Moon experience

8 september 2022 - Page, Arizona, Verenigde Staten

Good morning everybody,

Alarm!!! Een schel en hard geluid overspoelt onze kamer. We zitten in onze diepste slaap en schrikken wakker in onze donkere kamer. In eerste instantie denk ik dat het de wekker is en dat een vorige grappige hotelgast de wekker op een allejezus slecht moment heeft laten afgaan, het is namelijk 01:30. Maar dat kan helemaal niet, het geluid is veels te hard. Dan moet het het brandalarm zijn! Snel pakken we onze belangrijkste spullen bij elkaar en trekken wat meer kleding aan. Dick loopt de kamer uit en al snel krijgen we het seintje dat het loos alarm is! Gelukkig maar, maar de adrenaline stroomt door ons lichaam. Probeer nu maar weer eens de slaap te vatten. Al snel is het weer rustig in het hotel en wonder boven wonder lukt het mij om redelijk snel weer in slaap te vallen. Dick daarentegen moet het doen met wat hazenslaapjes....Rond 06:30 starten we langzaam op. Berichten checken, douchen, spullen voor de dag pakken en alles weer inpakken. De ontbijtruimte zit vol met Deense motorrijders, heeft Dick ondertussen gezien. Maar als we later de ruimte binnen lopen, zijn de meesten al gevlogen. Al snel zitten we klaar in de auto om op pad te gaan. We zien al dat ze voor ons hotel druk aan de weg bezig zijn met asfalteren. We kunnen niet oversteken en moeten een half uur wachten om het asfalt wat harder te laten worden. Okay, goed begin.....Ik ga er verder niet meer te veel over schrijven, het is nu eenmaal een feit dat ze hier in Amerika ontzettend druk bezig zijn om de wegen begaanbaar te houden en te maken! Om 08:30 pakken we de draad weer op en rijden UT 24 richting Hanksville. De weg loopt een stukje door Capitol Reef om later over te gaan in een wat andere soort en kleuren rotspartijen. Het lijken soms wel grote hoge hopen grijs gekleurde zandbergen. Als we dichterbij komen, zien we dat het wel degelijk steen/rots is. Ook weer prachtig om te zien! De weg slingert zo verder door het landschap. Even verder nemen we een afslag om de Factory Butte van wat dichterbij te bekijken. Immens hoog en gehuld in prachtige kleuren! We vinden het moeilijk om dit te omschrijven! Omdat we dichtbij zitten pakken we ook gelijk de Moonscape Overlook mee. Wat een bijzonder landschap is dit! De naam zegt het al.....het lijkt op een soort van maanlandschap. Je rijdt naar het einde van de rim, kijkt in de diepte en ziet een geweldig landschap! Zwart glooiende heuvels met aan de rand de hogere kanten, waar wij bovenop staan. Het is geweldig om te zien! Wat een bijzondere beleving! We moeten verder en rijden een stukje terug om weer op de UT 24 richting Hanksville te komen,  waar we nog even stoppen bij het spookhotel van de soloreis van Dick zo'n twee maanden geleden. Hier had hij het Oyo hotel geboekt, ook berichten hiervan ontvangen met van harte welkom, maar bij aankomst bleek het hotel er helemaal niet te staan! Nu zien we dat er toch iets van aanstalten is gemaakt voor het mogelijk gaan bouwen....Misschien over een jaartje nog eens terug??? Na Hanksville pakken we de US 95 south en rijden ook deze mooie weg verder om even later wederom een afslag te nemen. Deze keer rijden we een korte dirt road naar onze volgende stop, Little Egypt. We zien hier fascinerende rode met witte rotsformaties. Bij een aantal zie je bovenop een enkele steen staan waarvan je denkt dat die er ieder moment van af kan vallen. Alles ziet er fragiel uit. We maken een korte wandeling langs de diverse rotsformaties, want ook hier is het al aardig warm aan het worden. Na deze mooie bijzondere bezienswaardigheid vervolgen we onze rit over de US 95 south. Je blijft op deze weg van de ene verwondering in de andere vallen met zoveel verschillende en gigantische rotsformaties waar je langs rijdt, en waar je het gevoel krijgt dat je alleen  op de wereld bent, zo weinig verkeer komen we tegen! Dit is Amerika op zijn best!! We maken een tussenstop bij Hog Springs om even wat te eten en te drinken. Het is hard nodig en we hebben nog a way to go! We vervolgen onze weg richting Mexican Hat, rijden langs Mogi Dugway (dirt road), die we tijdens onze reis van 2016 al hebben gereden. Ondertussen rijden we de staat Arizona in en vervolgen onze weg richting Kayenta. Hier volgen we de US 160 en verder de AZ 98. Eind van de middag rijden we Page binnen en kunnen we inchecken bij Country Inn & Suites by Radisson waar we drie nachtjes verblijven. Even pas op de plaats, maar genoeg te beleven!

1. Carla:
    9 september 2022
    Dat is idd flink schrikken van een brandalarm, ook al is t een loos alarm. Zou ook niet zo lekker meer slapen.
    Gelukkig weer hele mooie natuur onderweg en tijdens de wandeling.
    Wel fijn dat jullie nu even een paar dagen op 1 plek blijven en daar genieten van mooie wandelingen
  2. José:
    9 september 2022
    Zo dan, dat was even heel vervelend wakker worden. Gelukkig loos alarm, maar evengoed heb je toch wel even de schrik in je benen.
    Wat een prachtige wegen hebben jullie weer bereden vandaag, zo mooi om te zien hoe alles zich zo snel afwisselt voor de volgende verbazing.
    The Moonscape Overlook is gigantisch mooi zeg, weer heel iets anders dan de oranje rotsformaties. TripAdvisor staat er vol van, van mensen die het na twee pogingen niet konden vinden tot anderen die er met zonsondergang- en opgang naartoe zijn gegaan, wat prachtige foto’s oplevert. Maar jullie foto’s zijn ook super mooi, wat een bijzondere plek! Er werd overigens ook vermeld dat je met regen er beter niet naartoe kan gaan, zal wel met de conditie van de dirt road te maken hebben.
    Gelukkig blijft het mooie weer aan jullie kant! Het blijft speciaal dat jullie van al dit moois samen kunnen genieten, zonder andere mensen om je heen.
    Little Egypt is ook mooi met z’n grillige vormen en de afwisseling van wit gesteente die er als strepen doorheen lopen. Heel apart, alsof een schilder er zijn werk heeft gedaan.
    Weer aardig wat miles gereden vandaag en in Arizona weer een uurtje erbij door het tijdsverschil. Wat heerlijk dat jullie drie nachten in Page blijven. Het hotel ziet er op de website mooi uit en het ontbijt is ook niet mis. Geniet er heerlijk van, tot morgen!
  3. Eric:
    9 september 2022
    Dat was even schrikken met dat alarm. maar het is dan wel weer fijn dat het werkt :) Gelukkig goed afgelopen.
    Wat mij elke keer verbaast is dat je in dat grote land maar een relatief kort stuk hoeft te rijden om weer een compleet ander landschap te zien elke keer weer verrassend mooi en of bijzonder. Het is elke dag weer genieten.
  4. Miranda:
    9 september 2022
    Fijn , zo’n ( gelukkig) loos alarm! Breekt de nacht aardig op 😞 wat een bijzondere rotsformaties bestaan er toch. Moest hierbij toch wel aan modderstromen denken 😂 zeker niet mijn favourite, wel bijzonder om te zien. Leuk ook die haast vallende koppen bij hele familie opstellingen. Je verwondert je toch elke keer weer. Dat wordt weer een hoop werk om alle foto’s uit te zoeken 😊