Dag 14 Graaff-Reinet-Knysna

22 oktober 2019 - Knysna, Zuid-Afrika

Goeie Môre

Ons ga verder.....

Maar heerlijk op het gemak! We rijden deze morgen pas om 09:30 weg! Het moet niet gekker worre nie.
Na het ontbijt, waar we rond 07:15 zitten, maken we van de gelegenheid gebruik om Graaff-Reinet te verkennen. Het is een mooi en rustig plaatsje. Het kerkje waar we gister de groepsfoto hebben gemaakt, is nu open. We gaan er even binnen om te bekijken. Op het plattegrondje dat we hebben meegenomen, ziet Dick dat er een Carolinestraat is. Het is vlakbij, dus daar moet een foto genomen worden. Op onze weg terug pakken we nog een winkeltje mee. De dame van de shop verkoopt prachtige spullen. We kunnen het niet laten om het een en ander te kopen. Dan is het tijd om terug richting hotel te gaan. De koffers worden weer ingeladen, nog even op de Wi-Fi en dan rijden we op afgesproken tijd door. Het zonnetje schijnt al weer en de temperatuur is 16 graden. We reizen vandaag richting de kust, het beginpunt van de bekende Tuinroute, een grote publiekstrekker in Zuid Afrika. Deze loopt van Port Elizabeth tot Kaapstad. De koffiestop doen we in Willowmore. Bij een leuk etablissement genaamd Sophie's choise. Het is een winkel waar allerhande antieke spulletjes worden verkocht en tevens koffiehuis. Vele kleding (bruidsjurken en hoedjes) uit zeer vroeger tijden, meubels en ander soortige artikelen staan te koop. Een sfeervolle zaak. Het is 12:20 als we de provincie West Kaap binnen rijden. De route is wederom prachtig! Van grote vlaktes zover het oog kan reiken, wat groene gebieden waar de schapen grazen met op de achtergrond de Bergen. Via de relatief moderne Outeniqua Pass dalen we langzaam van de hooglanden naar de laaglanden van Zuid Afrika. Bij de verschillende uitzichten punten stoppen we voor het maken van foto's. De lunch eten we in het plaatsje George. We kunnen allemaal onze eigen weg gaan in een groot winkelcentrum. Wij kiezen voor Italiaans bij Panarottis. Voor 2 pizza's en 2 biertjes betalen we 200 rand inclusief fooi, omgerekend ongeveer 14 euro. Om 15:30 vervolgen we onze weg naar ons volgende verblijf voor 2 nachten: Lagoona Inn te Knysna. We arriveren er om 16:30.

Sien jou more!

1. Nannie Beijaerts:
    22 oktober 2019
    Dat wordt buiten al die mooie herinneringen in jullie rugzak ook nog een hoop souveniers mee terug de koffers in. Die zullen een stuk zwaarder wegen dan de heenvlucht.
    Lekker blijven genieten van de mooie natuur, de vriendelijke mensen en elkaar.
    Kuss
  2. José:
    23 oktober 2019
    Wat een luxe om vandaag wat later te vertrekken, lekker alles op het gemakkie. Graaff-Reinet is inderdaad een mooi plaatsje. De reis naar Knysna is niet erg lang van wat ik begrijp. Je komt daar toch relatief vroeg aan gezien de stops die jullie onderweg hebben gemaakt.
    Krijgen jullie nog wat meer te zien van de Tuinroute, dat zal vast wel als het zo uitgestrekt is.
    Jullie accommodatie is ook weer prachtig als ik op de website kijk. Ik zie dat de eigenaren uit Oostenrijk komen en dat het hotel in Dikkop Straat is 😁
    Ik hoop dat jullie weer lekker geslapen hebben als je dit bericht leest en uiteraard wens ik jullie weer een hele fijne dag toe!