Dag 1 Smooth

14 juni 2023 - Limon, Colorado, Verenigde Staten

Dag 1

Goooodmorning Netherlands!!

Hier is ie dan!! Fox and Westrik zijn underway! Ons eerste verhaal is een feit!

Na weer maanden van voorbereiding door Dick, zijn we gisteren (13-6), vertrokken om nieuwe avonturen te beleven in Amerika! In de vroege middag zijn we vertrokken naar het van der Valk Hotel gelegen naast de A4. Vorig jaar is ons dat zeer goed bevallen, dus deze keer weer gereserveerd voor een nachtje vlakbij Schiphol. Het kwam ook nog eens goed uit vanwege de afsluiting van de Haringvlietbrug. Zo hoeven we niet te stressen om op tijd op Schiphol aan te komen. Nadat we onze spullen op de kamer hebben gezet, hebben we ons neergevlijd op het buitenterras en geproost op het leven en Dick's 65e verjaardag. Met prachtig weer en de vele landende vliegtuigen van de net zovele maatschappijen, is het heerlijk toeven.

IMG-20230613-WA0026

Later hebben we ook nog van een heerlijke maaltijd genoten om daarna naar de kamer te gaan en ons gemak te houden. Vanmorgen zijn we al voor de wekker wakker en staan we om 6 uur te trappelen voor het hotel om met de bus mee te gaan. Het is er niet druk. Een paar stellen, die net als wij, zin hebben om op pad te gaan. Ook bij de incheckbalie in de vertrekhal is het nog rustig. We zijn de eerste!

20230614_064850

Er staat een securityman die ons nog helpt om de boarding passen te printen om deze later te kunnen gebruiken bij de automaten van de koffer drop off. Deze man maakt nog een praatje met ons. Een klein half uurtje later, heeft zich achter ons toch al een aardig rijtje mensen gevormd. De grond stewardessen van America Airlines zijn ondertussen ook druk doende. Dan mogen we net na zevenen onze koffers bij de automaten achterlaten. Ware het niet dat er een storing blijkt te zijn, waardoor we geen gebruik kunnen maken van deze "handige" machines en iedereen toch langs een balie moet inchecken. We kunnen achteraan in de rij aansluiten en zien de een na de ander die achter ons hebben gestaan, nu ineens voor ons staan. Ja lekker dan....Gelukkig hebben we alle tijd en kunnen we even later door de security, zonder oponthoud, en de paspoortcontrole. We hebben zelfs nog ruim de tijd voor een bakje koffie! Altijd leuk om te doen bij de ramen, waar je de vliegtuigen staan, die klaar gemaakt worden voor vertrek. Onze vlucht vertrekt om precies 10:00 uur .

20230614_083531           20230614_083603

We hebben alle ruimte in het toestel, want vele stoelen zijn niet bezet! Zo kunnen we een stoel tussen ons vrij laten, waardoor we voor de komende 9 uur lekker uitgebreid kunnen zitten. Met een tab vol gedownloade series kom ik de komende uren wel door! Een half uur eerder dan gebruikelijk landen we na een bijna turbulentloze vlucht in Dallas. Hierdoor hebben we wat meer tijd om de overstap naar de vlucht naar Denver te maken. Deze overstap gaat zo soepeltjes en smooth, dat hebben we nog nooit meegemaakt. In recordtijd zijn we door alle controles heen. Bij de immigratiedienst, waar normaal gesproken lange rijen staan, kunnen we zowaar gelijk doorlopen naar de medewerker, die ons even zo snel weer door laat gaan. Dus ook ruim op tijd zijn we aanwezig bij het boarden van de volgende vlucht naar Denver.

20230614_133700

Ook deze vlucht gaat voorspoedig! Wederom bijna een half uur eerder zijn we dan op plaats van bestemming en kunnen we ons gaan opmaken voor een altijd spannend onderdeel van onze rondreis. Welke huurauto gaat het deze keer worden! We hebben skip de line en kunnen dus direct door naar de plaats waar de auto's opgesteld staan. Ook deze keer is er helaas maar weinig keuze in onze klasse...een Toyota 4Runner of VW Atlas. Eigenlijk wilden we graag wat anders. Bij de vraag of er toevallig geen Dodge Durango beschikbaar is, blijkt er net eentje  beschikbaar te komen. Dat is de onze!! We maken even kennis met alle knopjes en dingetjes en gaan dan op weg om de eerste pakweg 70 miles te rijden naar onze eerste overnachtingsplek, Comfort Inn in Limon.

20230614_182040

Na een klein uurtje parkeren we de auto, laden de koffers uit, doen nog wat kleine dingen op de kamer om vervolgens een snelle hap te eten. Hierna zijn we echt wel ver aan het eind van ons Latijn.....na bijna 24 uur wakker te zijn geweest met af en toe kleine wegtrekker, valt het doek voor vandaag! More to come.....

20230614_194554

1. José:
    15 juni 2023
    Fijn te horen dat alles zo vlotjes is verlopen. Wel altijd frustrerend als de technologie het laat afweten en je dan uiteindelijk toch weer in een lange rij komt te staan. Maar over het geheel genomen hebben jullie je niet hoeven te haasten en dat is altijd heel prettig reizen.
    Wat een mazzel weer met de auto, het is een prachtige bak. Het is inderdaad altijd weer afwachten, maar fijn dat de eerste dag waar zoveel gebeurt, goed is gegaan. Je kunt nu je route gaan beginnen en genieten van alle mooie dingen daar! Welterusten, ik denk dat het slapen wel zal gaan lukken. Safe travels voor morgen!
  2. Carla:
    15 juni 2023
    Heerlijk hoor als de reis soepel verloopt, nu uitrusten en dan starten met t nieuwe avontuur
  3. Eva Nijssen:
    15 juni 2023
    Heerlijk hoor ! En wat een leuke foto’s ! En een mooie bak 👌🤩 op naar het nieuwe avontuur!
  4. Anne:
    15 juni 2023
    Dat is een unicum dat het zo smooth gaat! Oude apparaten na dan. Lekker even wennen aan de tijd en dan volop gaan genieten! Wij genieten zo heerlijk met jullie mee!
  5. Eric:
    15 juni 2023
    De kop is er af, een vlot en soepel begin is wel zo lekker. Laat de reis maar beginnen, ben benieuwd naar de komende dagen, plezier!
  6. Nicole:
    15 juni 2023
    Fijn dat de reis zo goed verlopen is. Even bijtanken en dan lekker van het mooie land gaan genieten. Veel plezier
  7. Sandra:
    15 juni 2023
    Een goed begin is het halve werk ! Fijn dat de reis zo soepel is verlopen en wat een heerlijke auto. Lekker slapen en morgen (jullie kennende) vroeg eruit en op trailpad.
    Enjoy Foxy en Westrik xxx
  8. Joop:
    15 juni 2023
    Goed om te lezen dat alles vlotjes is verlopen. Fijne reis.
  9. Ineke:
    15 juni 2023
    Een goed begin, geniet van de reis. En nie jakke eej 😘💕
  10. Peter:
    15 juni 2023
    Weer op vertrouwde bodem.
    Veel plezier en laat de mooie verhalen en foto's/video's maar komen.
    En Dick, nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag
  11. Mirjam:
    15 juni 2023
    Leuk Dick en Caroline, wij hadden een paar dagen slechte WiFi maar nu weer een goede en gaan jullie zeker volgen.
    Veel plezier!
  12. Evelien:
    15 juni 2023
    Op naar nieuwe avonturen. Heel veel plezier samen!!
  13. Jane:
    Goede start van de vakantie! Veel plezier samen! Xxx
  14. Marjolein:
    15 juni 2023
    Goed begin voor een mooie vakantie. Heel veel plezier
  15. Peter en Truus:
    17 juni 2023
    Veel plezier en maak er ‘n mooie reis van