Dag 17 Waterfalls

30 juni 2023 - Silt, Verenigde Staten

dag 17

Howdy y'all,

Na een gezellige late afternoon borrel bij de buren, de Smokey River Brewery, hadden we een lekker rustig avondje. Mijn verhaal had ik grotendeels onderweg al bijgehouden en geschreven. Ik hoefde het alleen nog wat bij te werken en de foto's door te sturen, voor zover Dick die nog niet had gekregen.
Het is een goede samenwerking tussen ons en we vullen elkaar waar nodig aan. We hebben goed geslapen en zijn klaar voor weer een nieuwe dag!
Het begint nu echt wel te korten, maar vandaag staan er weer mooie dingen op het programma. Ontbijten doen we bij Little Bear cafe.

20230630_072056

Precies om openingstijd staan we voor de deur. De serveerster komt ook net aan. We lopen alvast met haar naar binnen en kunnen zelf een plekje uitzoeken. Dat wordt bij het raam. Al snel krijgen we het door ons bestelde ontbijt voor onze neus. Vandaag eens geen French toast voor mij, maar 2 eitjes met toast en bacon. Het smaakt goed!
Bij het afrekenen vraagt de serveerster wat ons brengt naar Meeker. Vaak staan mensen te kijken wat we in een dergelijk plaatsje te zoeken hebben. We vertellen dat we met een rondreis bezig zijn en waar we allemaal al geweest zijn. Ook deze dame vindt het super wat we allemaal zien en doen, en dat is het natuurlijk ook!
We doen nog even boodschappen, tanken en gaan dan op weg. Het is dan 08:00 uur in de morgen, zonnig en 5 graden......brrrr, nog even de trui aanhouden. We vertrekken uit Meeker door de Co 13 South te pakken, gevolgd door Co 325 East. Een weg waar ze ook volop aan bezig zijn, dus ook weer wat road work. We hebben de tijd, we are not sitting on hot coals. Na een klein uurtje rijden, arriveren we bij onze eerste stop, Rifle Falls State Park. Het is een tussendoortje voor vandaag, we komen er toch langs. We betalen entree bij de ingang en hoeven maar een klein stukje te rijden naar de parkeerplaats. Diverse kampeerders staan hier met camper op een mooi plekje te bivakkeren. Die hebben het goed voor elkaar, het ziet er goed uit hier!
Wij parkeren de auto en wandelen naar de waterval. Ook dat is maar een klein eindje. En die ziet er mooi uit! Prachtig gelegen in het groen, 3 watervallen bij elkaar. Er is een mooi pad aangelegd wat je langs de waterval leidt, en verder. Zo kun je helemaal achterlangs door een klein natuurgebied lopen en kom je vervolgens aan de andere kant van de waterval uit. Het is prachtig weer, de temperatuur is al wat opgelopen. We vinden het een aangename verrassing!
We zijn een uur aan de wandel in dit park en gaan dan weer door. Een mooi begin van de dag zo.

20230630_09215420230630_09222320230630_092437IMG-20230630-WA0030IMG-20230630-WA002820230630_092537

We maken verderop een korte stop bij Rifle Falls reservoir. Een mooi meer waar je bij diverse overdekte picknicktafels kunt stoppen. Hier treffen we alvast wat voorbereidingen voor de volgende stop, Hanging Lake trail. Hiervoor heeft Dick van te voren een parkeerplaats gereserveerd. Dit is verplicht, anders kun je de trail wel op je buik schrijven. Het is een zeer gewilde trail, vandaar dat ze dit hebben ingesteld. We kunnen er terecht om 12:00 uur, en kunnen dan 3 tot 4 uur over de wandeling doen. Dus smeren we alvast wat broodjes die we mee willen nemen en doen voldoende water in de rugzak.
We hebben alle tijd, maar willen zeker niet te laat komen! Rond 10:30 rijden we via diverse Colorado roads naar de IS 70 East richting Glenwood Springs.
Die Interstate 70 is een niet al te beste snelweg, beetje op zijn Belgisch zullen we maar zeggen. Maar vooral als we dichterbij ons doel komen, wordt ie toch prachtig! Ongelooflijk! We rijden door een canyon, met hoge groen begroeide roodachtige rotswanden. We zien hier de Colorado River weer in volle glory terug. Hij slingert met ons mee door de bochten van de canyon. De beide rijrichtingen van de weg zijn van elkaar gescheiden. De ene rijrichting loopt hoger dan de andere. Maar vooral de omgeving is adembenemend, zo mooi!! Wat een genot en plezier om hier doorheen te rijden!

20230630_11141120230630_11152120230630_111832

Eigenlijk al veel te snel komt de exit die wij moeten hebben. We hebben geen oponthoud gehad. Een half uur voor ons tijdslot melden we ons bij de entree. Gelukkig wordt er niet moeilijk over gedaan en we mogen de auto ergens parkeren waar we een plekje zien. We kunnen de auto parkeren in de schaduw! We smeren ons goed in, pet op, goed gevulde rugzak mee en de hikestokken, die kunnen we misschien ook nog wel gebruiken! Het is half bewolkt, heerlijke temperatuur, een graad of 23. We staan in een prachtige omgeving en lopen naar het begin van de trail. Het gaat gelijk steep omhoog en dat zal zo blijven. Maar doordat  het pad voornamelijk veel natuurlijke rotsen zijn die trapsgewijs liggen, en we regelmatig even moeten wachten op mensen die teruglopen, is het goed te behappen. Tevens staat er een licht briesje en zijn er meer dan voldoende schaduwplekken om bij te komen. Naast ons stroomt het water via een natuurlijke weg naar beneden. We steken het regelmatig over via houten bruggen. Er lopen best wat mensen naar boven en beneden, maar ik vind het nog best rustig. Gelukkig maar. In een uurtje lopen we naar boven en dan komen we bij the Hanging Lake. Een meer dat tussen de bergen "hangt".  In een woord Amazing!!
Je waant je in een paradijsje! Prachtig! Mooie watervallen, een mooi blauw meertje ervoor en natuurlijk ontbreken de bomen en planten dan niet. We genieten van het moment en pakken gelijk een pauze om onze broodjes op te eten. Er staan banken met uitzicht op de watervallen. 20230630_12525820230630_13104020230630_130719
20230630_130420IMG-20230630-WA0038

We worden er op geattendeerd, maar we wisten het ook al, om nog een stukje verder te lopen naar een andere waterval die net wat hoger achter dit mooi stukje natuur ligt. We lopen er naar toe en kunnen achterlangs het vallende water aan de andere kant komen! Dit is wederom prachtig! Wat een natuurschoon!IMG-20230630-WA002720230630_13235920230630_13184220230630_132003
De afdaling gaat zonder problemen mede dankzij de hikestokken, fijn dat we die hebben meegenomen. Ook hier doen we een uurtje over. In totaal zijn we 2,5 uur onderweg geweest en hebben we weer iets afgevinkt van onze wensenlijst. Op het gemak lopen we terug naar de auto en komen we nog een ground hog (grondmarmot) tegen. We kunnen dichtbij komen, en hij loopt niet weg als we dichterbij komen.20230630_144136IMG-20230630-WA0037

Eenmaal terug zetten we de navigatie op eindbestemming Silt. We zitten er niet ver vandaan. Een half uur later, rond 15:30 zijn we gearriveerd bij Red River Inn. Lekker op tijd kunnen we onze kamer in en kan ik alvast aan mijn verhaal beginnen. We douchen en maken ons klaar om te gaan eten. We maken er wat meer werk van deze keer, het wordt ons afscheidsetentje van deze reis. We doen dit bij Miner's Claim. Een drukbezocht restaurant wat goed staat aangeschreven. Met een heerlijke Martini cocktail, zalm en een red velvet toetje is dit etentje zeer geslaagd bevonden! Het was heerlijk! Morgen staat ons nog een prachtige dag te wachten en zal het laatste verslag verschijnen.
 20230630_18553920230630_17541820230630_184148
More to come.....

1. Sandra:
    1 juli 2023
    Wauw prachtig die watervallen ! Dat was weer een topdag voor jullie. Nog 1 dag te gaan en dan alweer naar t platte Hollandje. Geniet nog van de laatste dag 😘
  2. Eric:
    1 juli 2023
    Wat een prachtige dag met al die watervallen, echt weer een mooie trail.
    Ik vraag mij af wat jullie nu het mooiste hebben gevonden als ik al die mooie dagen op een rijtje zet. Nog heel veel plezier morgen!
  3. Carla:
    1 juli 2023
    Wat een mooie wandelingen met die watervallen, geniet van jullie laatste dag, helaas is t dan voor ons ook klaar om mee te genieten, voor mij t begin van de dag met ontbijtje
  4. Dirk:
    1 juli 2023
    Hello again. Prachtige dag weer wat een diversiteit tijdens jullie trip.
    I am almost out of words beautyfull.
  5. José:
    1 juli 2023
    Wat heerlijk om, ondanks dat het nog wat koud is, de zon weer te zien. Jullie hebben het zo getroffen! Ik zag op de foto dat buiten bij het Little Bear cafe een hummingbird feeder hangt. Ik ben benieuwd of er nog hummingbirds op af kwamen terwijl jullie er waren. Ik heb ze voor het eerst in Pleasanton (bij San Francisco) gezien. Bij mijn vriendin in de tuin kwamen ze in grote getallen drinken, een prachtig gezicht en zo mooi met dat ‘brom’ geluid van de vleugels.
    The Rifle Falls zijn prachtig, heel bijzonder om drie watervallen op rij te zien. De naam Triple Falls zou misschien een wat betere keuze geweest zijn, maar ik begrijp dat deze dicht bij het plaatsje Rifle en de East Rifle Creek zijn.
    De Interstate 70 is een prachtige weg, wat een mooie foto’s van de canyon, de begroeide rotswanden met daarbij de Colorado River, een lust voor het oog! En wat apart dat de andere rijrichting hoger loopt.
    The Hanging Lake Trail, WOW!!! Wat een prachtige trail, eye candy! De kleur van het meertje en de waterval, onbeschrijfelijk mooi. Jullie hebben ook hier weer fantastische foto’s gemaakt. Ik ben overigens, net zoals Eric, ook wel benieuwd wat jullie nu het mooiste hebben gevonden aan de rondreis, waarschijnlijk zal het niet bij 1 kandidaat blijven.
    Wat geweldig om deze dag af te kunnen sluiten met een heerlijk afscheidsetentje, dat is genieten! Op naar morgen, maak er weer een prachtige dag van en ik wens jullie weer veel plezier!
  6. Miranda:
    1 juli 2023
    Helaas komt er aan al het moois ook weer een einde. Maar wat een spottend einde was deze dag voor jullie ! Idd heel mooi. Gelukkig goed voorbereid door Dick wederom anders was het niet gelukt. Nog veel plezier morgen met de laatst dag
  7. Susanne De vos:
    1 juli 2023
    Wat gaat het toch snel hè , ik heb weer genoten van jullie prachtige verhalen, geniet nog even van jullie vakantie
  8. Eva Nijssen:
    1 juli 2023
    WoW dit is geweldig zeg !!! 😍 love it ! Wat een mooie reis !
  9. Mirjam:
    1 juli 2023
    Jeetje, nu al bijna klaar.... nog maar1 dag meegenieten.
  10. Anne:
  11. Anne:
    1 juli 2023
    Wat een fantastische dag! En ooh wat voel ik met jullie mee. Afscheid nemen van USA doet pijn. Maar weer veel mooie herinneringen opgebouwd en een prachtig avontuur. Alvast een hele goede reis terug. En bedankt dat we mee mochten genieten.
  12. Michael:
    1 juli 2023
    Another report with great pictures and ideas for a trip in advance! Thx for sharing your vacation in this blog❣️

If you have a trip to Hamburg, feel free to have a coffe with us!

Regards
    Michael
  13. Karin:
    2 juli 2023
    Echt zo mooi weer! En dat rijden door de bergen en canyons, het is echt genieten hé! Wat hebben jullie veel gezien en gedaan zeg. Amazing! Geniet vd laatste dag en weer goede terugreis gewenst. Koffer vol nieuwe herinneringen ❤️