar boven. Bovenin stappen we uit en net dan begint het goed te regenen. Voor even blijven we staan onder een afdak. Even later wagen we het er toch op om nog verder via trappen naar boven te lopen. We komen uit bij de vuurtoren. Het is ondertussen gestopt met regenen, maar de wind gaat te keer. We waaien nog net niet weg...Bij terugkomst op het lagere gedeelte gaan we met een aantal eten bij het restaurant aldaar. Het is er druk, toch krijgen we snel een grote tafel voor 11 personen geregeld. Het eten is voortreffelijk! Na deze heerlijke lunch dalen we met de bus af naar de kustlijn. Hier staat het bord van Kaap de Goede Hoop, waar iedereen de beroemde foto maakt. Ook hier komen de Indische en Atlantische Oceaan samen. Een bijzonder punt! Vroeger op school leerden we over de ontdekkingsreizigers Vasco da Gama en Barthelomeus Diaz, waar hier ook kruizen voor staan. Nu staan we hier op deze plek! Nooit gedacht dat ik er ooit zou komen! We laten het even op ons inwerken. Op het moment dat we de bus instappen, is het 17 graden en begint het te regenen. We gaan op weg naar de Afrikaanse pinguïns. Deze kunnen we zien bij Boulders beach. Het zijn er een heleboel, die hier hun thuis hebben aan de kust. Ook hier hebben we merendeels regen. Over de hele dag bekeken, mogen we zeker niet klagen over het weer. De dag is goed besteedt en we hebben weer veel gezien! Om 15:30 rijden we terug naar het hotel. Het is gedaan met rustig regenen....gelukkig zitten we nu droog.

Sien jou more!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. José:
    28 oktober 2019
    Nou, dat was even een verrassing! Wat onwijs leuk DJ om je in een All Blacks shirt te zien, je kan zo het veld op! De Springboks hebben gisteren gewonnen van Wales, dus zal het groot feest zijn onder de rugby fans.
    Wat een afwisselende dag hebben jullie achter de rug en wat is de omgeving prachtig. Die Tafelberg wil maar niet lukken he, ik hoop toch echt dat jullie daar nog komen. Gelukkig konden jullie tussen de buien door nog heel veel van de omgeving zien.
    Dat is dan weer het voordeel van het georganiseerd reizen, de gids weet altijd een goed alternatief te vinden als er van het programma afgeweken moet worden.
    De foto's zijn echt schitterend, ik kijk m'n ogen uit. Kaap de Goede Hoop is ook zo mooi, kun je weer van je lijstje schrappen.
    Wat bijzonder dat er dan ook een national park is daar, ik zag later op de foto dat de struisvogel familie drie kleintjes heeft. Schattig om te zien!
    De boottocht naar de zeeleeuwen is toch ook heel bijzonder, ik hoop dat jullie goede zeebenen hadden. Dat had voor mij moeilijk geworden, ik wordt al zeeziek als ik nog op de kade sta 🤢😂
    Jullie zullen weer heel tevreden zijn terug gekeerd, wat een prachtige dag ondanks het weer. Ik wens jullie straks weer een hele fijne dag toe met hopelijk heel veel zon, geniet ervan!
  2. Jane:
    28 oktober 2019
    Bijzonder hoor pinguïns in een groene omgeving!☺
  3. Jessica Otto:
    2 november 2019
    Sem kijkt zijn ogen uit vanwege de pinguïns 😃