Dag 2 Beauty of colours

15 juni 2023 - Chama, New Mexico, Verenigde Staten

dag 2

Howdy y'all,

Het was gister al een mooie en goed begin van de vakantie, maar de avond eindigde nog beter! Nadat ik ons verhaal helemaal had geschreven en online had gezet, kregen we prachtig nieuws! Kleindochter Ella is geboren! Het is even spannend geweest maar gelukkig is alles goed verlopen en maken moeder Jamie (jongste dochter van Dick, vader John en meisje Ella het goed!! Wat een geweldig nieuws!! De eerste foto's zijn binnen en wat ziet ze er prachtig uit!

De eerste nacht is bijzonder goed verlopen! Rond 06:00 uur zijn we wakker, checken onze berichten en komen langzaam op gang. De eerste dagen is het altijd even zoeken om je draai te vinden. Spullen in de auto leggen die daar kunnen blijven liggen, de koffers opnieuw rangschikken. Na een uurtje zijn we zover en lopen we naar de eetzaal om een ontbijtje te scoren. Zelf een wafeltje maken, wat brood toasten, yoghurtje, jus d'orange en banaantje/appeltje mee voor onderweg. Even later rijden met een graad of 17 en een heerlijk zonnetje weg richting Calhan. Een glooiend heuvelachtig en veel groene uitgestrekte graslandschappen trekken aan ons voorbij. In de verte zien we Pikes Peak liggen, een mountain waar we met onze reis in 2016 geweest zijn. Ook prachtig!
Zo nu en dan rijden we door een klein plaatsje en kijken we of we bijzonderheden kunnen spotten. Via de Interstate 70, US 24 west komen we na een 1,5 uur rijden op plek van bestemming, Paint Mines Interpretive park. Onderweg hebben we nog even videogebeld met de net new born ouders en zien live een lief klein meisje slapen. Wat een pril geluk!

20230615_085916

The paint Mines is een kleinschalig park waar je prachtige trails kunt lopen. Door het groene heuvelachtige landschap, maar ook langs de prachtig gekleurde verfmijnen. Het is een vrij toegankelijk park. De verfmijnen zijn genoemd naar hun kleurrijke klei die door Amerikaanse Indianen werd verzameld om verf te maken. Felgekleurde banden, veroorzaakt door geoxideerde ijzerverbindingen, komen in verschillende hoeveelheden voor in de vele verschillende kleilagen. Het is zeer poreus, de kleine steentjes op de bovenlaag liggen voornamelijk los. Door de weersinvloeden zal dit steeds meer afbrokkelen, maar het ziet er fantastisch uit! Zoveel verschillende kleuren!

20230615_10053720230615_094742IMG-20230615-WA0079IMG-20230615-WA0050

En als we denken dat we het mooiste hebben gezien, een bocht omlopen, zien we weer wat prachtigs! Ook de veel verschillende bloeiende planten maken het geheel compleet!

IMG-20230615-WA0082IMG-20230615-WA0076

Het voornemen om deze rondreis wat minder foto's te nemen is deze eerste dag en trail al direct overboord gezet. We kunnen het niet laten...Aangenaam verrast als we zijn, lopen we na een goed anderhalf uur wandelen terug naar de auto.
Tijd om te zorgen voor de boodschappen! Deze keer heeft Dick al wat voorbereidingen getroffen en kunnen we bij de Wallmart de bestelde producten zoals veel waterflessen ophalen bij het Pick up Point. Nadat we even telefonisch contact moeten opnemen, komt een medewerker ons helpen en kunnen we de spullen zo in de auto laden! Dat scheelt een hoop til en sjouw werk! We lopen daarna nog even naar binnen voor wat specifieke boodschappen zoals broodjes voor de lunch en kunnen daarna door naar het volgende. Het is inmiddels al weer 12:15, dus die lunch laat niet lang op zich wachten, is onze bedoeling.
Eerst rijden we nog een aardig stuk door naar onze volgende stop. Rond 13:30 zien we eindelijk een bord op de Interstate 25 South met de aankondiging van een rest area...
Het is een mooie plek met tafels om onze broodjes te nuttigen. We nemen er even onze tijd voor. Het is er ook prachtig weer voor! Volle zon met een graad of 24, heerlijk genieten! Via de IS 25, US 160 west en de Co 159 belanden we rond 15:00 in het plaatsje St Luis. Onderweg hebben we wat regen gehad, maar ook weer prachtige landschappen aan ons voorbij zien trekken! Het heuvelachtige landschap is veranderd in gebergtes.
In St Luis bezoeken we de Shrine of the Stations of the Cross.

IMG-20230615-WA0065

Hier wordt met 14 bronzen beelden de laatste uren van het leven van Jezus uitgebeeld die je tijdens een wandeling van een halve mijl heuvel op kunt bekijken. Op de top van de heuvel staat the Chapel of All Saints, La Capilla de Todos Los Santos."
IMG-20230615-WA0071IMG-20230615-WA006820230615_15591320230615_15572720230615_154933

Voor de liefhebber volgt hier een link naar de website:

Ook hier zijn we aangenaam verrast en is het zeker de moeite waard om te doen! Dan is het de hoogste tijd om weer door te rijden. We nemen de Co 142 , US Highway 285 en de Co 17. Vooral het laatste stuk van deze route is adembenemend! Een bergpas die ons boven de 3000 meter brengt. Door bebost gebied met stromende rivier, hier en daar nog sneeuw aanwezig, uitgestrekte graslanden en mooie valleien! Wat bijzonder! Vanuit de staat Colorado met als bijnaam the Centennial state, rijden we de staat New Mexico binnen, the Enchantment state. Na 327 miles rijden vandaag komen we aan bij Chama River Bend Lodge in het plaatsje Chama.

IMG-20230615-WA0064IMG-20230615-WA0063

Het ziet er gezellig uit, met bankjes voor de kamers. Dit gaat weer wel goedkomen voor vandaag! We eten bij de plaatselijke Outlaw BBQ company meer dan genoeg om daarna nog even wat foto's in het dorpje te maken. Daarna is het tijd om de dag en avond af te sluiten en ons op te gaan maken voor de nacht.....More to come....

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Katja:
    16 juni 2023
    Allereerst gefeliciteerd met jullie kleindochter🥰
    Jullie hebben al een mooie dag achter de rug! Wat een prachtige foto’s weer. Geniet er maar van!
  2. José:
    16 juni 2023
    Wat een heerlijk nieuws, van harte gefeliciteerd met jullie kleindochter Ella en fijn dat alles is goed gegaan!
    En alweer een mooie dag ‘in the pocket’, heerlijk weer zo te zien alhoewel ik zag dat er waarschijnlijk later op de dag toch een extra kleding laag aan de pas moest komen.
    The Paint Mines zijn prachtig, zulke mooie kleuren en zo’n mooi contrast met het donkergroen van de rest van de omgeving. En dan die bloeiende planten met mooie roze bloemen, dat verwacht je niet echt tegen te komen van wat lijkt op een dor gebied.
    The Shrine of the Stations of the Cross is zeer indrukwekkend, maar ook heel bijzonder. Ik zou het zelf niet bezocht hebben, maar als je er dan foto’s van ziet, maakt het echt wel veel indruk!
    Alweer heel wat kilometers afgelegd vandaag en je zult met een zeer tevreden gevoel deze dag hebben afgesloten. Welterusten weer en alvast weer veel plezier voor morgen!
  3. Anne:
    16 juni 2023
    Van harte gefeliciteerd met jullie kleindochter. En wat een prachtige eerste dag.
  4. Jane:
    16 juni 2023
    Gefeliciteerd met de kleine meid! En wat een prachtige eerste dag in een mooie omgeving!
  5. Walter:
    16 juni 2023
    Gefeliciteerd met jullie kleindochter.
    Ziet er weer gaaf uit.
  6. Nicole:
    16 juni 2023
    Gefeliciteerd met jullie kleindochter, dat is een mooi begin van de vakantie.
    Jullie eerste dag was weer super, zo te zien. Op naar het volgende verhaal. Geniet van de tweede dag😘
  7. Sandra:
    16 juni 2023
    Allereerst natuurlijk van harte gefeliciteerd met jullie kleindochter Ella🩷
    Met een ahhh, ohhh, sooooo, haha en wauww heb ik je kleurrijke verhaal en foto s gevolgd ! Prachtig !!!
  8. Marjolein:
    16 juni 2023
    Gefeliciteerd met jullie kleindochter Ella. Foto’s zijn weer prachtig net als de verhalen. Geniet ervan
  9. Dirk:
    16 juni 2023
    Wat een prachtig begin, proficiat beide met de nieuwe aanwinst.
    Gelukkig alles ok nu.
  10. Peter:
    16 juni 2023
    Van harte gefeliciteerd met kleindochter Ella.
    De blog en foto's, mooi en indrukwekkend.
  11. Miranda:
    16 juni 2023
    Gefeliciteerd met Ella, gelukkig nu alles goed Maar als ik het goed heb is ze er vroeger dan gepland toch? Wel even schrikken, gelukkig hebben jullie wel kunnen videobellen met hun 😅
    Mooie dag , blijft een bijzonder mooi fenomeen al die rotsformaties. Heftig die beelden van jezus!
  12. Adrienne Heeren:
    16 juni 2023
    Gefeliciteerd met jullie kleindochter en zoals elk jaar zien de foto's er mooi uit en zijn de verhalen mooi om te lezen. Op naar de volgende dag. XXX
  13. Jolanda:
    16 juni 2023
    Van harte gefeliciteerd met jullie kleindochter! En wat is het weer genieten van jullie reisverslag 😍
  14. Eric:
    16 juni 2023
    Gefeliciteerd met Ella!! Wat vroeger dan gepland maar zo te horen alles nu goed. Jullie reis is ook weer prachtig begonnen. Wat is de natuur toch mooi! En die beelden zijn ook heel bijzonder, denk in het echt nog indrukwekkender
    Op naar de volgende mooie plaatjes :)
  15. Mirjam:
    16 juni 2023
    Gefeliciteerd met jullie kleindochter!
  16. Nannie Beijaerts:
    16 juni 2023
    Allereerst feliciteerd met jullie kleindochter Ella.
    Wat een mooie foto's weer, in het echt vast nog indrukwekkender. Ook de bronzen beelden met het lijdensverhaal van Jezus is bijzonder.
    Lekker blijven genieten met al jullie zintuigen, doen wij ook hier in Madeira.
    X
  17. Frans:
    🎉🍼👶🏻
    Mooi hoor die foto’s, geweldig begin van een mooie reis 👍🏼☀️😎
  18. Gerda Klaassen:
    17 juni 2023
    Van harte gefeliciteerd met jullie kleindochter Eila.
    Mooi begin van jullie reis. Prachtig verhaal en mooie foto’s 😘
  19. Carla:
    17 juni 2023
    Van harte gefeliciteerd met jullie kleindochter.
    Geniet weer van jullie verhalen, prachtige foto’s, is echt genieten
  20. Susanne De vos:
    17 juni 2023
    Wat een mooi begin van jullie reis, gefeliciteerd met kleindochter Ella, fijn dat t allemaal goed verlopen is en het goed gaat met Jamie.
    Ik geniet weer van jullie mooie verhalen en foto’s
  21. Miriam:
    17 juni 2023
    Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie kleindochter en fijn dat alles goed is gegaan. Een dag om nooit meer te vergeten! En ik geniet weer opnieuw van jullie mooie en soms herkenbare verhalen en foto's. Geniet ervan!
  22. Evelien:
    17 juni 2023
    Van harte gefeliciteerd met jullie kleindochter!!👶🎉 Dit zal de reis nog mooier maken😊
  23. Joop:
    17 juni 2023
    Proficiat met jullie kleindochter, felicitatie ook van Willy. Wat een prachtige reis msken jullie.
  24. Peter en Truus:
    17 juni 2023
    Proficiat met jullie kleindochter. Wat ‘n dag weer en mooie plaatjes. Veel plezier nog.
  25. Lia Lauwerijssen:
    18 juni 2023
    Hoi, allereerst proficiat met jullie kleindochter,Ella. Wat een mooie naam zeg. En jullie hebben prachtig weer. Tis weer genieten van deze mooie omgeving zeg.
  26. Karin:
    18 juni 2023
    Van harte gefeliciteerd met jullie kleindochter!! En wat leest dit weer fijn. De hard op oeh 's en aahs en herkenning komt naar voren. Prachtig! Krijg zelf ook inspiratie om weer te gaan