Dag 16 Ucluelet - Victoria

9 september 2018 - Victoria, Canada

Howdy Y’all,

Echt een zondagmorgen…..het regent nog steeds…..en niet een klein beetje maar het komt met bakken uit de hemel. Het zal vandaag voornamelijk een reisdag worden, dus veel in de auto. Na ons ontbijt, pakken we onze spullen in en proberen ze zo droog mogelijk de auto in te krijgen. We gaan nog even afscheid nemen van Ed en Julie, die ons boven in hun woongedeelte ontvangen. Ze hebben een prachtig uitzicht. Ze kunnen zelfs de zee zien. Waar we nu niet veel van zien, eerlijk gezegd. Ze zijn heel hartelijk en vertellen wat over het weer hier en over de B&B. Zelf reizen ze ook volop. Om 10:00 uur rijden we weg in Ucluelet (uitgesproken als Joekloelet).  De trails die op de planning staan, laten we vervallen en Dick rijdt de weg terug die ik twee dagen geleden hier heen heb gereden. Met dat verschil dat het nu een flink stuk harder regent. We merken het als we in de bergen komen. Het water zien we langs alle kanten van de rotsen kletteren. De rivieren en meren komen op deze manier weer vrij snel op niveau, denk ik. We naderen een groot stuk waar ze met wegwerkzaamheden bezig zijn. Bij al deze werkzaamheden staat voor in geval van nood een ambulance klaar om ingezet te worden. Dat is ook wel nodig aangezien er hier in geen velden of wegen ook maar iets van hulpdiensten te vinden zijn. Het signaal wordt gegeven dat er doorgereden mag worden. Het gaat erg langzaam en even later zien we waarom. Grote gedeeltes van de weg staan onder water. Diepe plassen zijn al gevormd, voorzichtigheid is geboden. Het gaat allemaal goed en kunnen we onze weg vervolgen. De tussenstop is dezelfde als op de heenweg bij Tim Hortons. Even de benen strekken en wat anders dan de ruitenwissers voorbij zien komen. We pakken onze rust om daarna weer verder te rijden. Bij Coombs gaan we nog een keer de weg af om een kijkje te nemen bij een Old Country Market, Goat’s on a Roof. Jawel hoor, er staan twee levensechte geiten op het dak. Geweldig! Ook de winkel is een genot om door te lopen. Zoveel aparte en bijzondere etenswaar, speelgoed en andere hebbedingen te koop. De jongen bij de kassa zegt het goed. Je komt ogen te kort om dingen te zien en te willen kopen die je nog niet hebt gemist….De rit gaat nu rechtstreeks door naar Victoria waar we tegen 16:00 uur arriveren bij James Bay Inn Hotel. Een prachtig in Engelse stijl hotel, aan buiten en binnenkant. Weer heel wat anders dan afgelopen dagen. Ook hier verblijven we 2 nachten. Weer genieten!

Ons even settelen op de kamer en dan lopen we richting het centrum. En we zien het al snel, dit ziet er hier super uit! Het stadje is Engels georiënteerd en dat straalt van veel gebouwen af en straalt sfeer uit. Bij het haventje staan we even stil om even ons heen te kijken. The Peace Tulip Garden, een mooie gedenkplek met bloemen ter ere van de Canadese troepen die Nederland hebben bevrijd en de vriendschap tussen beide landen. Verder natuurlijk veel boten en de ferry, die we over 2 dagen ook van hier uit gaan nemen naar Port Angeles. Er is ook een soort van vliegveld voor watervliegtuigen. Het is een komen en gaan, apart om te zien. Veel winkels zijn al gesloten, maar dat gaat morgen wel goed komen! Verder zien we veel pubs en bars en restaurants. Wij kiezen ervoor om nogmaals bij een Chinees restaurant te gaan eten in het kleine Chinatown. We vinden het wat minder goed dan de vorige keer. Als we buiten komen, begint het al wat te schemeren en lopen we langzaam terug richting ons hotel. Het is ondertussen gestopt met regenen. Hopelijk zet het door naar morgen!

So long folks!

1. Jane:
    Mooi verhaal en foto's ! Veel water deze keer! 😊
  2. Joop:
    10 september 2018
    Wat jammer de regen. Hopelijk wordt het snel beter.
  3. José:
    10 september 2018
    Wat een water vandaag, dat is intensief rijden. Logisch dat je dan de trails laat zitten. Het zal sowieso meer tijd kosten om op je bestemming te komen en onderweg was het best oppassen geblazen.
    Wat een mooi plaatsje is Victoria en ook jullie hotel gebouw is schitterend. Zo te zien is er hier genoeg te doen en als ik het weerbericht moet geloven, zou het morgen wat droger moeten zijn en zelfs kans dat de zon zich gaat laten zien. Ik hoop het voor jullie!
    Heel veel plezier in ieder geval, jullie gaan er vast weer een mooie dag van maken :)
  4. Miranda:
    10 september 2018
    Ik zie dat jullie spontane watervallen erbij hebben gekregen 😮 hopen dat t beter wordt!
  5. Eric:
    10 september 2018
    Jammer van het weer en al dat wateroverlast, maar wel weer mooie plaatjes dus dat maakt weer veel goed. Ondanks het weer blijven genieten van al dat moois!!