Dag 1 Amsterdam - Johannesburg

9 oktober 2019 - O.R. Tambo, Zuid-Afrika

Goeiemore,
We zijn veilig geland op Tambo International Airport in Johannesburg. Het toestel is op tijd vertrokken en met zo nu en dan wat turbulentie onderweg zetten we na ongeveer tien en half uur vliegen, voeten aan de grond.
Gisteravond is onze reis al een beetje begonnen met de autorit naar het budget Ibis hotel vlakbij Schiphol. We vinden het wel fijn en makkelijk om de nacht voor onze vlucht hier te overnachten en met het parkeren erbij valt de prijs erg mee. We kunnen dan vroeg in de ochtend op ons gemak ontbijten en nemen de shuttle bus naar de vertrekhal. Ideaal om op een relaxte manier de vakantie te beginnen. Rond 07:30 lopen we de hal bij Schiphol binnen en begeven ons naar de incheckbalie om de koffers achter de laten. Alles verloopt vlotjes en een klein uurtje later zitten we aan ons bakje koffie. Hier ontmoeten we ook onze vrienden die we kennen van onze Cubareis. De wachttijd gebruiken we om bij te kletsen. We zorgen dat we op tijd bij de gate zijn om te boarden. Dick krijgt ondertussen een bericht dat we ons moeten melden bij de balie. Mijn paspoort moet nog door de scan….Wanneer dat gebeurd is, mogen we gelijk door naar het vliegtuig om ons gereed te maken voor vertrek.
De vlucht verloopt zoals gezegd erg soepel. Het valt ons erg mee, ondanks de lange zit. Voor we het weten lopen we richting de paspoortcontrole en de bagageband. Rond 22:00 uur zijn we met de bus en 22 andere vakantiegangers op weg naar ons eerste hotel. We hebben kennis gemaakt met de gids Elaine (die naam zal voor ons niet moeilijk zijn) en de chauffeur Chris. Beide spreken Zuid Afrikaans en we merken al direct dat het wel even wennen zal zijn om te begrijpen wat ze allemaal zeggen.
Het Birchwood Hotel bereiken we binnen een kwartier. Iedereen krijgt de sleutel van de kamer en we kunnen als we willen nog wat drinken in de bar. Dat laten we niet aan ons voorbij gaan! Even de eerste ervaringen en kennismakingen met enkelen van het reisgezelschap. Mensen uit Bakel en de achterhoek….
De reis is nu echt begonnen! Morgenochtend moeten we om 09:00 uur paraat staan voor de eerste bezienswaardigheden. Pretoria en Soweto.
Goeie nag….

1. José:
    10 oktober 2019
    Altijd goed te horen dat de reis voorspoedig is verlopen. Klopt het dat er geen tijdverschil is tussen Amsterdam en Johannesburg?
    Slaap lekker, rust goed uit en voor straks een hele mooie dag toegewenst
  2. Frank de Haas:
    10 oktober 2019
    Leuk om jullie reis weer op de voet te volgen. Omdat ik ook mee was op de Cubareis, ben ik nieuwsgierig wie van hen jullie vrienden zijn die ook nu mee zijn. Groetjes
  3. Nannie Beijaerts:
    10 oktober 2019
    Nu lekker gaan genieten van jullie mooie vakantie in het prachtige Zuid-Afrika.
    We kijken uit naar julliecervaringen..
  4. Marijke:
    10 oktober 2019
    Dat is een mooi begin...en het kan alleen nog maar leuker worden! Geniet met volle teugen!! En maak zo veel mogelijk herinneringen.
    Ook leuk voor ons, de lezers van jullie blog. 😁 🤗
    Super fijne vakantie!!🦒🐆🦓🌞
  5. Elaine Westrik:
    10 oktober 2019
    Fijn dat jullie een goede reis hebben gehad 😁
    En wat leuk een mooie naam heeft die gids 😜
  6. Elaine Westrik:
    10 oktober 2019
    Fijn dat de reis goed is gegaan 😁
    En wat een mooie naam heeft jullie gids !!!😜
  7. Jane:
    10 oktober 2019
    Fijn dat de reis vlot is verlopen. Is weer leuk om jullie verhaal 's morgens te lezen ! Een hele fijne vakantie! 😘
  8. Anne:
    10 oktober 2019
    Ik ga jullie weer volgen! Ga er van genieten, zowel jullie als ik
  9. Peter en Truus:
    10 oktober 2019
    Fijn dat de reis zo goed verlopen, nu lekker genieten
  10. Joop:
    10 oktober 2019
    Mooi dat jullie een goede vlucht gehad hebben. Nu genieten!
  11. Gerda Klaassen:
    10 oktober 2019
    Hoi Dick en Caroline, wij wensen jullie een mooie tijd . En ik kijk uit naar het reisverslag. Liefs Gerda
  12. Adrienne Heeren:
    10 oktober 2019
    Dag 1 was weer leuk om te lezen op naar de volgende reisverhalen, en straks natuurlijk de mooie foto's. Geniet ervan
  13. Evelien:
    10 oktober 2019
    Dit wordt vast weer een hele mooie reis! Heel veel plezier samen!!
  14. Sandra:
    10 oktober 2019
    Heerlijk, bakkie koffie samen met jullie blog☕️.! Ik ga jullie ook weer volgen en hoop op mooie verhalen en foto s ! Have fun xxx
  15. Peter:
    10 oktober 2019
    Als ik de blog lees, hebben jullie Pretoria en Soweto al bezocht.
    Ik ben benieuwd naar de foto’s en jullie ervaringen.
    Om pret te hê
  16. Nicole:
    11 oktober 2019
    Een goed begin van jullie vakantie!! Ik kijk uit naar de rest van je verhalen en foto's!