Dag 2 Tombstone - Holbrook

27 augustus 2017 - Holbrook, Arizona, Verenigde Staten

Patrick, de beheerder van Bordello is zijn keuken aan het verbouwen waardoor we niet daar kunnen ontbijten. De buurvrouw van het naastgelegen RV park ( Recreational  Vehicle) is zo vriendelijk om deze dienst tijdelijk van hem over te nemen. Vandaar dat we rond 07:15 uur in een klein kamertje vol gepropt met allerlei snuisterijen aan beeldjes, foto’s, boeken, natuursteen enz enz… zitten te wachten op onze bestelde gebakken eitjes met toast en gebakken aardappeltjes( wat voor ons niet had gehoeven). Het smaakt des al niet te min overheerlijk. Met de tv aan, peuzelen we alles op. We nemen afscheid van deze heel aardige mensen en rijden rond achten weg. We rijden een stuk terug richting Phoenix, en al snel moeten we stoppen bij de border security. Ze zijn extra alert op illegalen. We moeten stoppen, maar de officer ziet al aan mijn lieftallige gezichtje, dat het goed volk is, en zo mogen we onze weg vervolgen. Vandaag is mijn eerste dag achter het stuur. Omdat ik vorig jaar ook al de nodige miles heb gereden en vanwege een iets kleinere auto, gaat het allemaal wat soepeler. Ook is het totaal niet druk op de wegen….zalig is dat toch! Onze eerste stop zal bij Golfield Ghost town zijn. We arriveren hier rond 11:30. Het is al weer over de 40 graden…de zon laat zich weer van een goede kant zien. Het is een oud klein dorpje (voornamelijk op het toerisme geënt). Leuk om te zien, hoe het er hier vroeger aan toegegaan moet zijn.

We nemen een verkoelend drankje in de saloon om daarna onze weg te vervolgen naar de Apache trail. Een prachtige weg door de bergen. Het begin is nog geasfalteerd, maar na een tijd wordt het een onverharde weg. Als je hier doorheen rijdt, waan je je echt in het wilde westen van lang geleden. Prachtige stukken gebergte met veel cactussen. Vooral het onverharde gedeelte is prachtig. De weg wordt zo nu en dan ook aardig smal, waardoor de moeilijkheidsgraad om elkaar te PASseren erg groot is. We krijgen ondertussen ook wel zin in een broodje, dus stoppen we bij een aantal houten winkeltjes/restaurant en shop. We vinden beschutting onder een boom en eten hier provisorisch onze broodjes op. We hebben mooi uitzicht! We vervolgen de rit verder op de onverharde weg. We stoppen nog bij een paar mooie uitzichtpunten en komen uiteindelijk rond 16:00 uur bij het eindpunt van deze route, bij de Roosevelt dam. Ook hier stoppen we nog even om daarna nog een aardig eind te rijden naar ons eindpunt in Holbrook. Hier heeft Dick weer voor een aparte overnachting gezorgd, namelijk het Wig Wam motel. De naam zegt het al….kamers in een wigwam. Het ziet er ontzettend leuk uit en nog van alle gemakken voorzien ook. Weer heel bijzonder! Bij aankomst hier is het al 18:30 uur. Als je zo over de dag bekeken terug denkt, dan zijn we weer een aantal totaal verschillende landschappen gePASseerd. Beginnend met wat droog en vlak landschap , naar de bergen met de cactussen. De weg na the Apache trail ging over in veel groen, mooie en veel bomen en  bergachtig. En waar we nu verblijven, het rood rotsachtige gebergte. En dat in één staat, Arizona!

We frissen ons even snel op en gaan in de buurt eten bij Tom en Suzie’s diner. Al met al een druk dagje geworden, met weer veel indrukken! Genoeg gezien en beleefd! We gaan nog even van de avond genieten, het is hier nog lekker weer om even voor de wigwam te zitten! So Long Folks!

1. José:
    29 augustus 2017
    Wat een mooie route weer!
  2. Anthony de Wit:
    29 augustus 2017