Dag 15 Memphis - Nashville

9 september 2017 - Nashville, Tennessee, Verenigde Staten

Howdy Y’all,

Het wekkertje staat vroeg vandaag. We hebben wel een aantal dingen op het programma staan. We gaan weer een lekker stukkie rijden. Eerst ontbijten bij het restaurant dat aan het hotel verbonden is. Het is er rond 06:45 uur nog erg rustig. De serveerster begroet ons vriendelijk en schenkt eerst een groot glas water en een flinke bak koffie in. Twee eitjes met toast moet voorlopig even voldoende zijn. We halen hierna de koffers van de kamer en lopen naar de parkeergarage tegenover het hotel. Een goede zet van ons, want dit was een stuk goedkoper dan het door het hotel te laten doen ( valet parking). Voor we koers zetten naar Graceland, maken we even een ritje over de brug om even Arkansas te bezoeken. Het is een klein ritje van een minuut of 5 a 10 vanuit ons hotel. Zijn we daar ook geweest. Dan gaan we ons opmaken voor het bezoek aan de King! We hebben er zin in en zijn erg nieuwsgierig hoe het daar zal zijn. Iets te vroeg (rond 08:00 uur) staan we te trappelen voor de poort waarvan de hekken PAS om 09:00 uur openen. Dan doen we eerst nog maar even boodschappen bij de in de buurt zijnde Wallmart. Opnieuw staan we toch nog 20 minuten te vroeg aan de poort, maar ze zijn niet flauw hier en beginnen aan hun werkdag en verwelkomen ons op het landgoed. We zijn dan natuurlijk een van de eersten die deze dag het landgoed gaan bezoeken. Er zijn al wel meerdere mensen, maar het is er nog heerlijk rustig. Nadat we de auto hebben geparkeerd en al de nodige foto’s hebben gemaakt, lopen we door de deuren van de ingang. We kunnen vrijwel direct doorlopen (kaarten zijn in Nederland al online gekocht) om te beginnen met een introductie film. Van hieruit gaan we door een kleine securitycheck en krijgen een tablet omgehangen met koptelefoon. Hierop staat in diverse talen, zelfs Nederlands, de hele tour uitgelegd die we door het huis maken. Maar zover is het nog niet, want wat we niet hadden verwacht is dat we met een busje naar het daadwerkelijke huis op Graceland worden gebracht. We lopen het huis in en wandelen kamer voor kamer door het huis. En wat bijzonder is dat!!! Het ziet er echt gaaf uit. Bijzondere inrichtingen. We komen langs de huis en eetkamer, keuken, slaapkamer. Maar er is ook een junglekamer, biljartkamer en nog veel meer. Er worden video’s getoond uit de eigen verzameling van de Presley’s. Er worden ontzettend veel persoonlijke bezittingen tentoongesteld. We lopen langs een aantal gangen met heel veel foto’s en documenten enz enz…We worden langs buiten geleid, langs het zwembad en de meditatietuin. De squashruimte, waar ook een complete inrichting is om te kunnen relaxen met familie en vrienden. Het is super apart om te weten dan Elvis hier zijn leven heeft geleefd en dat wij daar nu ook lopen. Als laatste komen we langs zijn graf, dat van zijn vader en moeder en oma. We vinden het zeer bijzonder om dit gezien en meegemaakt te hebben en als je in de buurt bent, moet je dit zeker doen! We lopen nog door de giftshop en rijden van hieruit door naar ons volgende punt, the Muscle Shoals Sound Studio in Sheffield Alabama. Dit is voor menig muziekliefhebber een belangrijke plek. Voor Dick, heel bijzonder, omdat the Rolling Stones hier onder andere hun nummer Brown Sugar hebben opgenomen en waardoor hij fan is geworden van de Stones. We rijden er graag een stuk voor om!! We denken bij deze studio wat foto’s te nemen en dan weer door te rijden. Wat blijkt tot vooral Dick zijn grote verbazing, dat ze er sinds januari van dit jaar rondleidingen verzorgen. Dat is niet tegen dove mansoren gezegd en we kunnen vrijwel gelijk met een groep mee de studio in. Weer een ontzettend gave ervaring. De gids vertelt over het ontstaan van de studio en wie er allemaal hun albums hebben opgenomen. Het zijn er te veel om op te noemen. Over onder andere de Stones is genoeg te vertellen. We lopen met de gids door het gebouw, van kelder tot boven de opname studio en controlekamer. Heel erg gaaf!! Ook weer om te weten dat op deze plaats zoveel artiesten hebben gestaan en de mooiste muziek hebben gecreëerd! Het blijft bijzonder en zoals de gids ook zegt, hoe mooi het is wat muziek met mensen kan doen!!! Na afloop van de rondleiding is het al aardig laat geworden en gaan we snel verder richting ons eindpunt van vandaag, Nashville. Het is nog een uur of 2,5 rijden. Rond 18:15 staan we op de stoep bij Millennium Maxwell House Hotel. Zo te zien wel het grootste hotel tot nu toe. We checken snel in en gaan richting de kamer. We zijn erg moe, dus doen een drankje en een snelle hap in de buurt van het hotel om dan weer terug te keren naar de kamer en ons gemak te houden. Weer een super mooie dag vandaag!! So long folks!

1. José:
    10 september 2017
    Wat een leuke dag en wat gaaf voor DJ dat er een rondleiding was in de studio waar de Rolling Stones muziek hebben opgenomen. Een koopje voor $65.00 per uur!
    De foto's van Graceland zijn erg mooi, ik had hier een totaal andere voorstelling van.
    Jullie hebben weer heel veel gedaan vandaag, je zult er vast veel voldoening bij voelen. Welterusten en voor morgen een fijne dag toegewenst!
  2. Elly Mijlof:
    Mooie reis !
    Bijna dezelfde die ik ooit maakte :)
    Oude herinneringen :)
    Geniet ervan.
    Bijzonder !
  3. Nannie Beijaerts:
    10 september 2017
    Dat moet geweldig voelen om over Graceland te lopen en de muziekstudio in Sheffield te bezoeken, vast kippenvel voor Dick!
    Blijf uitkijken en genieten met al jullie zintuigen.
    Liefs van ons xx
  4. Miranda:
    10 september 2017
    Top dag met mooie hoogtepunten ! Jullie staan wel héél vroeg op hoor!
    Veel plezier
  5. Eric:
    10 september 2017
    Wat een indrukwekkende dag weer. Je moet er wel weer vroeg voor op maar jullie zien ook wel heel veel op zo'n dag met vele indrukken. We krijgen ook een goed beeld door de foto's echt geweldig. Ik ben benieuwd wat Nashville jullie gaat bieden.
  6. Jessica Otto:
    WAUW.......!!