Cassidy day

7 september 2022 - Torrey, Utah, Verenigde Staten

Good morning everybody,

Wat een fijn hotel hier in Escalante. Een klein dorpje wat wel lijkt uitgestorven. We begrijpen het niet helemaal, want er is toch voldoende in de omgeving te zien en te doen. We hebben hier genoten! Maar we moeten weer door, en we hoeven niet veel miles te rijden,  vandaag weer een stukje op doorreis. Het pakken van de koffers is weer aangebroken, een ontbijtje gaan we onderweg meepakken niet ver hier vandaan. De temperatuur op het moment van vertrek is zalig, zo'n 21 graden. Vanaf het hotel vervolgen we onze weg op de US 12, de Scenic Byway, die we eergister hier hebben beëindigd. Onderweg stoppen we bij diverse mooie outlooks, het blijft prachtig om deze weg te rijden! Zoveel mooie landschappen trekken aan ons voorbij. Al vrij snel kunnen we gaan genieten van een heerlijke cappuccino en wat te eten bij Kiva Koffeehouse. Dit is gevestigd op een uniek plekje met prachtig uitzicht. Op het gemakje laten we het allemaal tot ons komen. De rit gaat verder op de US 12. Wanneer we dichter bij het plaatsje Torrey komen, zien we in de verte Capitol Reef NP al liggen. Wat ziet dat er adembenemend uit! De roodkleurige rotsen zien er zo immens uit, wat prachtig! We nemen even de afslag naar Torrey om daar wat te halen voor de lunch. En jawel....er is roadwork....Labourweekend is voorbij...dus vanaf vandaag zal er weer regelmatig oponthoud zijn. Bij de plaatselijke supermarkt kopen we een soort van stokbrood, en wat fruit. We kunnen verder! Al snel rijden we het prachtige park binnen. Wat indrukwekkend is dit zeg! Door de zon kleuren de rotsen van bruin, naar aubergine kleur, grijze, terra cotta, cognac kleur! Voor we aan onze trail van vandaag beginnen, doen we weer eens een picknick. Dat is al weer een paar dagen geleden, het is er de afgelopen dagen niet echt van gekomen. We belanden op een mooi schaduwrijk en groen stukje waar een aantal tafels staan. Het is al aardig warm geworden, een graad of 32 is het zeker wel, dus de schaduw komt goed van pas. De warmte gaat ons zo wel weer parten spelen, zometeen bij de trail. Eigenlijk beginnen we te laat aan de Cassidy Arch trail. We weten dat deze weer een grote aanslag op onze conditie gaat plegen. Het is een prachtige tocht met veel stijging die ons bij de Arch zal brengen. Dat moeten we zien! We lopen de kloof in en beginnen aan de uitdaging. We moeten ergens omhoog, maar we zijn zo onder de indruk van de gigantische mooie rotsformaties om ons heen dat we straal voorbij het niet al te kleine bord aan onze linkerzijde lopen. We merken het ook pas als we al zeker anderhalve kilometer verder zijn. Pffff, hebben wij weer, en dat in die hitte. We lopen een stuk terug en zien het bord staan. Hoe hebben we dat voorbij kunnen lopen! Het begint gelijk met een hoop natuurlijke trappen omhoog, slinger de slang. Prachtige wandeling en uitzichten als we wat hoger op de helling komen. We lopen steeds verder omhoog, langs het smalle pad. De route is makkelijk te volgen langs de kliffen om de bergen heen. Hoog boven in komen we op het platte gedeelte en kunnen we de Arch zien. Deze Arch is vernoemd naar Butch Cassidy en zijn roversbende omdat men vermoedt dat zij zich onder deze boog vaak schuil hielden. Of dat ook daadwerkelijk zo is, is nooit duidelijk geworden. We kunnen makkelijk over het gesteente lopen en zo op de Arch staan. We heel hoog en een flinke diepte....Wederom hebben we een geweldige ervaring en trail gedaan! De terugweg verloopt snel, al zijn we blij als we weer terug bij de auto zijn. Het is inmiddels al rond half vijf. Er staat eigenlijk nog een andere trail op ons lijstje, maar die slaan we toch maar over. Dat is iets te veel van het goede. Het wordt tijd om naar ons  hotel te gaan en daar van een lekkere douche te genieten. Wat fijn dat we hiervoor maar een klein stukje hoeven te rijden! Het is nog rustig als we aankomen bij Days Inn by Wyndham Capitol Reef in Torrey. Na een heerlijke opfrissing gaan we op pad voor wat te eten. We zien dat het een stuk drukker is geworden. De motorclub van Denemarken is binnen gestroomd. De hele oprit staat vol. We hoeven maar een klein stukje te rijden naar the Rim Patio Rock Cafe, waar we heerlijk eten. We kunnen buiten zitten op een super relaxed plekje met uitzicht op de geweldige rotsformaties. Er wordt zelfs een mooi vuurtje opgestookt! Puur genieten weer....

1. José:
    8 september 2022
    Wat een mooie rit op weg naar Cassidy Arch trail, er is zoveel te zien onderweg! En wat een prachtig plekje om te picknicken, je kreeg alvast een mooi voorproefje van wat jullie te wachten stond op deze trail.
    Ik las op een website dat deze trail tot eind Augustus 2022 was gesloten ter bescherming van gevoelige bronnen daar (sensitive resources, niet zo goed vertaald denk ik)? Dat zal DJ vast geweten hebben en zodoende een goede planning kunnen maken. En zo niet, dan hebben jullie mazzel gehad.
    Niet zoveel geluk met die bordjes daar voor jullie, het was inderdaad niet iets waar je zomaar aan voorbij kon lopen op de foto gezien. Zelfs DJ had dit zonder leesbril kunnen zien 😂 Maar ik kan me voorstellen dat met al die indrukken die je opdoet, je het gewoon niet ziet in je enthousiasme. Wel zuur dat je dan bij elkaar 3 kilometer moet lopen om weer op het goede punt uit te komen, lijkt mij geen pretje als het zo heet is.
    Maar jullie zijn doorzetters wat dat betreft en zodoende kwamen jullie weer op zulke mooie plaatsen terecht. Wat apart dat je bovenop de arch kon staan en lopen, dat hebben echt prachtige foto’s opgeleverd.
    En een mooie afsluiting van deze dag, heerlijk buiten eten, mooi vuurtje erbij en een prachtige zonsondergang; wat wil je nog meer! Ik ga jullie weer een fantastische dag toewensen morgen en veel plezier
  2. Carla:
    8 september 2022
    Prachtig wederom, wat een natuur schoon.
  3. Eric:
    8 september 2022
    indrukwekkende rotspartijen. Mooi dat jullie het harde werk van de trails balanceren met relaxed genieten bij een vuurtje lekker buiten eten en drinken. klinkt weer als een optimale dag!
  4. Eva Nijssen:
    8 september 2022
    Die rotsen 🤩 wow adembenemend! Mooie balans tussen trails en ontspanning! Indrukwekkend!
  5. Nannie Beijaerts:
    8 september 2022
    Geweldig jullie trail en prachtig weer de foto's !! Het kan bijna niet mooier meer worden.
    Goed bezig maatjes.
  6. Miranda: