Dag 23 Washington DC - Amsterdam

17 september 2017 - Washington Dulles International Airport, Verenigde Staten

Howdy Y'all,

​Toch nog een klein verhaaltje over onze activiteit van deze morgen. We hebben in principe nog bijna een hele dag, maar we willen toch op tijd richting het vliegveld om de auto in te leveren. De ochtend besteden we aan een bezoek aan Arlington National Cemetry. Het ligt niet zo ver van ons hotel.... pakken de metro die kant op en gaan al wandelend terug....is de bedoeling. Rond 08:45 uur staan we al bij de ingang van de begraafplaats en is het nog heerlijk rustig. We gaan weer door de security check en kunnen daarna onze route zelf bepalen. Belangrijkste plaatsen hier is het graf van JF Kennedy en zijn vrouw en de wisseling van de wacht bij het graf van de onbekende soldaat. Maar heel de begraafplaats is zeer indrukwekkend! Graven in het groene gras zover je kunt kijken. Hier liggen in totaal zo rond de 400.000 mensen begraven! Iedereen toont zijn/haar respect. Bij het graf van JF Kennedy brandt er een vlam constant. Geen hoop poes pas eromheen. Twee grote herdenkingsplaten van hem en zijn vrouw in de vloer verwerkt. Ervoor een groot plein met lage muren waarin zijn speech staat gegraveerd. We lopen verder naar het graf van de onbekende soldaat en maken daar de wisseling van de wacht mee. Zeer indrukwekkend en strak! Bijzonder hoe ze er hier mee omgaan, vol respect en veel statigheid. Moet je gezien hebben! Hierna wandelen we langzaam terug naar de ingang en willen we nog naar het Iwo Jima Memorial. Dit ter nagedachtenis aan Wold War II. Helaas zijn ze dit aan het renoveren en kunnen we er niet bij. Vlak daarbij staat het Carillion dat Nederland heeft geschonken aan het Amerikaanse volk als dank voor de bevrijding van ons land!
In een minuut of 20 zijn we weer in ons hotel en kunnen we ons op het gemak opfrissen en alles opbergen in de koffers. Ideaal dat we hier pas om 12:00 uur hoeven uit te checken, wat we ook daadwerkelijk doen. De auto wordt door de valetparking gehaald en we kunnen vertrekken. Op naar het vliegveld! Nog geen half uur later leveren we onze geweldige auto, die ons zonder moeite overal heeft gebracht, in. De check van de car rental blijft zo goed als uit en we kunnen direct in de bus stappen naar de vertrekhal. Hier aangekomen blijkt dat we nog meer dan een uur moeten wachten om in te checken. We maken het ons makkelijk bij een vlakbij gelegen cafe/restaurant. We lunchen op ons gemak voor de laatste keer. Dan is het tijd om in te checken en ons naar de gate te verplaatsen. Ook hier is het nog wel even wachten....maar genoeg te zien en we kunnen op het gemak nog even langs de shops wandelen. Uiteindelijk is het tijd om te boarden en ondanks dat er file staat op de vertrekbaan, vertrekken we on time! We vliegen met KLM, dus een thuiswedstrijd. De vlucht van ongeveer 6,5 uur gaat voorspoedig en rond 07:15 uur landen we weer in ons kikkerlandje! De autorit terug naar huis gaat iets minder snel.....natuurlijk in de spits, dus belanden we al snel in de file. Rond 10:30 uur kan ik dan weer Dribbeltje knuffelen en Elise een dikke zoen geven! Moe maar met ontzettend mooie herinneringen ploffen we neer op de bank en kan het terugblikken beginnen!!
So long Folks!

1. José:
    17 september 2017
    Mooie foto's van een indrukwekkende plek. Jammer dat het Iwo Jima Memorial niet bereikbaar was, zo blijft er altijd weer iets over voor als je er ooit nog eens naartoe zou willen gaan 😊
    Een prachtige drie weken voor jullie, nogmaals goede reis toegewenst ❤🛫
  2. Anita:
    17 september 2017
    Wat een fantastische reis hebben jullie gemaakt. We zijn nu nog enthousiaster om ook een Amerikareis te maken.
    Goede reis terug. Groetjes Anita en Jos
  3. Jane:
    17 september 2017
    Bedankt voor de prachtige foto's en verhalen! Ik heb een beetje meegereisd! Goede reis terug! Xxx
  4. Jane:
    17 september 2017
    Bedankt voor de prachtige foto's en verhalen! Ik heb een beetje meegereisd! Goede reis! xxx
  5. Dennis:
    18 september 2017
    Welkom thuis Foxy ! Het lijkt wel of je Moerdijk PAS verliet maar we zien dat jullie net weer veilig geland zijn op het mooie DSC Vervoer Afmelden Schiphol. We hebben genoten van jullie mooie verhalen en misschien kunnen we de voorleesmoeders van FT vragen ze nog eens een keertje voor te dragen. We gaan jullie avonturen missen...
  6. Anne:
    18 september 2017
    Welkom thuis en bedankt voor de mooie verhalen en foto's! Was elke dag even mee genieten.
  7. Evelien:
    18 september 2017
    Wat een mooie reis hebben jullie gemaakt! Ook ik heb met plezier jullie leuke verslagen gelezen en de mooie foto's bekeken. Op deze manier reis je inderdaad zelf ook een beetje mee.
    Ga nog lekker nagenieten en voor straks........weer fris en fruitig aan het werk😬.
    Groetjes Evelien xxx