Sun and Foggy

24 augustus 2022 - Eureka, California, Verenigde Staten

Good morning everybody,

Heading up to the north....maar eerst een lekker ontbijtje scoren bij the Black Bear. Natuurlijk zijn we al vroeg wakker, zo rond een uur of vier in de morgen. Zo goed als klaar wakker en toch een redelijk gevoel van uitgeslapen te zijn. De koffers zijn inmiddels opnieuw gerangschikt, de auto is reis klaar gemaakt. Na het ontbijt besteden we de eerste helft van de morgen aan het verzamelen van de nodige boodschappen. Helaas is bij de eerste Wallmart niet alles verkrijgbaar wat op ons lijstje staat. We pakken een volgende Safeway op doorreis om de rest in te slaan. We gaan verder via de US 101 North. Het is redelijk druk op de weg, we zitten immers in de ochtendspits. Na een klein uurtje verlaten we deze weg en rijden verder op een stuk rustiger weg, de Dry Creek road, die later over gaat in de Stewarts Point-Skaggs Spings Road. Een prachtige kronkelige weg door eerst voornamelijk druivenplantages. De wijnhuizen en ranches komen ons links en rechts voorbij gezoefd. Doordat er toch nog regelmatig auto's achter ons zitten, en er weinig stoppunten zijn, hebben we er helaas weinig van kunnen fotograferen. Maar prachtig om te zien is het zeker! En nee ook de wijnproeverij hebben we toch maar overgeslagen, het was zelfs voor ons nog een beetje te vroeg. Later verdwijnen de druiven om plaats te maken voor gigantische bomen, Redwoods. We rijden door een beboste omgeving in de bergen. Natuurlijk mogen de haarspeldbochten hierbij niet ontbreken. Wanneer we het gebied uitrijden en op een T spliting aankomen, rijden we zo een mega mistbank in. Op de hoek van deze weg stoppen we even om de benen te strekken en een leuk winkeltje/bakkerij binnen te lopen. Van hieruit rijden we door op de weg langs de kust. Hier waaien de mistbanken af en aan. Zo rijden we in een zonnetje en hebben we prachtige uitzichten en een minuut later zitten we in een dichte mistbank en kunnen we de zee amper zien. We stoppen regelmatig om van de uitzichten te genieten zover dat mogelijk is. Zo nu en dan wandelen we een kleine trail. Zo pakken we Glass Beach Fort Bragg mee. Hier kun je kleine stukjes glas tussen de steentjes en schelpen vinden. Het blijken bij aankomst wel hele kleine stukjes te zijn. De prachtige kleurende vetplanten met hier en daar een bloem, trekken meer mijn aandacht. Hier en daar huppelen er ook wat grijze eekhoorns doorheen. Altijd leuk om te zien. Dan is het zoetjes aan tijd om door te gaan richting ons eindpunt van vandaag. We zitten al rond de klok van drie in de middag en we hebben nog een redelijk stuk te rijden. Dus heading up to the north. De kustweg blijft prachtig om te rijden en voert ons door de bossen in de bergen verder. We zijn uiteindelijk wel blij dat we het laatste stuk toch ook nog op de US 101 North verder kunnen rijden. Met nog een kleine binnendoor weg langs de Avenue of the giants in Redwoods State Park (ontzettend grote bomen met evenzo dikke stammen) is deze dag zeer mooi en geslaagd! En Eureka!! We hebben het eindpunt gevonden! Rond 19:00 komen we aan bij ons volgende overnachtingsadres Sea Drift Inn in het plaatsje Eureka! Hongerig als we zijn geworden, sluiten we af met wat lekkers bij de plaatselijke brouwerij, Lost Coast Brewery....

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Miranda:
    25 augustus 2022
    De kop is eraf. Flink stuk gereden en hoop natuur gezien. Ben benieuwd naar morgen 😊
  2. Eric:
    25 augustus 2022
    Ook al was het een rij dag of reis dag De foto’s tonen dat het echt de moeite waard was, echt mooie plaatjes! Morgen weer een mooie dag.
    Ben trouwens wel benieuwd wat er allemaal op dat lijstje staat voor de Wallmart ;)
  3. Carla:
    25 augustus 2022
    Prachtige foto’s, wat is de natuur toch mooi.
  4. José:
    25 augustus 2022
    Deze keer hoef ik jullie geen welterusten te wensen, ik denk dat jullie alweer bijna wakker zijn.
    Een prachtige dag achter de rug met veel zon en bijzondere mistbanken. Jammer dat de foto’s niet in volgorde doorkomen, maar ik denk dat jullie daar ook niet veel aan kunnen doen.
    Die Redwood bomen maken wel indruk zeg en wat een mooi stuk om daar doorheen te rijden.
    De weg langs de kust is ook prachtig en de mooie uitzichten lijken veel op de kustlijnen in Nieuw-Zeeland.
    Het waren flink wat kilometers gisteren en ook alweer veel gezien. Geniet er heerlijk verder van en een hele mooie dag toegewenst vandaag!
  5. Anthony de Wit:
    25 augustus 2022
    Wat een mooie foto's jullie hebben een mooie en heerlijke vakantie veel plezier en mooi weer.
  6. Caroline:
    25 augustus 2022
    Hoi José, leuk dat je ons weer volgt en altijd wel reageert op onze belevenissen!
    De reisverhalen en foto's plaatsen nemen altijd veel tijd in beslag. We vinden het super leuk om te doen! Maar na een lange dag van reizen en op pad zijn, zijn we best wel moe en daardoor komen de foto's in willekeurige volgorde op onze blog 😉
  7. Theo:
    25 augustus 2022
    Indrukwekkende foto’s van een prachtige natuur en veel kilometers gemaakt in een mooie ruime auto !! Ga zo lekker door dan kan ik fijn meegenieten 😉