Dag 18 The Cherry on the Cake

1 juli 2023 - Denver, Colorado, Verenigde Staten

dag 18

Howdy y'all,

Voor het eerst deze reis zetten we voor de zekerheid de wekker, voor de zekerheid. Nou ja dat dacht ik althans. We willen bijtijds weg rijden uit Silt.
De volgende reservering staat op de planning. Maar voordat het zover is....de wekker is niet afgegaan. Maar gelukkig bestaat er nog zoiets als een natuurlijke wekker. Ik ben een paar keer wakker geworden vannacht. Rond 05:00 lukt het me niet meer om in slaap te komen. Even later denk ik dat we ons verslapen hebben, maar dat blijkt een slaperige vergissing, nog niet helemaal wakker. We starten langzaam op, klein ontbijtje op de kamer en treffen wat voorbereidingen voor straks. Nog voor 06:30 zitten we in de auto. Met 11 graden en een laag staande zon beginnen we aan de eerste rit naar Aspen. Het zo welbekende wintersport gebied waar the rich and the famous graag vertoeven. In een klein uurtje rijden we er naar toe via IS 70 East en Co 82 East. Dick heeft daar een parkeerplek gereserveerd en een shuttle bus die ons naar de Maroon Bells brengt. Een prachtig gebergte in White River National Forest. We zijn ruim op tijd aanwezig om nog een prijzige cappuccino te drinken met croissant. Voordat we de bus in gaan, worden we bijgepraat over voornamelijk het wildlife. We bevinden ons in moos gebied, ze worden vrij vaak gespot. Wat we vooral niet moeten doen is geluid maken en ons groot maken en zwaaien, wat bij de beren wel beter is. De Moos niet recht in de ogen kijken en als je merkt dat ie aanstalten maakt om dichterbij te komen, dan niet hard weg rennen maar langzaam proberen je achter een boom te verschuilen....ik wil best een Moos zien, maar dan liever wat verder weg!

20230701_080058

Tijdens de busrit krijgen we nog informatie over de omgeving. Rond 09:00 uur worden we afgezet aan het begin van de diverse trails die te lopen zijn. De prachtige bergen met het meer ervoor zijn direct zichtbaar! Wederom een plaatje! Wat een beauty!! Adembenemend met de reflectie in het water!

20230701_085923IMG-20230701-WA0054

We gaan hier the Crater Lake trail lopen, een wandeling van in totaal 7 km. We zitten bij het begin op een hoogte van rond de 3200 meter. En we mogen weer flink aan de bak! Van begin af aan in stijgende lijn naar boven. Flink veel middelgrote tot grote rotsen zodat je goed moet kijken waar je je voeten zet, en optillen! Met het zonnetje erbij wordt het al snel warm en kan de jas uit. Het is een intensieve wandeling maar zeker niet te heftig. Zo richting het einde van deze reis raken we er  bedreven in. Een uur later, rond 10:15 staan we bij het Crater Lake. We staan nu dichter bij de Maroon Bells en ook hier is het prachtig! Minder reflectie, wat meer wind en frisser. We bevinden ons nu ook 200 meter hoger. We genieten van het uitzicht om even later de afdaling in te zetten.

20230701_11215820230701_101319

We komen steeds meer mensen tegen, het wordt drukker. Bij terugkomst kunnen we gelijk mee met de bus terug naar waar we opgestapt zijn en zijn rond 12:00 uur terug bij de auto. We hebben weer wat prachtigs gezien!! Wat gaaf! Bij vertrek rijden we Aspen door, gezellige maar ook wat chaotische drukte zo op de zaterdag. Vervolgens rijden we de Co 82 verder. Dit wordt de Top of the Rockies Scenic Road genoemd. Een wat drukke weg, die op sommige stukken ook smal wordt, maar zo de moeite waard! Ook weer een prachtige weg door de bergen waar je uiteindelijk op de top bij Independence Pass belandt, hoogte zo'n 4000 meter. Hier zijn veel parkeerplaatsen gemaakt en kun je wandelen over diverse paden. Natuurlijk doen wij dat ook, maar niet te lang en ver. Het is freezing cold.

20230701_13034920230701_125947IMG-20230701-WA0042

Dan gaan we afdalen richting Twin Lakes. Hier maken we nog een korte stop, maar krijgen de Lakes niet goed te zien. Het is inmiddels rond 14:00 uur en we hebben nog wat miles te rijden. Via de US 24 West, de US 91 North, wat ook weer prachtige uitzichten geeft, en de IS 70 East rijden we naar Denver. Toevalligerwijs zit er vlak bij Denver op onze route nog een In-N-Out Burger. We nemen een time out om hier nog eens langs te gaan om wat te eten. Daarna is het nog maar een paar miles te rijden naar ons laatste motel van deze reis, Microtel Inn & Suites by Wyndham, dan is het 17:00 uur. Nu hebben we nog een klusje te klaren....We kregen in de loop van de dag een email van American Airlines met een Alert. Het zou kunnen zijn dat er morgen vanwege weersomstandigheden in Dallas, waar we een overstap maken, niet geland kan worden. We kunnen eventueel de vliegreis gratis omboeken. Het lijkt ons het beste om met de hotelshuttle naar het dichtbij liggende vliegveld te gaan en daar bij de balie van American Airlines te kijken wat de beste optie is. Dat doen we dus ook. Na een klein ritje, zijn we op de luchthaven en melden ons bij de medewerkster. We kunnen eventueel omboeken naar een tussenstop in Philadelphia, ze zegt erbij dat we die keuze nog niet hoeven te maken en kunnen afwachten hoe het morgen is. We hebben extra betaald voor meer beenruimte en ze kan niet garanderen dat we dat ook op de andere vlucht kunnen krijgen. We besluiten om het aan te kijken en fingers crossed! We nemen de shuttle terug naar het hotel, laden en mesten de auto volledig uit en kunnen beginnen aan het pakken van de koffers, een grote uitdaging altijd! Daarna een lekkere douche en op tijd slapen en hopen dat het morgen allemaal goed gaat komen!

We hebben een prachtige reis achter de rug en hebben ontzettend genoten! Bijna 6000 km gereden, veel gewandeld en gezien! We vinden het moeilijk om te zeggen wat het mooiste was, maar deze laatste twee dagen waren wel de kers op de taart! Dit zonder afbreuk te doen aan al het andere moois dat we gezien hebben! Thuis laten we alles weer eens de revue passeren. We hebben zoveel indrukken gekregen, meegemaakt en gezien. Magnificent USA!!!

We willen iedereen bedanken voor de vele leuke reacties en het meebeleven van ons trip!!

It was wonderful, thank you very much and see you soon!!

20230701_094924

Dick & Caroline

1. Dirk:
    2 juli 2023
    Haydy hay you both. The Cook is almost finisht, maar wat een koek was het,idd magnifiek dat is het juiste woord wat een geweldige reis, en geweldige laatste echte reisdag. Denk dat t voldoende was, anders blijft het toch niet helemaal op de harde schijf plakken al dat moois, en het was veel moois.
    God was in vorm toen tie Amerika geschapen heeft, en heeft de natuur mooi zijn werk laten doen, wat een beeldhouwster moeder natuur.
    Heb wederom enorm genoten van jullie belevenissen en jullie avonturen. Daar kunnen jullie lang op teren, en zelfs Dick kan ff zijn gemak nemen om na te genieten.
    Bedankt dat jullie ons meenamen op deze prachtige reis, ik en denk de rest ook hebben er met volle bak van genoten.
    Goede reis all the best, take care.
    Tot snel houdoe.
  2. Carla:
    2 juli 2023
    Weer genoten van jullie reus, prachtige foto’s en reisverslagen
    Was ieder ochtend weer een mooi begin van de dag
    Bedankt voor t laten mee beleven, goede reis terug
  3. Eric:
    2 juli 2023
    Aan alles komt een einde, ook van een prachtige reis. En dat was het zeker! Dank voor de mooie verhalen en al die prachtige fotos. Wel thuis en tot snel!!
  4. Jolanda:
    2 juli 2023
    Het was weer een feestje om jullie verslagen te lezen! Wat is het prachtig daar🤩 heel goede reis naar huis😘
  5. Miranda:
    2 juli 2023
    Mooie reis en foto’s; je hoeft je thuis niet te vervelen Dick !😉 hoop dat het geen bumpy reis wordt en Hopenlijk voorspoedig en veilig verloopt succes daarmee en tot snel 😘
  6. Anne:
    Goede reis!
  7. Peter:
    2 juli 2023
    Door eigen vakantie een achterstand in de reisverslagen en foto’s opgelopen en vandaag ingehaald.
    Aan jullie reis is bijna een einde gekomen. Helaas voor jullie maar ook voor mij. Wat heb ik weer genoten van de mooie verslagen en prachtige foto’s.
    Caroline en Dick, bedankt 😃 en een goede terugreis
  8. Hanny en Jan:
    2 juli 2023
    Caroline en Dick, bedankt dat we jullie reis konden mee beleven. Heel indrukwekkend allemaal. Jullie hebben enorm genoten, zoals we konden lezen, en wij genoten met jullie mee. Nu nog (even) een voorspoedige reis terug naar de Ansjovislaan, waar we jullie weer van harte welkom heten! Groetjes en wel thuis!
  9. Barbara:
    2 juli 2023
    Weer mooie verhalen en prachtige foto’s…
    Een voorspoedige terugreis!
  10. Nannie Beijaerts:
    2 juli 2023
    Na een geweldige reis met zoveel moois en een rugzak vol mooie herinneringen wordt het vast weer afkicken thuis. En dan met een prachtig fotoboek de reis herbeleven.
    Een goede terugreis!
    X
  11. José:
    2 juli 2023
    Goh, alweer jullie laatste dag, achteraf gaat het dan best wel weer snel allemaal. Ook deze dag was weer gevuld met prachtige, afwisselende landschappen en de vele indrukken daarvan. Prachtige foto’s, sorry dat ik niet op wat meer foto’s een reactie kon achterlaten. Als ik dat wel deed, dan werd ik door reislogger ruim een uur aan de zijlijn gezet en kon ik helemaal niets meer plaatsen. Dus dan maar zo hier en daar wat.
    Maroon Bells is prachtig, hopelijk hebben jullie nog genoeg wildlife kunnen zien. Grappig verhaal over de Moos en wat je juist wel en niet moet doen mocht er één je pad kruisen. Ik vraag me af wat je dan moet doen als er geen boom in de buurt is, dan inderdaad maar liever een Moos op afstand zien!
    De Crater Lake Trail is ook weer geweldig, de reflecties in het meer zijn weer gorgeous, daar krijg je nooit genoeg van lijkt me zo.
    Nog best een flinke klim zo op de laatste dag van jullie rondreis, maar het is zo de moeite waard. Het Crater Lake is ook prachtig, vooral met die mooie wolkenpartijen in een verder staalblauwe lucht erboven, een lust voor het oog.
    Independence Pass is ook weer geweldig, kan me voorstellen dat het daar behoorlijk koud is op 4000 meter hoogte. De foto’s ervan zijn ook zo mooi! En ik kan me goed voorstellen dat deze twee laatste dagen de meeste indruk hebben gemaakt.
    Dank jullie wel voor alle inspanningen en de tijd die jullie opgaven om ons te verwennen met geweldige reisverhalen, foto’s en video’s. Nooit geweten dat Amerika zo mooi is, jullie hebben een goed beeld kunnen geven van alle mooie natuur daar.
    Hopelijk kunnen jullie via de originele en geplande weg weer terug naar Nederland. Ik begrijp dat het in Dallas extreem heet is, maar ik kan geen andere voorspelde weersomstandigheden ontdekken. Duimen maar dat het verder geen problemen oplevert.
    Voor straks een hele goede reis toegewenst, jullie komen zeker weer thuis met prachtige herinneringen aan een hele mooie vakantie.
  12. Miriam:
    2 juli 2023
    Wat een fantastische weken hebben jullie weer achter de rug!!! Zo genieten, ook voor mij want er kwamen best veel bekende plekjes voor ons voorbij. Wij vonden dit ook een van de mooiste reizen van ons, zo'n mooi gebied. En ik moet nu weer afkicken van alle mooie verhalen en foto's iedere ochtend om te lezen. Een hele fijne reis en veilig weer thuis (hopelijk de geboekte vlucht) Wel thuis en dan heerlijk nagenieten
  13. Sandra:
    2 juli 2023
    Wat een geweldige reis, foto s en verhalen ! Ik heb dagelijks genoten van alles wat jullie meegemaakt hebben. Hopelijk een voorspoedige reis terug ! 😘
  14. Els en ad:
    3 juli 2023
    bedankt voor de mooie verhalen en de belevenis daarvan!! voor straks een goede reis en een goede vlucht naar huis groetjes els en ad uit Hoeven
  15. Mirjam:
    3 juli 2023
    Heel leuk om met jullie zo mee te mogen genieten. Goede terugreis en graag tot de volgende keer!
  16. Jane:
    3 juli 2023
    Genoten van de verhalen en prachtige foto's! Super reis hebben jullie weer gemaakt! Xxx