What a day!

23 augustus 2022 - San Rafael, Verenigde Staten

Good morning everybody!!

"Normale drukte" geeft de Schiphol app aan voor vandaag. Desalniettemin zorgen we dat we op tijd de shuttle bus pakken vanaf het van de Valk hotel, waar we afgelopen nacht hebben geslapen. Een goed, groot en mooi gestyled hotel! De bus staat er mooi op tijd. Om 05:30 kunnen we met nog een aantal andere reizigers instappen. De wachttijd bij de drop off balie blijkt later nog het langst geduurd te hebben. Bij de security kunnen we zowaar gelijk onszelf en onze overige bagage laten checken. En zo zitten we om 06:30 al aan onze cappuccino. Dat was niet het vooraf bedachte scenario, maar wel erg relaxed! De meeste tijd brengen we door bij de gate, waar het een komen en gaan is van vliegtuigen van KLM en Delta. Genoeg reuring!

De vlucht naar Salt Lake City verloopt voor ons rustig. Voor een andere passagier iets minder, want na verloop van tijd wordt er gevraagd of er medics in the house zijn vanwege een medisch issue....Er staan direct 2 mensen op en helpen en begeleiden de passagier zo nu en dan tot de landing. En daar begint dan ook ons stress momentje....We hebben vanwege een half uur vertraging, opgelopen bij vertrek, ongeveer 2 uur de tijd voor de overstap naar San Francisco. Je zou denken, moet voldoende zijn. Ware het niet dat er verzocht wordt om op onze plaats te blijven zitten tot de patiënt uit het vliegtuig is geholpen. Gelukkig staan er al mensen van de firedepartment gereed om dit gelijk voor elkaar te krijgen. Het duurt de niet lang voor we het vliegtuig uit kunnen lopen. We weten dat we nu eerst onze koffers moeten ophalen voordat we door de border control kunnen, en daar komt stress momentje nummer 2 om de hoek kijken. Het duurt en het duurt voordat de bagageband gaat draaien. En jawel hoor, er wordt medegedeeld dat er problemen met het vliegtuig zijn om de deuren van de bagageruimte te openen...maar het zal niet lang meer duren...Na ongeveer een half uurtje wachten, horen we de eerste koffers tegen de rand aan botsen. Nu hopen dat onze koffers snel te voorschijn komen. Die van Dick zien we dan redelijk snel verschijnen, maar die van mij blijft lang weg. Als bijna één van de laatste komt ie eindelijk naar beneden gerold. Ondertussen is het natuurlijk aardig druk geworden bij de border control, waardoor we ook daar weer lekker kunnen aanschuiven. De beambte is aardig, die ook nog een klein praatje met ons maakt, waar we eigenlijk geen tijd voor hebben. Op naar de volgende hobbel. Wederom door de security check. Onze verzamelde flesjes water mogen we weer lekker in de prullenbak gooien, helaas. En natuurlijk moet er in onze tassen en koffers gekeken worden. Uiteindelijk komen we, met een plaspauze en inkoop van flesjes water inbegrepen, nog op tijd bij de gate en kunnen we gelijk doorlopen naar het vliegtuig. Pffff dat was weer net aan. Na nog even een gedoetje te hebben over mijn zitplaats die blijkbaar dubbel geboekt is, kunnen we weer even bijkomen en uitrusten voor de komende 2 uur. De vlucht verloopt verder rustig. Bij aankomst kunnen we gelijk naar de bagageclaim lopen en welke koffer komt als eerste de band af? Die van mij! De koffer van Dick volgt snel daarna waardoor we snel door kunnen naar de car rental. We worden ook hier snel geholpen en dan is het altijd weer spannend wat voor auto het uiteindelijk gaat worden. Ze hebben helaas niet veel in de aanbieding. De jongeman bij de uitgifte vertelt dat er ieder moment weer auto's klaar zijn voor de verhuur, waar we wel even op willen wachten. Het is een mooie zwarte VW Atlas 4WD geworden. Een flinke bak waar we goed mee uit de voeten kunnen voor de komende 4 weken! We verkennen de auto eventjes om daarna in de spits de eerste kleine 35 miles naar ons eerste hotel te rijden. De Golden Gate brug over en rond 18:30 lopen we naar de receptie van het Four Points hotel in San Rafael. We zitten nog even in de hotelbar bij te komen. Een latertje zal het niet worden, we zijn ondertussen 24 uur wakker....

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Anthony de Wit:
    24 augustus 2022
    Mooi dat jullie veilig geland zijn een fijne vakantie een veel plezier.
  2. Jane:
    Inderdaad een reis vol hobbels 🤭 Maar nu lekker gaan genieten! 🥰
  3. Carla:
    24 augustus 2022
    Nou de eerste hobbels zijn genomen, nu maar heerlijk gaan genieten. En ik geniet van af hier weer mee met jullie verhalen
  4. Ineke:
    24 augustus 2022
    Veilig aan de overkant en nu genieten. Maar dat gaat jullie wel weer lukken. 😘💕😎🌞
  5. José:
    24 augustus 2022
    Een hele intensieve dag, maar gelukkig wel goed op je bestemming aangekomen. Er gaat altijd zoveel in zo’n dag zitten; alles in de gaten houden, formuliertje hier en formuliertje daar, constant de tijd checken. En met alle vertragingen op de vliegvelden, wordt het reizen er niet makkelijker op en kan het inderdaad op tijden zeer stressvol zijn. Maar als je de dag kunt afsluiten met je koffers in je hand en de huurauto geregeld, dan is het ondanks de vermoeidheid wel fijn dat het allemaal op z’n pootjes terecht is gekomen. Ik hoop dat jullie lekker kunnen slapen en bijtanken en wens jullie een hele fijne tijd toe!
  6. Miranda:
    24 augustus 2022
    Wat een stresss 😱gelukkig zijn jullie geroutineerd en weten jullie hoe alles werkt! Nu lekker gaan genieten op jullie eigen tempo 😎
  7. Sandra:
    24 augustus 2022
    Wat een hobbels en stress, maar gelukkig uiteindelijk is alles goed gekomen !
    Wat heb je toch een heerlijke schrijfstijl, zit er zo in… alsof ik erbij ben 😁 .
    Ik kijk al uit naar dag2 !!
    Have fun daar 🇺🇸 😘
  8. Eric:
    24 augustus 2022
    Altijd weer gedoe zo’n vliegreis, maar jullie zijn er en hebben ook nog al jullie bagage en een mooie auto. Laat de reis maar beginnen!!!
  9. Nannie Beijaerts:
    So far so good. Enjoy!
  10. Eva Nijssen:
    24 augustus 2022
    Jeetje inderdaad wat hobbels! Maar nu lekker genieten van dit mooie avontuur! 😎have fun!!
  11. Nicole:
    En nu gaat het grote genieten beginnen. Enjoy 😘
  12. Miriam:
    24 augustus 2022
    Goed om te horen dat ondanks alle hobbels alles gelukt is en de mooie reis kan starten. En nu genieten!!!!
  13. Peter:
    24 augustus 2022
    Met de mooie reis in het vooruitzicht zijn die stressmomentjes snel vergeten.
    Ik kijk uit naar jullie reisverslagen met prachtige foto’s.
  14. Joop:
    24 augustus 2022
    Gelukkig uiteindelijk alles goed verlopen en nu genieten.
  15. Theo:
    24 augustus 2022
    Fijn om te lezen dat jullie er nu zijn ! Lekker even bijkomen van de reis en dan gaan genieten !!
  16. Karin:
    25 augustus 2022
    Geweldig!! Mooi verhaal Carolien. Leuk om jou ook te lezen. Enjoy!
  17. Anne:
    25 augustus 2022
    Altijd een gedoe overstappen! Maar gelukkig gaat het bijna altijd wel goed. Blij dat jullie er zijn en ga er enorm van genieten! wij genieten lekker met jullie mee.
    Groetjes Anne
  18. Anne:
    17 september 2022
    Waaah, wat een prachtige foto’s. Wij hebben zoveel hetzelfde vastgelegd! In & out is heerlijk. Gaaf hè om te zien hoe goed iedereen op elkaar is ingewerkt! Geniet nog van jullie vakantie!