Dag 16 Nashville

10 september 2017 - Nashville, Tennessee, Verenigde Staten

Howdy Y’all,

Wederom een autoloze dag (zondag) vandaag. We maken er een volle dag van in Nashville. Startend met een ontbijtbuffet in het hotel. Het is voor onze doen een heel groot hotel en het voelt een beetje alsof we in een soort vakantiepark beland zijn. Zo ook in het restaurant waar het buffet opgesteld is. Het is luidruchtig en veel dingen zijn niet of niet goed aangevuld….we moeten er even aan wennen, maar het komt allemaal goed. We kunnen het rustig aan doen vandaag. Zodoende pakken we de shuttle bus van het hotel die om het half uur richting het centrum rijdt. Het is niet heel erg ver weg, maar te ver om te lopen. Erg makkelijk dat er een busje van hieruit rijdt. Er staan al een paar mensen te wachten bij de voorkant van het hotel. Onder andere een paar fans van het footballteam van Oakland, de Raiders. Een man heeft een shirt van het team aan en op de achterkant staat de naam Otto…..Dick vraagt of hij er een foto van mag maken voor mijn meiden. Zij heten namelijk ook Otto. De mensen in het busje zijn er al helemaal klaar voor! Het is een grote wedstrijd tegen het football team van Nashville, the Tigers, die gespeeld wordt in het Nissan stadion waar zo’n 69.000 mensen binnen kunnen. Als we in de stad lopen, zien we van beide teams al veel mensen bij elkaar komen. Grote groepen die aan de kant van de weg op het gras partytenten hebben opgezet en er met elkaar eten en drinken. Het is een mooi gezicht! Hele hordes wandelen richting het stadion waar de wedstrijd om 12:00 uur begint. Wij wandelen naar Capitol Hill. Een mooi stukje gebied waar mooie gebouwen staan en eromheen voorzien van parkjes met gras en bloemperken. Het weer zit ons mee. Het is rond de 25 graden met een heerlijk zonnetje. We wandelen naar broadway, de straat waar het allemaal gebeurd. Winkeltjes, cafe’s en restaurants. Een hoop te beleven en te zien. In de middag staat de football nog op de eerste plaats. Overal staan televisies aan op de wedstrijd en hier en daar zie je al een zanger of bandje wat inspelen. Het is hier in ieder geval een stuk drukker dan in Memphis. Natuurlijk veel winkels waar ze cowboyhoeden enz verkopen en een hoop winkels met de befaamde boots! Als je er buiten langs loopt dan komt de lederlucht je tegemoet. Het heeft wel wat. Gezellig!! We maken een lekker lange tussenstop bij het Hardrock Cafe. Dan shoppen we nog wat en lopen dan terug naar de plaats waar de shuttlebus ons weer zal oppikken. Het is een goede oplossing! Terug in het hotel, pakken we onze zwemspullen om nog wat van de zon te genieten bij het zwembad. Het zal waarschijnlijk even klaar zijn wat dat betreft. We gaan het slechtere weer in vanaf morgen. Irma gaat ons wat vervelen. Het is zeker verantwoord anders zouden we het niet doen. We hebben de laatste dagen the weatherchannel goed in de gaten gehouden en we krijgen er iets van mee. Voorlopig zitten we deze dag nog goed en genieten we ervan! Later in de middag gaan we ons klaar maken om wederom richting het centrum te gaan om het avondleven hier ook mee te maken. We eten heerlijk bij Rock Bottom. Een brewery waar we vorig jaar in Denver ook langs zijn geweest. Het is er heerlijk zitten op het buiten terras. En wat er dan al niet voorbij komt….geweldig! Het bruist hier echt en dat is aan alles te zien en te voelen. We lopen langs ontzettend veel cafe’s. We horen de bands en artiesten uit de gebouwen komen. Bij veel tenten is de voorkant opengezet zodat als je er langs loopt ze goed kunt zien en horen. Niet zoals in New Orleans, heel erg hard, maar meer aangenaam volume. Als we voorbij een tent lopen, horen we iemand zo goed gitaar spelen dat we er even bij stil blijven staan. Het is een dame van bovengemiddelde leeftijd en die staat me daar toch te spelen, zo gaaf! We gaan het café binnen en blijven er een biertje drinken. Ze doet het geweldig, de ander bandleden trouwens ook hoor. We kiezen verderop nog om bij twee andere tenten wat te drinken en waar goede muziek vandaan komt. Het zijn geen echte cafe’s. Grote diepe gebouwen, de een wat gezelliger ingericht dan de andere. Je kunt er aan de bar zitten en kijken en luisteren naar de band. Wat verder naar achteren staan tafels en stoelen waar je aan kunt zitten en wat kunt eten. We besluiten de shuttlebus van 21:30 uur terug naar het hotel te nemen. Er staan al wat mensen te wachten als wij aankomen en er komen na ons ook nog wat mensen. En jullie begrijpen al wat er gebeurd……de mensen die het laatst aankomen, zitten als eerste in de bus ( de asso’s) en dan is ie vol…….Wij houden het daar voor gezien en lopen naar een taxiplaats en nemen een taxi terug…….We zijn iets meer geld kwijt…..maar allee…Al met al weer een rustige relaxte dag en weer veel indrukken opgedaan. Nu lekker slapen! So long folks!

1. Frank de Haas:
    11 september 2017
    Weer een leuk verhaal over jullie belevenissen.
    Mooi tshirt ook Dick van hardrock Denver. Fijne reis nog verder. Groet Frank
  2. José:
    11 september 2017
    Wat een mooie stad en bruisend avond/nacht leven. En die laarzen, schitterend zeg. Zal wel aardig wat kosten denk ik, maar het is echt vakwerk. Die chocolade winkel zag er ook erg goed uit!
    Ja, het weer zal inderdaad nu wat minder gaan worden. Onze vrienden in Florida (Boynton Beach) hebben het gelukkig niet erg te verduren gehad. Een aantal uren geleden hadden ze nog steeds stroom. Maar het gaat evengoed behoorlijk te keer.
    Hopelijk blijft het voor jullie deze laatste week rustig en kun je gewoon je programma verder afwerken. Veel plezier weer!
  3. Dirk:
    11 september 2017
    Hoi thee kaas niet van je brood laten eten hoor door die yankees😞
  4. Adrienne Heeren:
    11 september 2017
    Wat een mooie foto's weer. Nog laarzen en chocolade gekocht Caroline?
  5. Sandra:
    11 september 2017
    Wauw die laarzen!!! gaaf, toch wel een paar of 3 gekocht Caroline?
  6. Dick:
    11 september 2017
    Helaas dames....moet jullie teleurstellen....mezelf ook wel.....prijzen van tussen de 300 en 600 euries.....gaat me iets te ver.....en de chocolade heb ik ook maar aan me voorbij laten gaan....kom als een dik propje terug......😉