Dag 8 Fort Worth - Austin

2 september 2017 - Austin, Texas, Verenigde Staten

Howdy Y’all

We zijn nog tot laat bezig geweest met het een en ander op te zoeken en om het verslag met tekst en foto’s te publiceren. Het was laat geworden door de rodeoshow en ons bezoekje aan de saloon. Op zich niet erg, want we zagen er een beetje tegenop om te gaan slapen….de angst zat er toch wel een beetje in. Het was doodstil in de B&B Miss Molly en sommige kamerdeuren waren gesloten, andere stonden nog open….Wat ook voor ons een groot nadeel was, was dat we de badkamer en toilet moesten delen met de anderen. Dat vinden we eigenlijk helemaal niets, maar het was even niet anders. Er waren in totaal drie “ouderwetse” badkamers aanwezig en een keuken waar we gebruik van mochten maken. Schijterds die we zijn, zijn we samen naar de badkamer gegaan om zo niet alleen door de hal te moeten lopen en misschien iets “raars” tegen te komen. De sfeer in het huis, vroeg daar ook om…… Buiten was nog een hoop lawaai op straat te horen en we hebben op een gegeven moment dan toch maar de lichten uit gedaan om te proberen te gaan slapen. Alle geluidjes hoor je dan en je loopt jezelf een beetje gek te maken of je toch niet iets vreemds merkt. Gelukkig is dat niet het geval geweest. We hebben een redelijke nacht achter de rug met zo nu en dan even de oogjes open omdat er andere gasten binnen kwamen of een motor die het nodig vond om zich goed te laten horen. De geesten hebben zich niet laten zien of horen…..althans niet bij ons. De ervaringen van de andere gasten, moeten we jullie schuldig blijven. Iedereen lag nog op één oor vanmorgen….We hebben het volgehouden tot 07:00 uur. Daarna ons snel gewassen en aangekleed om toch maar zo snel mogelijk dit “spannende” huis te verlaten….. Achteraf kunnen we er om lachen en zal dit ons lang blijven heugen!

Rond 08:15 uur zijn we in de auto gestapt. De volgende rit staat voor de deur. We nemen de interstate 35 richting Austin, de plaats onze uiteindelijke volgende overnachting. Onderweg stoppen we bij Cracker Barrel voor een goed ontbijt. We moeten er toch weer even tegenaan. Het valt een beetje tegen, we zijn ondertussen al regelmatig verwend. We houden ook nog een tussenstop bij Round Rock Premium Outlets. Een outletcentrum met PASsages, een beetje te vergelijken met Rosada in Roosendaal. Hier kopen we een nieuwe zonnebril voor Dick. Hij is afgelopen week zijn peperdure zonnebril verloren…….even een onoplettendheid (boven op dak gelegd) en of hij is eraf gehaald door iemand of hij is eraf gevallen met het wegrijden. We zijn nog terug gereden….maar helaas…. Dus tijd voor een nieuwe bril….dan ook nog maar één voor mij ook gekocht in de uitverkoop……. We lopen een rondje door het centrum en eten een lekkere salade bij het foodcourt. We rijden verder en zitten al dichtbij Austin waar we rond 14:15 onze auto bij het Hotel Hyatt House Austin Downtown voorrijden. Een prachtig nieuw hotel dat in mei van dit jaar haar deuren heeft geopend. Het ziet er dan ook geweldig uit, heel wat anders dan Miss Molley. De koffers zetten we op de kamer, frissen ons nog even op, want het is weer erg warm, en gaan dan de stad in. We zitten op loopafstand van het Texas Capitol. Tijdens onze wandeling er naar toe, zien we al dat het er allemaal erg netjes en schoon uitziet. Ook het park waar het Capitol staat, ziet er punt gaaf uit. Mooie groene grasmatten en bijna of geen afval te bekennen. Het is er ook nog best wel rustig, voor zo’n grote stad. We lopen een rondje om het gebouw, maken foto’s en lopen dan door naar de rivier de Colorado, die hier langs loopt. Het is dorstig weer, zodat we bij een café ( Mort Subiet) een tussenstop maken en een biertje drinken. Ze verkopen hier een hoop Belgische bieren, waarvan ook veel van de tap. Ik bestel een Kriek mort subiet en Dick een Leffe Blond. We houden het beschaaft, we hebben nog een flink stuk te wandelen en het zonnetje schijnt erg fel…..best verstandig van ons. We hadden hier nog uren kunnen zitten. De man achter de bar begint een praatje met ons en vertelt dat hij ieder jaar in België komt voor de brouwerijen. Hij wilt ons van alles laten proeven en inschenken, maar we houden de boot af. Een geschikte vent en leuk om zo een gesprek te voeren met mensen. We nemen afscheid en lopen door naar de oever van de rivier. We steken over via een brug naar de overkant en kunnen zo mooi de skyline van Austin zien. Het is een mooi gezicht! Van hieruit lopen we terug naar het hotel, wat een flinke wandeling is. We zijn dan ook blij als we de kamer in lopen. Dick moet aan de slag om te gaan beslissen wat we de komende dagen gaan doen. Kijken hoe het met het weer is, zijn de wegen nog afgesloten en wat zijn de voorspellingen. Het is allemaal niet makkelijk en het kost veel tijd. Het plan wordt aangepast. Morgen gaan we wel richting White Castle maar met een omleiding. We gaan dat niet in één dag redden, maar proberen wel ver te komen. Dan overnachten we op de weg erheen om zo maandag op tijd in White Castle aan te komen in een prachtig plantagehuis. Het ziet er zo mooi uit! New Orleans gaan we schrappen, dit met veel spijt in ons hart. We hadden hier graag naar toe gegaan, maar het is niet verstandig. Hoe het precies verder zal gaan, daar houden we jullie van op de hoogte.

Het is al laat als we gaan eten. Dick zoekt een beetje betaalbare tent in de omgeving van 6th street. Dit is hier de uitgaansstraat met barretjes en veel muziektenten en restaurants. We komen uit bij een klein restaurant waar we aan de bar een heerlijke pizza eten. Een pizza van rond de 13 dollar is nog wel redelijk, maar de drank is hier net zo duur…..We hebben lekker gegeten en gedronken, en dat is het belangrijkste!

Als we buiten stappen bij het restaurant is het al druk op straat en kun je zien en horen dat alles tot leven komt! Van overal komt live muziek, het klinkt gezellig maar ook erg druk….We hebben nog zoveel te doen, dat we besluiten om toch terug te gaan naar het hotel om het een en ander te gaan reserveren en te regelen. So long folks!!

1. José:
    3 september 2017
    Gelukkig nog redelijk geslapen, wat zal het heerlijk geweest zijn om dan daarna in een gloednieuw hotel te kunnen verblijven.
    Wat zonde van DJ's zonnebril, misschien kan hij het nog op een eventuele reisverzekering verhalen.
    Austin is een mooie stad, veel moderne gebouwen. Een vreemd gezicht om een hele mooie, oude kathedraal te zien met een super modern gebouw erachter.
    Jammer dat je de foto's niet kunt 'liken' op deze reisblog, maar leuk te zien dat Caroline haar voor- en achternaam nog weleens tegenkomt!
    Ik kan me voorstellen dat het een teleurstelling is dat Louisiana niet door kan gaan, maar hopelijk vinden jullie een prachtige alternatieve route. Veel plezier!
  2. Walter:
    3 september 2017
    Ziet er mooi uit en mooi geschreven Caroline.
  3. Miranda:
    3 september 2017
    Ik had stiekem even mee willen gluren vannacht in jullie hotel, desnoods in een andere 'levensvorm'. Maar voor jullie gemoedsrust toch maar niet gedaan :) plezier verder!
  4. Susanne de vos:
    3 september 2017
    vandaag naar ma geweest, peter heeft een deel vd foto's laten zien, ze vond ze erg mooi maar weinig andere mensen!
    ze vind het heel wat, en wenst jullie nog een goede reis en veel plezier.
  5. Dick:
    4 september 2017
    Hoi Peter en Susanne, leuk dat jullie het ma laten zien! Kan ze alvast meekijken! Gisterenavond een kaart verstuurd via hallmark, die zal ze dinsdag ontvangen als het goed is. Liefs en groetjes van ons! Xxx
  6. Anne:
    4 september 2017
    Geweldig die verhalen (gelachen om het verhaal van de spook B&B, dacht dat Dick wel DE stoere man zou zijn) en de bij behorende foto's zijn prachtig. Leuk om jullie zo te kunnen volgen. Blijf ik doen natuurlijk.
  7. Adrienne Heeren:
    4 september 2017
    Leuke verhalen, en zeker van het spookhotel.
  8. Nannie Beijaerts:
    4 september 2017
    Samen naar de badkamer gaan is toch niet zo erg Caroline?
    Er is dus niemand op bezoek geweest bij jullie in het huis van miss Molly. Gelukkig maar.
    En Dick met een goede reisverzekering komt er vast een nieuwe zonnebril.
    Ik heb weer genoten van jullie verhalen en foto's.
    Blijf genieten met al jullie zintuigen ! Hopelijk blijven de orkanen uit jullie buurt!
    Liefs van ons! Cheerio