Dag 9 Austin - Alexandria

3 september 2017 - Alexandria, Louisiana, Verenigde Staten

Howdy Y’all,

Een heerlijk nachtje geslapen in dit mooie hotel! Ook het ontbijt is luxueuzer dan we in de andere hotels tot nu toe hebben gehad. De auto wordt door de mannen van de valet parking gehaald en voor de deur afgezet. We laden ons hebben en houwen in en gaan op weg. Voor het eerst nog geen hotel geboekt, dus we weten nog niet waar we de aankomende nacht gaan slapen. Natuurlijk heeft Dick wel het nodige voorbereid. Omdat de plannen wat gewijzigd zijn, rijden we vandaag zover mogelijk richting White Castle en overnachten in een plaatsje tot waar we komen, waarschijnlijk zal dat Alexandria worden. De autorit gaat voortvarend. We kiezen ervoor om niet over de grote interstate te rijden maar de wat kleinere binnendoor wegen. Dat pakt goed uit, want ten eerste kunnen we hier ook goed doorrijden qua snelheid en het is veel mooier om te zien. Zoveel groen en mooie stukken gebied! We pauzeren regelmatig en zo zijn we al snel een paar uur verder. We hebben altijd een beetje pech met het zoeken naar een picknickplaats. Op de momenten dat we ze niet nodig hebben, komen we de een na de ander tegen. En als we dan willen stoppen om te eten dan dient er zich geen picknick plaats aan…..maar toch hebben we er een kunnen vinden. Wel na wat heen en weer gerij….maar het is gelukt. We kunnen de heerlijk vers gekochte broodjes verorberen. Onder de bomen, waar de krekels hun werk doen en het lekker warm is. Van hieruit rijden we verder en naderen de grens van de volgende staat Louisiana. Je ziet regelmatig dat het water hier aardig hoog heeft gestaan, maar dat het gelukkig ook weer goed is terug gedrongen. Het is prachtig weer en de omgeving verandert. Veel gras en bomen en huizen met veranda’s. Ze staan wat verder van de weg vandaan en je ziet de brievenbus aan het begin van de oprijlaan staan aan de kant van de weg. Mooie grote stukken tuin eromheen. Wat ons het meest opvalt zijn de ontzettend vele kerken van verschillende geloofsgemeenschappen. De een na de ander volgt elkaar op. Voornamelijk wel de Baptisten. Ook in ieder dropje, hoe klein ook, staan minstens drie benzinepompen en de prijs van de benzine gaat steeds verder omhoog. Het kan misschien aan de orkaan Harvey liggen, dat dit zo is. Ook de verschillende regels in de verschillende staten…..we rijden Texas uit op een weg waar de max. snelheid 75 MPH is en rijden Louisiana in, waar de max. snelheid op dezelfde weg 55 MPH is. Af en toe rare dingen…..

We rijden rond 15:45 Alexandria binnen, en vinden het wel genoeg geweest voor vandaag. Nu een hotel zoeken. We brengen een bezoekje aan het restaurant met de gouden bogen om gebruik te maken van de wifi en even te kijken naar de hotels die Dick al van te voren heeft opgeschreven. We gaan voor het Best Western, aan de buitenrand van de stad. Als we eenmaal de boel hebben uitgepakt, gaan we nog even zitten bij het zwembad….even uitpuffen…..hierna gaan we nog een hapje eten bij de keten Applebees, waar we nog geen ervaring mee hebben. Het smaakt ons goed. De rekening geeft aan dat we buiten het eten en de drank ook 2$ moeten betalen voor het computerspelletje dat op tafel staat en waar we niet vanaf konden blijven……Terug in het hotel kijken we goed naar the weather chanel om te kijken of wat we in de planning hebben zitten, gaat lukken. We willen morgen dan naar White Castle, een aantal plantagehuizen bezoeken en overnachten in een mooi plantagehuis. Dinsdag willen we dan toch een dagje New Orleans doen, waar we eigenlijk 2 dagen zouden verblijven. Hierna gaan we weer wat noordwaarts naar Memphis. Ondertussen dient zich een nieuwe orkaan aan tw Irma. Het ziet er naar uit dat die misschien aan land gaat komen bij de oostkust. Het is nog niet zeker of deze orkaan zich ook daadwerkelijk gaat manifesteren…..Voor ons ook belangrijk om te weten omdat ook wij hier in de laatste week wat steden willen bezoeken……dus het blijft goed opPASsen……So long folks!