Dag 5 Hoedspruit - Hazyview

13 oktober 2019 - Hazyview, Zuid-Afrika

Goemoge, We kunnen vandaag uitslapen zogezegd. We worden om 07:00 verwacht bij het ontbijt en gaan om 08:00 vertrekken. We hebben het hier goed gehad! We nemen nog een foto van en met een van het personeel Djambo. Een vriendelijke jonge dame die ons afgelopen dagen heeft bediend bij de bar en het eten. De mensen zijn hier super vriendelijk en behulpzaam. Ook in de groep beginnen we de mensen beter te kennen. Het is een rustige groep, voornamelijk mensen tegen de pensioenleeftijd. Twee dames zijn alleen op pad, waarvan een nog een jonge dame. De mensen komen van alle kanten van Nederland. Je merkt dat het steeds soepeler gaat lopen. We vertrekken op tijd richting Hazyview. Dit gaat via de famous panorama route. Een natuurtocht door een intens groen landschap met prachtige vergezichten. We rijden de Drakensbergen in en door. Je ziet de natuur veranderen. Het doet ons denken aan de prachtige rotsformaties in USA. Wat is het ook hier prachtig! Om 08:30 heeft de temperatuur al de 30 graden aangetikt. It’s gonna be a long hot day…. We maken een tussenstop voor een plaspauze en om wat mooie plaatjes te schieten vanaf een hoog punt in de bergen. Ook staan hier een hoop marktkraampjes en een hoop souveniers. Het ziet er allemaal kleurrijk uit. We maken van de gelegenheid gebruik om wat snuisterijtjes in te slaan. We vervolgen onze weg naar Bourke’s Luck Potholes. Hier moeten we een kleine wandeling maken voordat we bij de uiteindelijke potholes aankomen. Het is maar een kleine niet al te intensieve wandeling. De weg erheen is goed en mooi aangelegd. Eerst een stukje naar beneden en dan komen we bij een brug over die over de potholes heen is gemaakt. Het ziet er mooi uit. We krijgen genoeg tijd om alles te bewonderen en een bakkie koffie of wat fris te drinken. We zitten goed op schema en rijden door naar twee uitkijkpunten, waarvan God’s Window. Een uitzichtpunt vanaf hoog in de bergen waarbij je vergezichten over het gebied hebt. Helaas is het wat mistig en is het vergezicht wat minder ver…. We rijden door naar Graskop waar we van de lunch gaan genieten. Een plaatselijk tentje waar ze goede pannenkoeken serveren volgens Elaine. Dus daar gaan we dan ook voor. En wonderwel, het smaakt wederom goed! Rond 14:45 rijden we naar onze overnachtingsplek voor vannacht, Gecko Lodge in Hazyview. We komen er heerlijk op tijd aan! Het ziet er super uit hier, zo ook de kamer. Wat hebben we het goed! We kunnen dus even bijkomen van de afgelopen vroege dagen. Om 19:00 worden we verwacht bij het eten en we hebben net voor aankomst goed bericht gekregen…morgen vertrekken we om 05:20!!!! Oepsie…vakantie? Genoeg vroege dienstjes zou ik zo zeggen….