Dag 10 Rocks and Burgers

23 juni 2023 - Springville, Verenigde Staten

dag 10

Howdy y'all,

We beginnen actief te worden tegen 06:00 uur in de morgen. Gisteravond waren we eens op tijd klaar met alles. Ik was al op tijd in dromenland, Dick kon de slaap moeilijker vatten. Ik was bang dat ik al heel vroeg wakker zou zijn, maar dat viel gelukkig mee! Het opstarten gaat soepeltjes en een uurtje later nemen we plaats in een veel te koud en ongezellig kamertje voor het ontbijt. Deze keer weer wat simpeler, maar ook dit is voldoende!
Met de wagen volgeladen inclusief benzine rijden we naar de plaatselijke supermarkt, die bij aankomst nog niet open is. We hebben weinig zin om te wachten tot hij open is, dus rijden we een stukje verder naar een wat groter benzinestation waar een redelijke shop bij gevestigd is. Vandaag geen broodjes om te picknicken, maar een verpakte sandwich met tonijnsalade. We hebben nog wat bananen, appels en yoghurtjes op voorraad. Daar gaan we het voorlopig wel mee redden. Hoogste tijd om op doorreis te gaan!
Het weer is wederom prachtig, temperatuur is een stuk aangenamer, zelfs wat koud in de vroege ochtend. We nemen de Interstate West richting Salina. We zien vanaf deze weg het prachtige gebied waar we straks doorheen gaan rijden. Al vrij snel komen we bij de afslag om de wildernis in te gaan. We volgen de Buckhorn Drawroad 332. Een goed te berijden weg, geen echte dirtroad, maar ook niet geasfalteerd. Het eerste gedeelte is voornamelijk vlak landschap waar de weg doorheen slingert. Zo nu en dan een cattle guard over en heuvel op en af. We kunnen nog redelijk goed door rijden en komen steeds dichter bij de hoge prachtige rotsformaties waar we niet veel later tussendoor rijden! De kleuren zijn meer naar het gele. Anders dan het rode gesteente dat we afgelopen dagen hebben bewonderd! Ook dit is weer fenomenaal! Vanuit de auto zijn de toppen vaak niet te zien.
We stoppen regelmatig om een foto te maken en alles in ons op te nemen.

20230623_092548IMG-20230623-WA000620230623_091410

Dan zien we wat mensen op de stoffige weg fietsen....Ze moeten flink doortrappen, want er staat hier een stevig windje! Een stukje verder staat de rest van de groep de mensen op te wachten. Het waren de laatste van de groep, met de broom wagon erachteraan. Ze staan bij Buckhorn Wash Pictograph panel. We parkeren de auto hier ook even om deze rots schilderingen uit de prehistorie te bekijken. Van een stukje verderaf zie je ze eigenlijk duidelijker dan van dichtbij. Heel jammer dat er dan weer van die "idioten" zijn die er namen bij en onder gaan krassen.....

20230623_09391920230623_09395620230623_094008

Voordat we de prachtige omgeving van de hoge rotsformaties langzaam uitrijden maken we nog een korte stop bij nog een footprint van een dinosaurus.

20230623_10021720230623_100222

Een half uur later zijn we op plaats van bestemming en gaan we wandelen bij Little Grand Canyon/Wedge Overlook.

20230623_110037

Enkele passen lopen en we staan aan de rim van de canyon. Er staat een straffe wind, de zon schijnt, de temperatuur is rond de 24 graden.
Een prachtig overzicht krijgen we voorgeschoteld! We kijken diep in de vallei en zien de rivier San Raffaël door de vallei kronkelen. We wandelen zo een paar kilometer langs de afgrond, op veilige afstand! Soms zien we hele stukken rots afgebrokkeld beneden liggen.

20230623_10555520230623_105529

Voorzichtigheid boven alles! Op de verschillende uitkijkpunten maken we foto's en zien alles dan weer vanuit een andere hoek. De Grand Canyon is nog veel grootser, daarom is de naam Little Grand Canyon juist gekozen. We vinden het prachtig!

20230623_11374620230623_11141220230623_11140420230623_110313

Na een kleine twee uur gewandeld te hebben, zijn we weer terug bij de auto. De sandwich tonijnsalade smaakt goed, we drinken wat en beginnen aan de volgende etappe. Eerst dit gebied verlaten over de grind/zandweg. Al redelijk snel belanden we weer in de bewoonde wereld. Via Cleveland, Utah volgen we de UT 10 North, vervolgens de US 191 North en de US 6 richting Provo/ Salt Lake City. Dit blijkt op sommige gedeelte van de rit ook prachtige uitzichten te geven! We maken nog een tussenstop bij Spanish Fork. Hier brengen we een bezoekje aan een voor ons favoriet Burgerrestaurant, In-N-Out Burger.

20230623_15015620230623_143646IMG-20230623-WA0005

Deze hebben we vorig jaar ontdekt in Los Angeles tijdens onze rondreis. Heerlijke hamburgers en geweldig hoe ze daar toen te werk gingen! Dat willen we nog wel eens ervaren. Bij de drive thru is het al aardig druk, wij gaan naar binnen om daar even sfeer te proeven. En ja, ook de hamburger smaakt weer delicious! Het blijft voor ons een geweldige tent.
We zitten ondertussen al dichtbij ons motel in Springville, Microtel Inn & Suites. Rond 16:00 stappen we de receptie binnen om in te checken. De receptionist helpt ons, maar kan het niet laten om ondertussen ook de telefoon die overgaat, op te nemen. Een beetje onbeschoft, vinden wij...Hij helpt ons verder met de telefoon aan zijn oor. Misschien dat hij het zelf ook wat vervelend vond, want hij geeft ons een upgrade naar een suite. Dat maken we niet veel mee. De foyer ziet er al goed uit, dus we zijn benieuwd naar de kamer. We stappen binnen in een mooie grote kamer, zithoek met bank. Dat ziet er goed uit!

IMG-20230623-WA0013

We relaxen even op de kamer en maken deze keer geen gebruik van het zwembad of fitness ruimte. Voordat we een hapje gaan eten, bezoeken we nog de dichtbij gelegen Wallmart. Hierna melden we ons bij Strap Tank Brewing Co.
Na 10 minuutjes wachten krijgen we een tafel aangeboden. Er speelt live muziek, Rock Daddy, met 4 man sterk.

IMG-20230623-WA0033

Ze spelen nummers van The Eagels, Johnny Cash, CCR, en ook nummers van the Beatles komen voorbij. De sfeer is gezellig, het eten goed en weer veel te veel. We vermaken ons prima, ondanks The Beatles...We lopen nog een blokje in de omgeving omdat het er gezellig uitziet. We zien een blok met gekleurde gestapelde containers, waar van allerlei zaakjes zijn gevestigd.

20230623_19480220230623_19514020230623_20023520230623_193529

20230623_180025

Een winkel met geweldige oude vintage ,buiten staat een limousine motor, geweldig!

20230623_19362820230623_193636

Een barber, tattoo shop....genoeg te fotograferen en ook hier zitten drie mannen buiten live muziek te maken. We gaan nog even zitten op een klein terrasje en luisteren terwijl ik nog een klein ijsje eet...klein kennen ze hier niet....Hierna begeven we ons terug naar het motel. We komen onze kamer binnen en ruiken een stevige visgeur. Waar komt dat nou weer vandaan? Vanmiddag was er nog niets te merken. We denken dat het van de buren komt. Er staat in de kleine keuken ook een magnetron. Iemand heeft die ergens op een kamer  gebruikt. Dick gaat bij de receptioniste verhaal halen. Ze komt mee naar de kamer en ruikt het ook meteen. Ze zal navraag doen bij de buren. En we moeten even aankijken of de geur weggaat. Maar dat blijkt niet het geval. Het komt vanuit de badkamer. Waarschijnlijk een soort van centrale afzuiging. Wederom gaat Dick naar de dame bij de receptie. We worden in eerste instantie afgepoeierd dat we de airco maar wat hoger moeten zetten en de deur van de badkamer dicht moeten houden. Even later komt ze een apparaat brengen dat we twee uur aan moeten laten. Dit zorgt ervoor dat de lucht verdwijnt. Ze vertelt dat ze het ook gebruiken als er gerookt is op de kamer. Overigens zat de boosdoener op de kamer boven ons zei ze.
We hopen maar dat het voldoende gaat helpen. De dag en avond zijn weer afgesloten. We kunnen er weer een mooie dag bijschrijven in onze herinneringen. More to come.....

1. Marijke:
    24 juni 2023
    Dag 10 alweer! Wat een schitterend land is USA toch! Prachtige foto’s! Geniet maar met volle teugen!
    Voor nu : slaap lekker 😴
  2. Carla:
    24 juni 2023
    Zo zeg jullie maken iedere dag de nodige kilometers, zowel met de auto als te voet
    Weer genoten van t verslag en de mooie foto’s
  3. José:
    24 juni 2023
    Weer een mooie dag voor jullie, het weer blijft jullie goed gezind. De ontbijtjes blijven een beetje ‘hit and miss’ van wat ik begrijp, maar gelukkig hebben jullie later je hart kunnen ophalen bij In-N-Out Burger (vraag me af waarom deze naam gekozen is, gebaseerd op ‘wat erin gaat, komt er weer uit’? Vast niet, maar het ziet er erg leuk uit van binnen).
    De video van de Buckhorn Drawroad geeft een goed beeld van hoe de omgeving er daar uitziet, je kijkt je ogen weer uit! De rotsformaties zijn inderdaad een stuk fletser van kleur dan het rood van de afgelopen dagen, maar verliezen daardoor niets van hun charme overigens.
    Little Grand Canyon is adembenemend mooi, wat een hoogte! Ook hier laat de video die jullie hebben gemaakt goed zien hoe uitgestrekt en prachtig dit gebied is. Ik kan me voorstellen dat jullie hier met volle teugen van hebben genoten!
    Het bandje Rock Daddy bij Strap Tank Brewing Co klinkt goed, ze deden vast geen verzoekjes voor het betere werk; The Rolling Stones. Wel een leuk sfeertje daar, vooral die gekleurde containers met winkeltjes daarin!
    Hopelijk is de visgeur inmiddels van jullie kamer verdwenen, krijgen jullie een upgrade en dan dat weer! Ik hoop dat jullie desondanks lekker kunnen slapen en weer heerlijk uitgerust aan de volgende dag gaan beginnen. Veel plezier weer voor morgen!
  4. Eric:
    24 juni 2023
    Schitterende little grand canyon. Volgens mij zijn wij ook naar een little grand canyon geweest maar die was in de buurt van Atlanta ?
    De in-n out ken ik niet, wellicht moeten we nog eens terug om die te proeven.
    Die upgrade was lekker maar als je dan die lucht er bij krijgt is dan balen. Hopelijk hebben jullie daar verder geen last meer van gehad. Succes morgen weer !
  5. Miranda:
    24 juni 2023
    Een fijne afwisselende dag gehad met prachtige uitzichten en muzikale gezelligheid; een mooie combi 😎👍
  6. Gerda Klaassen:
    24 juni 2023
    Wat een prachtig landschap . Weer met unieke foto’s en live muziek tijdens het eten heel gezellig . Jullie halen alles uit een dag .
  7. Anne:
    24 juni 2023
    Ooooh, had ik nu maar naast jullie kunnen zitten bij In & Out! GODDELIJK!
  8. Theo:
    24 juni 2023
    Heerlijke foto’s van jullie prachtige reis !! Het is voor mij ook genieten als ik dit allemaal lees en een beetje mee kan kijken !! Maar wat gaat de tijd snel, al weer de tiende dag hé
  9. Sandra:
    24 juni 2023
    Wat een heerlijke dag hebben jullie weer gehad! En gezellig een live band bij t eten 🎸🎸🎸. Haha en wat een topfoto Caroline op de limo motorbike 🤣👍🏼🤣
    Hopelijk hebben jullie zonder stank kunnen slapen 😘