Blue Lake Tahoe

31 augustus 2022 - South Lake Tahoe, California, Verenigde Staten

Good morning everybody,

Ook vanmorgen was het ontbijt inbegrepen. En wat we al bijna een week tegen elkaar zeggen is dat er soms toch wel vreemde Amerikaanse vogels tussen zitten. Zo ook weer vanmorgen tijdens het ontbijt. We zien in de vroege morgen de werklui die volgens ons een hele week onderweg zijn en de nacht doorbrengen in de motels. Af en toe rare gasten, dan moeder met waarschijnlijk jonge dochters. Nog half slaapdronken, in hun slaapkloffie, haren nog in slaapstand...lopen ze zo de ontbijtruimte in. Stapelen een bord vol met etenswaar, waaronder voorverpakte hamburgers, die ze in de magnetron verwarmen. Als ze alles hebben verzameld lopen ze met hun hele hebben en houwen naar de kamer. Ook komt er een dame in rolstoel binnen rijden, zo goed en kwaad als dat kan, en zet zich neer in een gemakkelijk stoel en gaat daar een beetje in slapen....heel bijzonder allemaal. We kijken het allemaal aan en zijn weg zodra we onze koffie en thee op gedronken hebben. Even na achten gaan we op doorreis. De ochtend besteden we voornamelijk aan miles maken. We hebben een stuk te rijden. Onderweg maken we wederom een tussenstop voor de boodschappen en gaan dan zuidwaarts. We pakken wat tussendoor wegen. Het is in het begin voornamelijk vlak landschap waar we doorheen rijden. Lange rechte wegen door landbouw gebied. Later als we op de Freeway CA20/CVA49 rijden wordt het weer wat bergachtiger met mooie uitzichten. Ook hier hebben we onderweg weer regelmatig onderbrekingen door de roadworkers. Op de binnen door weg  komen we tot stilstand en moeten een aardig tijdje wachten om verder te mogen rijden achter de follow me car. Hier mogen we toch zeker wel een miles of vijf achter blijven rijden in een tempo van 20 mph.. Het is wel een hele grote reconstructie van de bergwegen waar ze aan bezig zijn en ook dat is op zich wel eens mooi om te zien. Rond 12:45 rijden we het gebied bij Lake Tahoe binnen. Dit meer is een groot zoetwatermeer in de Sierra Nevada, op de grens tussen de Amerikaanse staten Californië en Nevada. Het is het grootste bergmeer en op een na diepste meer van de Verenigde Staten. Het meer is 490 km² groot, tot 501 meter diep en heeft een volume van 150 km³. Het wordt gevoed door tal van kleine bergstromen, maar heeft slechts een uitstroom, de Truckee. Het bekken van Lake Tahoe, kortweg Tahoe genoemd, is erg bosrijk en heeft een gematigd mediterraan klimaat. Ik was hier ook heel nieuwsgierig naar omdat ik er op internet al vele mooie foto's van voorbij had zien komen. We hebben al gezien en gelezen dat het een erg toeristisch gebied is. En dat is zeker te merken als we door de verschillende plaatsjes/dorpjes rijden. Het is een aan een schakeling van hotels, motels en ander soortig van overnachtingsmogelijkheden. Voor ons staat de Eagles Lake Trailhead op het programma. We rijden naar de bijbehorende parkeerplaats en gelukkig kunnen we nog een plekje bemachtigen. We smeren ons goed in (het is zo'n 27 graden), nemen voldoende water mee en beginnen aan de wandeling die gelijk begint met een flinke stijging door middel van natuurlijke traptreden. En dan ben ik Rita (sportbegeleidster) dankbaar! Lang leve de steps! Later vlakt het pad wat af en kunnen we weer wat op adem komen. Onderweg lopen we een waarschijnlijk Chinese dame tegen het lijf die op zoek is naar haar husband...ze is hem kwijt en vraagt zich ernstig af waar hij is gebleven. Ze omschrijft hem, maar we zijn hem niet tegen gekomen. Op het moment dat ze nog met ons in gesprek is, ziet ze hem ineens tevoorschijn komen. Ze praat eerst nog wat in het Engels maar gaat al snel over in het Chinees en het lijkt erop dat ie flink op zijn falie krijgt. We kunnen het helaas niet begrijpen. We moeten erom lachen. Het is wederom een prachtige wandeling met aan het einde het uitzicht over Eagles Lake. Mooi gelegen tussen de diverse bergen, helder water en bossen en groen eromheen. Wat een idyllisch plekje! Er staan wat mensen met de benen in het water en anderen zijn aan het zwemmen. We lopen een stukje richting het water, waar ik even met de voeten/benen in loop. Dick blijft aan de kant staan en begint te eten van zijn meegenomen cruesli reep. Voor hij het weet wordt ie aangevallen door een wel heel brutale vogel, de Stellar Jay bird. Tot tweemaal toe probeert hij een stukje van de reep te veroveren. Het lukt hem niet. Van de schrik bekomen (overdrijven is ook een vak) lopen we de wandeling weer terug naar het beginpunt. Met deze mooie wandeling in the pocket rijden we, met nog wat uitkijkpunten meegenomen, naar ons motel Bluelake Inn in South Lake Tahoe. We zijn er redelijk op tijd zodat we nog even naar het dichtbijgelegen strand kunnen lopen. Voor de entree hiervoor hebben we vouchers van $5 korting meegekregen. We zijn erg benieuwd, maar bij aankomst bedenken we ons....de entree is $25 p.p. Dat is ons toch iets te gortig. In plaats daarvan gaan we heerlijk op het terras van Lakeside Beach House zitten en genieten we daar verder van deze heerlijke dag......
P.S. Even voor degene die het nog niet hebben opgemerkt ,buiten de foto's plaatsen wij ook regelmatig video's

1. José:
    1 september 2022
    Nou, je maakt wat mee zo vroeg op de ochtend. Mensen observeren blijft een leuk tijdverdrijf, zeker als er dan voor ontbijt een stapel hamburgers genuttigd gaat worden. Ik moest ook erg lachten om dat verhaal waar de Chinese dame haar man kwijt is, die was waarschijnlijk blij dat hij even alleen de hort op kon 😂
    Wat een zonnige dag weer, heerlijk! Toen ik in 2013 bij vrienden in San Francisco was, vertelden ze mij dat zij een ‘condo’ hebben bij Lake Tahoe. Zo te horen aan jullie ervaring in dit gebied, zullen zij zeker niet de enigen zijn.
    Toen ik begin April 2013 vanuit San Francisco naar Londen vloog, kon ik de bosbranden zien die toen aan de gang waren. Ik overhoorde iemand zeggen dat we op dat moment over Lake Tahoe heen vlogen.
    Jullie hebben het meer prachtig op de foto kunnen zetten! Wat is het een prachtig meer, zo groot met mooi blauw en helder water.
    De $25 die je moet betalen om op het strand te komen is inderdaad wel heel erg ‘steep’, dat noemen wij hier ‘daylight robbery’. Dan kun je inderdaad beter een lekker drankje pakken op het terras en een praatje maken met de locals.
    Weer een hoop kilometers achter de rug vandaag en zelfs ook nog geklauterd, stel je voor dat je het gaat afleren. Maar jullie doen het toch maar wel, ik vindt het knap!
    Welterusten mensen en weer een fijne dag voor morgen toegewenst!
  2. Eric:
    1 september 2022
    Weer een mooie warme dag. Goed om te weten dat er zoveel wegwerkzaamheden zijn, iets om rekening mee te houden in de planning. Californië wordt geteisterd door droogte. Als ik dan dat meer zie en hoe groot het is, is er gelukkig toch nog wel wat water te vinden, mooie plaatjes van Tahoe. Op naar de volgende bestemming :)
  3. Carla:
    1 september 2022
    Wederom WOW , wat is t daar prachtig.
  4. Peter en Truus:
    1 september 2022
    Maar wat zijn nu de vreemdste vogels, die in het hotel of die Dick een “hartverzakking” bezorgen 👊
  5. Miranda:
    1 september 2022
    Leuk die ‘vreemde ‘ vogels , zet je toch aan het denken 🧐 en lachen ☺️Flinke workout weer, jullie komen topfit terug 💪🏽
  6. Walter:
    Wederom een mooie dag
  7. Peter:
    1 september 2022
    Ooit was ik ook in Lake Tahoe. Ook toen zeen zonnige en een prachtige omgeving. De foto’s maken mijn herinneringen nog mooier. Ik ben benieuwd naar de komende dagen. El Capitan, Half Dome…..