Dag 12 New Orleans - Meridian

6 september 2017 - Meridian, Verenigde Staten

Howdy Y’all,

Het is voor het eerst deze vakantie dat we de deur van het hotel uitstappen en het zwaar bewolkt is. Geen zonnetje te zien. De temperatuur daarentegen is heerlijk. Eigenlijk is het gewoon lekker. Er waait een fris briesje als we naar de Ihop in de buurt lopen voor een ontbijtje. Zoals het een beetje gebruikelijk begint te worden, bestellen we 2 eitjes en bacon en wat french toast. Te vergelijken met onze wentelteefjes….smaakt goed! Grote kan koffie erbij en we kunnen er weer tegenaan. We kunnen rustig aan doen. Gisteravond heeft Dick nog een swamptour kunnen boeken. Deze stond op ons lijstje, we wisten alleen nog niet of het wel mogelijk was. Tijdens de autorit er naar toe, doen we onze bijna dagelijkse boodschappen en gooien we de tank weer maar eens vol. Dan rijden we richting Slidell om bij Honey Island Swamp Tours ons te melden. We zijn goed op tijd, melden ons aan en gaan uiteindelijk met nog 4 anderen de tour maken. We hebben met de gids al een flink gesprek gehad over de overstromingen hier na de orkaan Katrina en nu Harvey. Er is eigenlijk weinig van te zien of te merken dat ze er hier veel last van hebben gehad (Harvey) en dat valt ook wel mee als we hem horen praten. We varen de Pearl River op en voor we het weten staan we oog in oog met de eerste alligators. De gids vertelt volop over deze dieren en gebruikt steeds een stopwoordje….so indeed….te PAS en te onPAS….ik moet er om lachen. Hij kent ze ondertussen ook allemaal en heeft ze namen gegeven. Zodra ze de boot horen aankomen, weten ze dat ze wat te eten krijgen. Ze komen dus dicht bij de boot en de gids kan ze zelfs aaien. Het is een aparte ervaring. We varen over brede gedeeltes van de rivier (heel hard) en door smalle gangetjes. Zo komen we op een gegeven moment in een vrij dicht bebost stukje. De gids fluit en ja hoor….daar komen twee wasbeertjes (racoons) aan. Ze zien er erg lief uit en zijn eigenlijk al een beetje getraind. Maar toch leuk om te zien. De tour duurt zo’n 2 uur en rond 13:30 uur staan we weer op vaste grond. We bedanken de gids voor de mooie en leerzame tocht en gaan op weg naar ons eindpunt van vandaag. Eigenlijk zouden we nog verder zuidwaarts gaan naar Pensacola. Een stad aan de kust van Florida. Aangezien dat het door onder andere Harvey wat onstuimig is en het er niet echt naar uit gaat zien dat we lekker op het strand kunnen liggen, hebben we besloten om dit toch maar niet te doen. We rijden dus naar het noorden om zo al wat dichter bij ons volgende doel te komen, namelijk Memphis. We verlaten de staat Louisiana en rijden de staat Mississippi in. Onderweg genieten we nog van de befaamde picknick en rond 16:30 uur rijden we Meridian binnen. Hier overnachten we in het Drury Inn & Suites. We hebben een luxe kamer met bubbelbad. Dat gaat vast en zeker goed komen! We eten bij het tegenover het hotel gelegen Logans Steakhouse. Het interieur hier ziet er robuust uit en op de tafels staan emmertjes met pelpinda’s. Je kunt hiervan zoveel nemen als je wilt en de schil mag je gewoon op de vloer gooien. Het heeft wel wat en het eten is weer verdraait lekker!!! Weer een zeer geslaagde dag! So long folks!!

1. José:
    7 september 2017
    Wat een schitterende tocht, leuk als dat onverwacht nog gebeurt. Die alligators komen wel erg dichtbij die boot zeg, brrr!
    Als jullie ooit eens in Wellington zijn, dan kan ik jullie meenemen naar een restaurant waar je ook pelpinda's kunt eten en de schillen gewoon op de grond gooit. Toen ik daar voor het eerst binnenkwam, vond ik het echt raar. Dacht echt dat ze daar nodig eens moesten stofzuigen.
    Gehoord van vrienden in Florida dat ze zich erg veel zorgen maken over hurricane Irma, die nu op St.Maarten rond raast. Gelukkig kunnen jullie ondanks dit alles er toch nog een fantastische trip van maken. Stay safe!
  2. Dirk:
    Hoi
    Mooie foto s vanuit de stamp.
  3. Mirjam:
    7 september 2017
    Goed dat je de route hebt aangepast, het lijkt me niks geconfronteerd te worden met Irma! Veel plezier verder, ik zie uit naar het volgende "verslag".